Ik wilde ook de multivar laten inbouwen omdat ik de acceleratie tot +/- 70km/u vind tegenvallen, helaas wilde mijn motordealer het liever niet doen ivm garantie enzo.
Niet dat ze negatief over de spullen deden, maar omdat het een nieuwe T-max is, en er 2 jaar garantie op zit, raadden ze me aan nog te wachten.
Aangezien ik niets aan de originaliteit verander als ik er T-max rollen inzet die 15,6 gram wegen (heb ik vandaag uitgedraaid) en de kosten ook te overzien zijn, (setje rollen €46,-)
wilde ik dit wel eens proberen.
Het effect blijkt behoorlijk overeen te komen met dat van een multivar.
Ik rij meestal door de stad en op buitenwegen. Snelwegrechtuitrijden boeit me niet.
Mijn max staat nu op 9500km, hoogste tijd om iets te proberen
K&N filter zit er al in. Maakt agressiever geluid bij volgas, in acceleratie onderin merk je niet zoveel.
Ik heb wel het idee dat ie bovenin, zeg maar bij 140+ wat meer lucht heeft.Maar dat kan ook ingebeeld zijn, en dat kunnen we niet nameten...
De t-max heeft nog behoorlijk wat toerental marge, en die wil ik graag gebruiken.
Nu kom ik pas bij 120 tijdens volgas op 6250toeren, waar het maximale koppel ligt.
Met de lichtere rollen als vanaf 80
Tempo versus Drehzahl bei verschiedenen Gewichten ABS-MAX
.........Serie 19,5 Gr.........15,8..Gramm......
Kmh...Konst...VollGas.....Konstant..VollGas
40----3100----3700------------3000------4200
60----3750----4500------------3900------5500
80----4250----5250------------4700------6200
100---4800----5750------------5300------6500
120---5400----6250------------6000------7000
140---6250----6500------------6500------7300
160---6800--------------------7000------7600
180---------------------------7800------7900
185---------------------------8100
Maxmimum toerental mag 8200 toeren zijn.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Groeten, Masc