Politie houdt motordief aan (Maassluis)

Even gekwoot tbv de toekomst.

Laat je eigen gedachten over nationaliteiten en je mening over 'reintergratie' van een religie en de politieke achtergrond daarvan achterwege, tenzij je het kunt onderbouwen.
In [BE] (en in Engeland ook dacht ik) is het verboden in het politierapport verwijzing te maken naar nationaliteit, afkomst, religie, ... van de (mogelijke) dader. (ik weet dat het zo is, nu nog link terugvinden)
Kwestie van vooral géén objectieve cijfers te kunnen/mogen verzamelen om toch maar niet érgens mogelijks een bevolkingsgroep te gaan "stigmatiseren". (terwijl die bevolkingsgroep het toch écht wel in eigen hand heeft (sic!))
Zover is de politieke "correctheid" doorgeslaan.
Tis hier geen "ik roep maar wat raak"forum -ook al lijkt dat soms wel-. :(

En ik laat je bijdrage maar staan, omdat het een goed beeld geeft van hoe jij in het leven staat, en anderen kunnen daar dan kennis van nemen. En zich er op voorbereiden, of aanpassen, of negeren, of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
In [BE] (en in Engeland ook dacht ik) is het verboden in het politierapport verwijzing te maken naar nationaliteit, afkomst, religie, ... van de (mogelijke) dader. (ik weet dat het zo is, nu nog link terugvinden)
Kwestie van vooral géén objectieve cijfers te kunnen/mogen verzamelen om toch maar niet érgens mogelijks een bevolkingsgroep te gaan "stigmatiseren". (terwijl die bevolkingsgroep het toch écht wel in eigen hand heeft (sic!))
Zover is de politieke "correctheid" doorgeslaan.

En deze zekerheid heb jij omdat?
Jij was bij iedere aanhouding en hebt het wél bijgehouden?
Jij was bij iedere veroordeling en hebt het wél bijgehouden?
In Nederland zijn iig voldoende cijfers beschikbaar over criminaliteit gekoppeld naar afkomst van de daders.
Als dat in België niet gebeurt, hoe weet je dat dan :?
 
POLITIE HOUDT MOTORDIEF AAN
Datum incident: 17-03-2010 Locatie: - District/dienst: Waterweg-Noord
Datum publicatie: 17-03-2010 12:52
MAASSLUIS - Politieagenten hebben maandagmiddag een man aangehouden op verdenking van diefstal van een motorfiets.

Melding
Omstreeks twaalf uur kreeg de politie een melding van een diefstal van een motorfiets aan de Buizerdlaan in Maassluis.

Aanhouding
Direct na de melding hebben diverse politie-eenheden de buurt uitgekamd. Politieagenten zagen twee mannen rennen in de richting van de Maasdijk. Op de Maasdijk hebben de agenten de man, een 18-jarige Maassluizenaar, aangehouden terzake diefstal.

Motorfiets
De motorfiets is later aangetroffen in een steegje nabij de Buizerdstraat en inbeslaggenomen.

Het is helemaal niet zeker dat deze rennende gastjes ook werkelijk de dieven waren of ze moeten gezien zijn, een heterdaadje dus, dat ze daar aan het rennen waren zegt op zich dus helemaal niets...

Wat ik maar wil zeggen is als er geen getuigen waren ze deze gasten helemaal niks kunnen maken tenzij ze toegeven...

De kop boven het artikel is daarom nogal suggestief, men schrijft er zijn motordieven aangehouden terwijl al dat men gedaan heeft is 2 mensen aangehouden die rond renden in de buurt waar een motor gestolen was...
 
In Nederland zijn iig voldoende cijfers beschikbaar over criminaliteit gekoppeld naar afkomst van de daders.
Als dat in België niet gebeurt, hoe weet je dat dan :?
Naast volstrekt subjectieve ooggetuigen e.d. is de verdeling van de gevangenispopulatie wél bekend. Daar heb ik nu geen bron van, maar die heb ik wel voorbij zien komen. De situatie lijkt in veel opzichten op de nederlandse :)
 
Naast volstrekt subjectieve ooggetuigen e.d. is de verdeling van de gevangenispopulatie wél bekend. Daar heb ik nu geen bron van, maar die heb ik wel voorbij zien komen. De situatie lijkt in veel opzichten op de nederlandse :)
net zo gezellig? :+
 
Laatst bewerkt:
Als het wel de daders zijn staan ze toch vandaag weer buiten en mogen ze over een paar maanden voorkomen en krijgen ze 40 uur schoffelen :r
Moeten ze uiteraard wel overtuigend bewijs hebben, geen vormfouten maken, ruimte hebben etc.
Je kan beter een wheelie maken dan wordt je tenminste met lik op stuk beleid gestraft _O-


ff een tip... iedereen vraagt hier rond of het een buitenlander is geweest of niet. heel simpel, als je de vraag stelt, weet je het niet. als je het niet weet, staat het niet in de krant. als het niet in de krant staat, dan is het een nederlander. anders had er gestaan:

politie houdt marokkaanse motordief aan

echt waar, het is mij opgevallen dat ze altijd de nationaliteit of huidskleur noemen als het om een buitenlander gaat. mocht het een nederlander zijn, dan klinkt het meestal als: een man is gisteren rond de middag opgepakt voor het jatten van een motor :).

niet opgevallen tot nu toe? :)
Scheelt welke krant je heb.
De ene krant benoemt heel rechts de andere heel links.
Veel media hier in de buurt benoemen de dader juist vaak als het een "echte" Nederlander is.

Helaas als je naar de cijfers kijkt (en naar de verhouding "echte" Nederlander ten opzichte van nederlanders van buitenlandse komaf, al dan niet 2e, 3e of 4e generatie) is groep van buitenlandse komaf vaker vertegenwoordigt bij criminaliteit.
 
[terwijl die bevolkingsgroep het toch écht wel in eigen hand heeft]


En deze zekerheid heb jij omdat?
Jij was bij iedere aanhouding en hebt het wél bijgehouden?
Jij was bij iedere veroordeling en hebt het wél bijgehouden?
In Nederland zijn iig voldoende cijfers beschikbaar over criminaliteit gekoppeld naar afkomst van de daders.
Als dat in België niet gebeurt, hoe weet je dat dan :?

Ik haal uit de opmerking niet de implicatie dat hij het zou weten, nog de suggestie dat een bevolkingsgroep zich wezenlijk onderscheid van anderen en daarom al dan niet een stigma zou verdienen.

In het grote geheel is het wel zo, dat een bevolkingsgroep, religie, huidskleur, kleuterklas, voetbalvereniging, studentenkorps etc. het in eigen hand heeft, hoe zij in statistieken worden vermeld. Dus tot zover klopt de uitspraak.

De moeilijkheid zit hem erin, dat de individu niet verantwoordelijk gemaakt wil worden voor de daden van anderen. Op het moment dat ik in Iran zou wonen, zou ik het als blanke westerling, persoonlijk erg onprettig vinden als ik als kruisvaarder of zionist wordt bestempeld - ondanks dat ik wel dezelfde komaf deel.


Daarom is het voor de goeden erg naar dat ze benaderd worden voor de daden van de kwaden van eenzelfde groep waar ze nou eenmaal toevallig deel van uitmaken - zeker als je daar geen keuze in kan maken (zoals nationaliteit of uiterlijke kenmerken). Oftewel het registreren ervan in statistieken is in mijn beleving niet eens zo verkeerd. Wat je ermee doet verlangt dan juist weer grote zorgvuldigheid.
 
Helaas als je naar de cijfers kijkt (en naar de verhouding "echte" Nederlander ten opzichte van nederlanders van buitenlandse komaf, al dan niet 2e, 3e of 4e generatie) is groep van buitenlandse komaf vaker vertegenwoordigt bij criminaliteit.


Ja, hier in Gouda is 1 op de 3 criminelen van Marokaans afkomst... En 1 op de 3 Gouwenaars is niet van Marokaanse afkomst, maar er is natuurlijk niks aan de hand :z
 
En deze zekerheid heb jij omdat?
Jij was bij iedere aanhouding en hebt het wél bijgehouden?
Jij was bij iedere veroordeling en hebt het wél bijgehouden?
In Nederland zijn iig voldoende cijfers beschikbaar over criminaliteit gekoppeld naar afkomst van de daders.
Als dat in België niet gebeurt, hoe weet je dat dan :?
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/04/14/R406.htm

Hier een berichtje uit NL
5. Antwoord
Het door u gevraagde overzicht kan niet worden gegeven. Etniciteit van de verdachte is geen gegeven dat wordt vastgelegd door de politie bij het registreren van strafbare feiten. Ook wordt er geen overzicht van alle strafrechtelijke incidenten met jongeren van Marokkaanse afkomst bijgehouden. De incidenten waaraan gerefereerd wordt kunnen door de politie geregistreerd worden onder de volgende noemers: overlast, verstoring openbare orde, geweldpleging, vernieling, mishandeling etcetera. Het soort delict, de afkomst van de dader(s) en de feitelijke afdoening van de desbetreffende zaak zou hieruit slechts met behulp van zeer intensief anoniem dossieronderzoek te achterhalen zijn.
IK interpreteer dat als "niet WILLEN zien"
 
Laatst bewerkt:
:} wel lekker dat de fiets veillig gesteld is *O*
lof voor de mannen en vrouwen in blauw :Y
en ja in mijn hoofd(heb er 1) mogen we hele nare dingen met dieven doen :Y
al wil ik niet zelf de eerste steen gooien O-)
 
Even gekwoot tbv de toekomst.

Laat je eigen gedachten over nationaliteiten en je mening over 'reintergratie' van een religie en de politieke achtergrond daarvan achterwege, tenzij je het kunt onderbouwen.


Tis hier geen "ik roep maar wat raak"forum -ook al lijkt dat soms wel-. :(

En ik laat je bijdrage maar staan, omdat het een goed beeld geeft van hoe jij in het leven staat, en anderen kunnen daar dan kennis van nemen. En zich er op voorbereiden, of aanpassen, of negeren, of wat dan ook.
Tja.....ergens heeft hij wel een punt.......

Als ik zie wat er hier aan criminelen gearresteerd wordt, is het merendeel toch echt "allochtone medelander van niet-westerse afkomst".

Dat de meeste motordieven nauwelijks de bak in gaan, is ook geen nieuws....
 
Tja.....ergens heeft hij wel een punt.......

Als ik zie wat er hier aan criminelen gearresteerd wordt, is het merendeel toch echt "allochtone medelander van niet-westerse afkomst".

Dat de meeste motordieven nauwelijks de bak in gaan, is ook geen nieuws....
ik vind het niet zo gek dat die gasten overal schijt aan hebben,ze krijgen bij voorbaat al de schuld.

maar de topictitel kan beter gewijzigt worden "politie pakt dader motordieven,het zijn vast marokkanen" :?
 
ik vind het niet zo gek dat die gasten overal schijt aan hebben,ze krijgen bij voorbaat al de schuld.

maar de topictitel kan beter gewijzigt worden "politie pakt dader motordieven,het zijn vast marokkanen" :?


Vicieuze cirkel die alleen zij zelf kunnen doorbreken.
 
Offtopic: O-)

Maar bontkraagjes zijn liev!
Fiets ik door het park, word ik ingehaald door zo'n bontkraagje van een jaar of 16 (is dus goed geintegreerd: hij fietst). Is 'ie mij daarna blijkbaar spontaan vergeten, want hij halveert zijn snelheid. Prima, maar zo langzaam kan ik niet fietsen, dus ik haal hem weer in, en om te voorkomen dat het zo'n stuiverwisseltje wordt, hou ik een iets hogere snelheid aan. En dat kan hij blijkbaar niet hebben, want even later komt hij weer voorbijgepeddeld.
Blijft grappig hoe die bontkraagjes op blonde miepjes reageren. Een hollandsche gozer houdt dat soort spelletjes volgens mij rond zijn 12e voor gezien.
 
ik vind het niet zo gek dat die gasten overal schijt aan hebben,ze krijgen bij voorbaat al de schuld.
Waarom denk je dat dat is:
Marokkaanse minderjarigen plegen vaker, maar minder ernstige delicten dan Nederlandse jongens. Ze plegen meer vermogensdelicten, maar maken zich minder vaak schuldig aan zwaar geweld en zedenmisdrijven in tegenstelling tot de Nederlandse jongeren. 85 procent van de gedetineerde Marokkaanse jongeren zouden in voorlopige hechtenis zitten vanwege diefstal of diefstal met geweld. Zo melden de onderzoekers volgens het NOS.
Bron
 
Terug
Bovenaan Onderaan