Plaats in de file

Vandaag zat ik toevallig in de auto rond 17:00.
Vergeleken met de motor is het in de auto heerlijk ontspannen filerijden.
Dat zouden die opgefokte motorrijdertjes eens moeten proberen. *O*
De airco deed het goed. 8-)
Relaxte otomobilisten zijn relaxed :j
 
Vandaag ook over de vluchtstrook ff voorbij een motor gegaan.....
Kon niet eens zien watvoor motor was echt gewoon 1 grote koffer.

En hij had me zeker gezien want hij keek om toen mijn klakte van het terug gaan naar ze 1 omdat die drol op omval snelheid sukkelde.......

Was op de A9 btw...
 
Ik heb expres een topkoffer omdat die in de files niet in de weg zit... wel weer een breed stuur maar met wat handigheid wiebel je die overal wel langs. Ik rijd niet eens bizar hard door de files maar zit gewoon eigenlijk nergens klem en daardoor zit ik alsnog vaak achter die flippo's die het idee hebben 2m breed te zijn (of dat soms ook daadwerkelijk zijn). Meestal als je er een minuutje achter rijdt hebben ze wel door dat jij veel sneller bent en gaan ze alsnog aan de kant, maar soms haal ik inderdaad wel over de redresseerstrook of vluchtstrook in. Andere keren kom je bij een punt waar de snelheid van de auto's zo'n 60-70 wordt, op het moment dat die slome duikelaar dan invoegt neem ik die middendoor nog even mee voor wanneer het weer vast komt te staan. Mijn w/w route is eigenlijk één grote file en om toch een beetje op te schieten permitteer je jezelf wat meer... Ik rijd tevens bijna altijd met grootlicht door file's (alleen bij daglicht), word je letterlijk 2x zo vaak op tijd opgemerkt door de blikken.
 
stel dat ik nu achter je reed met mijn groot licht aan, hoe zou jij dat nu vinden, zou je uberhaupt nog wat kunnen zien in je spiegels. verder is het irritant als iemand met groot licht rijdt, je kan slecht afstand inschatten. ik vind er dus het mijne van en zou zeggen, doe lekker dimlicht aan, voor iedereen beter.
 
Vanmorgen weer briesend en scheldend onderweg :( . De MCP's (mentally challenged person) die denken een dagje op de motor naar de zaak te gaan en dan met hun showbike tussen de auto's door moeten. Geen probleem, maar soms past het niet. Ook geen probleem, maar tief dan op naar links of rechts en laat mensen er langs.

Vanmorgen een file tussen de auto's en voorop een grote harley die niet paste. Laat mij lekker :] want ik pas er wel door!!!


Hahaha, een Hardly Ableson zul je bedoelen.
 
stel dat ik nu achter je reed met mijn groot licht aan, hoe zou jij dat nu vinden, zou je uberhaupt nog wat kunnen zien in je spiegels. verder is het irritant als iemand met groot licht rijdt, je kan slecht afstand inschatten. ik vind er dus het mijne van en zou zeggen, doe lekker dimlicht aan, voor iedereen beter.
Ik klap mijn spiegel zelfs weg als er zo'n idioot achter me zit, dan kan ik in ieder geval gewoon voor me kijken.
 
stel dat ik nu achter je reed met mijn groot licht aan, hoe zou jij dat nu vinden, zou je uberhaupt nog wat kunnen zien in je spiegels. verder is het irritant als iemand met groot licht rijdt, je kan slecht afstand inschatten. ik vind er dus het mijne van en zou zeggen, doe lekker dimlicht aan, voor iedereen beter.
Dat verwachtte ik al :') Ik zei dus overdag, dan is het niet meer dan extra opvallend. Zodra het door omstandigheden verblindend wordt doe ik het niet meer. Zou het tevens niet doen als ik dacht dat het niet hielp :)
 
Dat filerijden doe ik ook als de medeweggebruikers 120 km/h rijden,dus eigenlijk rij ik altijd tussen de file door.
En links zit ook nog een stuk asfalt,is betaald en uitstekend te gebruiken...

:+
 
had ik gelezen hoor overdag, maar dat maakt het niet minder irritant. we hebben soms het idee dat we alles maar mogen op de motor; parkeren op de stoep, inhalen op je achterwiel, nou ja verzin het maar, maar ow wee als daar die overbetaalde ceo met zijn te grote bonus daar in zijn aston martin met groot licht achter je hangt op de linker baan omdat hij dat wel makkelijk vind overdag en die motorrijders best even aan de kant kunnen, zo zien ze hem tenminste beter aankomen.
einde is nu al zoek.....
 
Ehm, nou als ik echt in de weg rijd doet ie z'n best maar, linksklevers zijn ook gruwelijk irritant :+


We zijn het niet allemaal eens en houden er andere standaarden op na. Maar verwacht niet dat je mij met een verhaaltje over auto's die ook groot licht gebruiken van m'n stuk brengt. Ik houd er een andere mening op na dan jij, maar ik ben niet hypocriet. Ik gebruik mijn groot licht omdat ik tevens van mening ben dat het effect wel meevalt. Als ik dat niet vond gebruikte ik het zelf ook niet. Dat jij je ergens aan stoort en het daarom als 'algemeen voorbeeld' gebruikt is wel verkeerd, het stoort mij totaal niet. Ik erger me juist aan (let op: aanname) mensen zoals jij die zich als een heilig boontje aanpassen en het idee hebben dat de koekblikkers ons de gaten in het verkeer 'gunnen'. Die gaten zijn er nu eenmaal, ze op een gunstige manier gebruiken hangt van jouw inzicht en initiatief af.
 
Laatst bewerkt:
had ik gelezen hoor overdag, maar dat maakt het niet minder irritant. we hebben soms het idee dat we alles maar mogen op de motor; parkeren op de stoep, inhalen op je achterwiel, nou ja verzin het maar, maar ow wee als daar die overbetaalde ceo met zijn te grote bonus daar in zijn aston martin met groot licht achter je hangt op de linker baan omdat hij dat wel makkelijk vind overdag en die motorrijders best even aan de kant kunnen, zo zien ze hem tenminste beter aankomen.
einde is nu al zoek.....

Op zich, ja mee eens.. Maar mij persoonlijk gaat het niet om dat blik waar ze in rijden, maar de ego die erin rijdt. Arrogante kwasten, daar heb ik eerder moeite mee :Y
 
Maar ik zou zweren dat een motor als die op de avatar van de TS twee dagen geleden door de file op de A2 reed.

Die motor reed ook totaal niet door en werd uiteindelijk van alle kanten ingehaald door de andere motoren :)
 
Ik laat ze dan gewoon voorgaan, de meesten rijden ook met een behoorlijk hoge snelheid vind ik zelf.... er zal maar een koekblikker ineens oversteken naar een andere baan:+

Beter een smalle motor dan zo'n breed harleystuur inderdaad :P
 
punt waar ik op doel, is, dat je eigen ideeen, hoe logisch voor jou ook, niet voor iedereen logisch, (wanneer gebruik je nu groot licht overdag), en handig, zoals ik al eerder vermeldde, het verblind, zijn.
ik kan me best voorstellen dat dit eerder opvalt.

ik ben geen regeltjes neuker en hoe ik verder rijd, staat even los van dit of topic moment, maar net als niet spiegelen in de file, iets wat je wel leert en ook best handig is, net als het gebruik van je alarm of knipperlichten, waar sommigen best een goede verklaring voor hebben maar toch niet mag omdat dit verwarrend is, net als een knipperent daglicht voor op de motor, allemaal zaken die met een goede reden niet mogen.

zoals ik al zei, kan ik met logische regels prima leven, met gedrag (ik kan me niet herinneren dat ik heb geschreven hoe ik het doe, maar dat terzijde) dat het lastig maakt voor mij om goed en oplettend door de file te rijden, heb ik wat meer moeite. het enige wat ik vraag is daar eens over na te denken.

Maar goed we hoeven het niet eens te zijn. goede reis verder.
 
Laatst bewerkt:
Maar goed we hoeven het niet eens te zijn. goede reis verder.
Wanneer je op iemand reageert wiens post een stuk verder terug staat is het handig om de quoten, dan weten we tenminste tegen wie je het hebt. Nu weet ik wel dat ik dat ben, als regerend topic-aso, maar toch.

Ik doe het alleen bij normaal daglicht, zonder andere motoren voor me (dan wordt het 'hey, een motor' effect al bereikt de door motor voor m'n neus). Ik word merkbaar beter gezien, en dat is voor mij goed genoeg. Hoe jij relaxed door de file rijdt zal mij een zorg zijn verder. Dat de sporadische koekblikker z'n geval er juist voor gooit gebeurt niet observeerbaar vaker.


Overstekende auto's vlak voor je neus heb je altijd wel, die kijken überhaupt niet in spiegels dus dan doet groot licht ook niets. Wel vind ik het fijner om een groter snelheidsverschil te hebben, dan kun je veel gemakkelijker uitwijken. Op lage snelheid helpt de natuurkunde niet mee om die motor snel te verplaatsen, dat gaat beter boven de 30km/u. Tevens zit je minder lang naast 1 auto als het snelheidsverschil iets groter is, en heeft die dus minder tijd om je eens goed te raken. Ik 'slinger' ook standaard een beetje, ik neig altijd naar meer ruimte toe. Áls ik dan eens echt moet uitwijken was ik al onderweg naar de beschikbare ruimte waar de auto ook heen wilde. Als je ook nog een beetje de voorwielen in de gaten houdt kan de auto niet sneller in die ruimte zijn dan jij. Opletten is alles, ik maak er genoeg mee maar ben nog nooit in de problemen gekomen bij het filerijden :)
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, je reactieafstand is een stuk minder

True.

Maar een kijkende koekblikker zal zich eerder bedenken wanneer hij/zij na één keer knipperen jou van ver plots dichtbij ziet. EN daarnaast neem je elke horde (lees auto) sneller en ben je al weer uit het zicht voordat bestuurder eea opnieuw gaat proberen.
Of je dit de hele doorgang van de file moet doen? Nope, afremmen en zelfs stoppen hoort er nu eenmaal ook bij, je wilt je zelf immers niet platrijden.
 
... Wel vind ik het fijner om een groter snelheidsverschil te hebben, dan kun je veel gemakkelijker uitwijken. Op lage snelheid helpt de natuurkunde niet mee om die motor snel te verplaatsen, dat gaat beter boven de 30km/u. Tevens zit je minder lang naast 1 auto als het snelheidsverschil iets groter is, en heeft die dus minder tijd om je eens goed te raken. Ik 'slinger' ook standaard een beetje, ......

En de rest van je verhaal klopt ook. :Y :Y
 
En de rest van je verhaal klopt ook. :Y :Y
7efc0b3f_not_sure_if_serious_jack_nicholson_the_shining.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan