Passeren obstakel op kruispunt

Linksaf voor het obstakel langs, of linksaf achter het obstakel langs.

  • Voor

    Stemmen: 17 53,1%
  • Achter

    Stemmen: 18 56,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Rechtdoor over het object mag dus ook?
Jij wel maar om de rest tegen te houden hebben ze er bordjes met witte pijltjes neergezet.
Je mag er dus wel voorlangs maar niet links langs.

Overigens geef ik het je te doen om die U-bocht te maken met een grote auto.
 
Als je op streetview kijkt van de andere kant, zie je het wel duidelijkerderder
 
Het zou bij een ongeval wel eens wat discussies opleveren bij de verzekerings maatschappijen
Beide fout dus beide eigen schuld.
Dat is de standaard uitleg van de verzekeringsmaatschappijen.
(ofwel dat is voor hun het beste antwoord)
 
Het zijn geen verdrijvingsvlakken, maar gewoon witte vlekken op het wegdek en die hebben geen enkele betekenis in de verkeerswetgeving. Dat zou wel zo zijn als om die witte vlekke nog een losse witte lijn had gestaan. Een witte lijn heeft wel een betekenis, die mag je niet overschrijden.

Zie onderstaande foto van een puntstuk, daar is het witte vlak wel afgebakend met witte lijnen en dat betekent dat je niet over die lijnen mag en dus ook niet op het witte vlak mag komen. Maar dat witte vlak heeft van zichzelf geen enkele betekenis, het ligt er gewoon om aandacht te vragen.

Bekijk bijlage 1514665

Mee eens :Y

Maar ze liggen er wel.
Ik denk dat het niet vreemd is dat weggebruikers de witte vlakken zien en erop reageren. Dat is logisch en dat zou de wegbeheerder ook mogen voorzien.
Als je 100 weggebruikers zou vragen zouden 99 ervan (on)bewust ontwijken over het witte deel te rijden.
Daarmee veroorzaakt de wegbeheerder wel iets en daar hebben ze rekening mee te houden.

Ik vind dat de wegbeheerder hier bewust een boel onduidelijkheid heeft laten bestaan, mogelijk met de gedachte: dan rijden ze maar langzamer en wijfelender, als het zo onduidelijk is ramt niemand eroverheen, niet bij voorbaat wetende of ze hun schade vergoed krijgen of niet.

Eigenlijk zou je daar s moeten tellen hoeveel mensen de ene of de andere route volgen.
 
De foto zo beschouwend zou ik er denk ik zonder lang over na te denken rechtom langs gaan. Als ik er links voorlangs zou gaan zou ik het idee hebben dat ik aan het spookrijden was. Aan de andere kant, als ik er zou wonen en elke dag zou rijden zou dat misschien heel anders zijn.

Maar 't is een leuke.
 
Ik denk dat het niet vreemd is dat weggebruikers de witte vlakken zien en erop reageren. Dat is logisch en dat zou de wegbeheerder ook mogen voorzien.

Mee eens. Je ziet best vaak van dit soort constructies die geen enkele betekenis hebben en misschien inderdaad wel zijn bedoeld om onduidelijkheid te scheppen met de gedachte dat dan mensen vanzelf langzamer gaan rijden. Of dat echt onderzocht is, betwijfel ik.

Gewoon alleen de ronde witte vlek op een kruising zie je ook vaak.
 
Maar ...positie op de weg, zoveel mogelijk rechts houden ?

Dat is een best binnenbochtje die je dan zou pakken, links langs het witte deel om voorlangs links af te slaan.
Eens, maar om de bocht af te snijden terwijl je geen verkeer hindert? Daar maakt niemand zich toch druk om? Dan moeten ze dat obstakel daar maar niet midden op die kruising zetten :P
 

Ook al een puinhoop :+
Zoals ik dan op de kaart uit kom, ga ik de kruising/rotonde s bekijken zoals je m benaderd vanuit de verschillende wegen.

Ga ik het doodlopende stuk Duinvoetlaan in, draai me om en bekijken dan hoe het kruispunt/rotonde eruit ziet.....ziet ie er plots heel anders uit :? :+
Foto's verschillen in leeftijd en ook de hele verkeerssituatie :+
 
Deze kom ik in Frankrijk tegen.
En hier ga ik meestal overheen.
Schermafdruk van 2020-06-20 17-56-36.png
 
Ook al een puinhoop :+
Zoals ik dan op de kaart uit kom, ga ik de kruising/rotonde s bekijken zoals je m benaderd vanuit de verschillende wegen.

Ga ik het doodlopende stuk Duinvoetlaan in, draai me om en bekijken dan hoe het kruispunt/rotonde eruit ziet.....ziet ie er plots heel anders uit :? :+
Foto's verschillen in leeftijd en ook de hele verkeerssituatie :+
Ik zag het ja. Het was een prima voorrangskruising. Nu is het een gedrocht.
 
Ik zou me er in ieder geval niet aan durven wagen hier bij voorbaat iets over te zeggen.

Als je alle regeltjes 100% officieel interpreteerd komt er iets anders uit dan wanneer je gewoon je boerenverstand zou volgen.

Ik zou verwachten dat bij relatief financieel niet al te ingrijpende aanrijdingen de verzekeringsmaatschappijen gewoon wat heen en weer schuiven met aansprakelijkheden en ergens op uitkomen waar ze tevreden mee zijn, wat betreft de financiële uitkering. Oftewel, t kan vriezen, t kan dooien.

Bij een echt heftige aanrijding met 2 doden en zwaargewonden, incl langdurige revalidatie enz...dan gaat het om miljoenen.
Dan gaan de verzekeringsmaatschappijen pas echt aan het werk.
Ik zou me voor kunnen stellen dat uiteindelijk zelfs een deel aansprakelijkheid bij de wegbeheer word neergelegd, domweg omdat er zo'n niet te overziene situatie is gecreëerd.






Vraag het de wegbeheerder. Die zou er een antwoord op moeten kunnen geven, met een waterdichte onderbouwing.
 
Misschien is het strikt genomen geen rotonde, de suggestie wordt wel heel erg gewekt. Nog meer als ik het op streetview zie. Die wegbeheerder heeft er flink z'n best op gedaan.
 
Pijl geeft rijrichting aan dus die ook volgen.

Pijl geld pas na de kruising / kruisende wegen.

* houd wel van dit soort zoekplaatjes *

Ik denk dat de instructeur gelijk heeft.


Waarom..
Nu kom ik niet met de motor, maar met een combinatie van 19 meter .
Ga ik dat -doe net als of ik een rotonde ben- middenstuk niet halen.

Screenshot_4.jpg



het is trouwens wel een gedrocht !
 
Laatst bewerkt:
Deze situatie kwam ik tegen in mijn motorrijles.

Wij moesten links afslaan en gingen eerst rechts om het obstakel heen. Volgens mijn instructeur moet je als je links afslaat voor het obstakel langs, want "het is geen rotonde".
Maar ik ga ervan uit dat de pijl naar rechts betekend dat je het obstakel altijd rechts moet passeren. Nou is dat natuurlijk logisch voor rechtdoor (en rechts afslaan). Maar hoe zit dat voor linksaf?

Hoe denken jullie hierover.
Ik zie blauw bord met witte pijl.
Die geeft voor mij aan aan welke kant men langs het obstakel moet rijden.
 
Oh die paaltjes benne t probleem niet, die zijn gemaakt om af te breken.

het zijn die buizen in de grond die zo rot zijn voor je banden ( en carter ) . waar dat bordje op vast zit ...


Er is een reden dat ik dat weet .


jarek carter dood.jpg
 
Máár ..

2 pagina's tekst / discussie , over een situatie wat je in een seconde zou moeten in kunnen schatten ..

Maakt wel duidelijk dat het niet echt een geweldige situatie is op de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan