Parkeerboete met de motor - winkelcentrum R315B

Wat de topic starter vergeet te vermelden is dat aan het begin van het winkelgebied heel duidelijk borden staan dat er geen fietsen etc. meegenomen mogen worden na dat punt. Ik vind het dus volkomen logisch dat er een boete uitgeschreven is.

Ik kan je trouwens waarschuwen dat ze in dat gebied erg actief zijn qua diefstal van motoren.

Dat maakt het inderdaad een ander verhaal.
 
Vind ik ook een andere situatie want ten eerste wordt er in het RVV geen situatie gelegaliseerd waarbij je een auto aan de hand mag meevoeren en het is zeer onwaarschijnlijk dat duwend een auto ergens plaatsen gebeurt omdat het fysiek vrijwel onmogelijk is.

Maar als het zo is dat de rechter het aan de hand meevoeren van een motorfiets hetzelfde vindt als het aan de hand meevoeren van een fiets dan is er dus geen legale mogelijkheid om op die plek te komen, aangezien de APV het meevoeren van een fiets verbiedt.
 
Maar als het zo is dat de rechter het aan de hand meevoeren van een motorfiets hetzelfde vindt als het aan de hand meevoeren van een fiets dan is er dus geen legale mogelijkheid om op die plek te komen, aangezien de APV het meevoeren van een fiets verbiedt.

Als je met de motor aan de hand de regels als voetgangers moet volgen en alleen het meevoeren van fietsen en bromfietsen wordt verboden dan heeft de rechter wel degelijk een aanknopingspunt om je vrij te spreken. Als het dus al tot bij de rechter komt: want gaat een OvJ tijd besteden om zo'n flutzaakje helemaal uit te spitten, daar kostbare zittingstijd aan besteden etc. etc. ?
 
Laatst bewerkt:
Juich niet te vroeg, doorgaans is het 6 weken voor je wat thuis hebt en met de feestdagen kan het zomaar langer duren.

Kickje voor dit topic....

Vorige week dus toch nog de boete binnengekregen, echt niet te geloven B| "overtreding" begaan op 26 oktober :X

Ik kan tot 21 maart bezwaar maken, dus dat ga ik maar proberen dan. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
 
Vorige week dus toch nog de boete binnengekregen, echt niet te geloven B| "overtreding" begaan op 26 oktober :X

Ik kan tot 21 maart bezwaar maken, dus dat ga ik maar proberen dan. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Is er al iets meer bekend? Met welke argumentatie ben je in beroep gegaan?
 
Op een dag hebben ze mijn koekblik weggesleept OM BORDEN DIE ER NIET STONDEN. Ik schreef meteen op die papieren DAT IK GEEN OVERTREDING BEGAAN HEB. Ik ben via bezwete trams en dingen mijn koekblik gaan afhalen. Het mens wilde $$ meteen. Ik wou mijn auto meteen terug. Na wat zeuren kreeg ik hem mee.

Nadien kreeg ik diverse betalingsaanmaningen. Pas na een jaar kreeg ik een 'kwijtschelding'. Het helpt dus, als je recht in je schoenen staat tenminste.

Ik heb per ongeluk dat bezwaarschrift hier op de kast laten liggen tot het maanden overtijd was. Het bleek toch nog goed.

Als ze mijn koekblik per ongeluk afslepen, dan kruip ik op mijn Honda.
 
Op een dag hebben ze mijn koekblik weggesleept OM BORDEN DIE ER NIET STONDEN. Ik schreef meteen op die papieren DAT IK GEEN OVERTREDING BEGAAN HEB. Ik ben via bezwete trams en dingen mijn koekblik gaan afhalen. Het mens wilde $$ meteen. Ik wou mijn auto meteen terug. Na wat zeuren kreeg ik hem mee.

Nadien kreeg ik diverse betalingsaanmaningen. Pas na een jaar kreeg ik een 'kwijtschelding'. Het helpt dus, als je recht in je schoenen staat tenminste.

Ik heb per ongeluk dat bezwaarschrift hier op de kast laten liggen tot het maanden overtijd was. Het bleek toch nog goed.

Als ze mijn koekblik per ongeluk afslepen, dan kruip ik op mijn Honda.

_O- Ik heb ook altijd zo'n moeite met spreekwoorden _O-
 
Leuk topic dit.

Misschien dat jullie dit wel een leuke kwestie vinden:

Wat jaartjes geleden het volgende meegemaakt:

Bij ons in de wijk was een aantal jaren een aardig verkeersinfarct, omdat 1 van de uitvalswegen afgesloten was.

Om die drukte te mijden, had ik het plan opgevat om naar de plek te rijden waar een stukje eenrichtingsweg is, aangegeven met bord C2, waar als omschrijving bij staat:

C2: Eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee

Omdat dit een vrij korte weg is (stukje van 30m) en daarna er weer een andere weg is, waar ik met mijn motor weer verder kon rijden, had ik het plan opgevat om met de motor aan de hand (uitgeschakeld) dat stukje te lopen.

Omdat hier een motoragent aan het posten was om eventuele automobilisten die hier rijdend door zouden willen te bekeuren, gaf ik aan dat ik hier lopend met motorfiets aan de hand wel doorheen mocht.

Na zijn reactie "Omkeren, of probeer het maar en dan schrijf ik een boete uit", ben ik maar omgekeerd en het niet uitgeprobeerd.

Wie had hier nu gelijk?

Je bent bestuurder, maar je moet je dan toch alleen houden aan de regels voor voetgangers?
Dat zou betekenen dat je als voetganger gewoon het bord C2 mag passeren?
 
Ja, dat mag. Ik ken ook wel voorbeelden van permanente situaties waar dan vaak een van twee kanten doodlopende weg wordt gekoppeld met 10 meter fietspad, zodat fietsers wel doorkunnen maar gemotoriseerd sluipverkeer wordt geweerd.

In zo'n situatie ben ik aan het ene einde wel eens staande gehouden met de vraag waar ik vandaan kwam.

"Uit Delft", was mijn eerlijke antwoord.
"Maar dan mag u daar over dat fietspad niet rijden."
"Dat klopt, maar als ik de motor aan de hand meeneem mag het wel."
"Heeft u dat ook gedaan?"
"Daarop hoef ik geen antwoord te geven."

Waarop we met van beide kanten een brede glimlach afscheid namen en elkaar een prettige dag wensten. De betreffende diender kon het wel waarderen geloof ik.

Hoe dan ook, het mag, maar agenten zijn geen juristen en dus niet van alle details op de hoogte als het om niet vaak voorkomende zaken gaat.
 
Bedankt voor je toelichting.

Als het ooit nog eens voor komt, ga ik het "uitproberen" :+
 
De agent heeft gewoon gebluft en dat heeft gewerkt maar hij had m.i. geen gelijk. Wel moet je natuurlijk op het voetpad lopen als dat er is en op het fietspad als er geen voetpad is.
 
Laatst bewerkt:
En wat als een weg aan een kant verboden in te rijden is voor auto's en motoren, maar vanaf de andere kant niet. Hoever moet ik de motor dan aan de hand meevoeren voor ik weer mag opstappen?
 
Dat werkt niet overal! In een situatie, zoals geschetst door Mike, werkt dat, maar als ik het gebied rond de Keutenberg bekijk, werkt dat niet. Er is geen mogelijkheid om op dit punt te komen zonder ergens een bord C01 of C12 te passeren.

Het is stiekem wel mogelijk daar met de motor te komen, maar niet door 'm een stukje aan de hand mee te nemen. Hier kun je een ander excuus gebruiken, maar uit persoonlijke overwegingen ga ik jullie niet wijzer maken dan jullie al zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan