Politie is áltijd de schuldige? (nav nieuwsartikel homepage)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de snelheid die hij/zij rijdt, als je je gewoon aan de snelheid houdt hoef je voor geen pv te vrezen.
 
Hey, ik weet dat het niet gemakkelijk moet zijn voor je, maar kan je ook eens inhoudelijk wat bijdragen aan het topic? Moet je wel eerst even nadenken he.
even zwaaien hoor :W

doe ik namelijk altijd als ik wat mensen tegenkom die zo in een thomas huis geplaatst kunnen worden! ;)
 
die motor-agent waar je de bekeuring van hebt gekregen is gewoon een fucking harde matenaaier.. uitlokken tot te hard rijden en dan bekeuren.. waarschijnlijk in de ochtend een briefing gehad: jongens.. we moeten nog meer geld wegroven van onze nederlandse burgers die we moeten beschermen! dus laat je van je beste kan zien, degene met de hoogste boete verdient een danoontje!

Ben ook niet verder in discussie gegaan.. Alleen in de verklaring hem wel het hele verhaal laten tikken...

Laat de bekeuring voorkomen daar de afstand van de meting te kort was om een juiste uitslag te geven.. Voor de rest.. Ja, de agent deed op het moment van de overtreding zijn werk.. Alleen wat er aan vooraf ging had ik maar 1 reactie op: Van dit soort ongein gaat Nederland naar de klote..
 
Maar uit veiligheidsoverwegingen is er tóch een snelheidsverbod bij 30km/u. Het zal dus wel zijn redenen hebben (niet dat ik er altijd mee akkoord gaat, mijn vriendin stuurt me soms express een zone 30 in om me te jennen en dan word ik ook een beetje gek). Op de snelweg kan je in theorie ook 350km/u halen, waarom is het dan maar (zone) 120? Gekke redenering he. En dat praat zeker hun snelheidsovertreding(en) niet goed.

Als de weg er niet zo naar ingericht is, dan zie ik het probleem niet zo?

Hier zijn genoeg 50 wegen waar je 100, of 120 kunt rijden, en dan maak je het redelijk bont ( genoeg bochten en stoplichten). Mij maak je echt niet wijs dat er 30km/h wegen zijn waar je met een crossmotor notabene 120 kunt rijden. Alle 30km zones die ik ken liggen of vol drempels, of hebben om de 50~100 meter een bocht of kruispunt.

Waarom de snelweg een 120(130) zone is? geen idee. Waarschijnlijk om het asfalt minder te belasten, luchtvervuiling te verminderen en waarschijnlijk nog een stel van dat soort redenen. Het is namelijk niet zo dat de huidige auto's (behalve die groene belastingsvrije auto's die nu als paddestoelen uit de grond schieten en traag als de neten zijn :r ) er niet veilig 120+ kunnen rijden, kijk maar naar Duitsland bijv.

Vind het geen gekke redenering. Ik heb wel vaker 120+ op de snelweg of B-wegen gereden. Zou ik nu hartstikke dood moeten zijn, of allang een kind moeten hebben aangereden?

mijn vriendin stuurt me soms express een zone 30 in om me te jennen en dan word ik ook een beetje gek

The fuck :')
 
Ben ook niet verder in discussie gegaan.. Alleen in de verklaring hem wel het hele verhaal laten tikken...

Laat de bekeuring voorkomen daar de afstand van de meting te kort was om een juiste uitslag te geven.. Voor de rest.. Ja, de agent deed op het moment van de overtreding zijn werk.. Alleen wat er aan vooraf ging had ik maar 1 reactie op: Van dit soort ongein gaat Nederland naar de klote..
klopt.. maar dit van jou ziet er niet uit als een standaard smoes: ja jullie liepen zo te drukken..

maar dat was echt gewoon aanzetten tot. terwijl de politie moet voorkomen en niet aanzetten :?

maar alsnog zuur van je boete, maar ik denk dat ieder normaal mens zo gereageerd had!
 
Als de weg er niet zo naar ingericht is, dan zie ik het probleem niet zo?

Hier zijn genoeg 50 wegen waar je 100, of 120 kunt rijden, en dan maak je het redelijk bont ( genoeg bochten en stoplichten). Mij maak je echt niet wijs dat er 30km/h wegen zijn waar je met een crossmotor notabene 120 kunt rijden. Alle 30km zones die ik ken liggen of vol drempels, of hebben om de 50~100 meter een bocht of kruispunt.

Waarom de snelweg een 120(130) zone is? geen idee. Waarschijnlijk om het asfalt minder te belasten, luchtvervuiling te verminderen en waarschijnlijk nog een stel van dat soort redenen. Het is namelijk niet zo dat de huidige auto's (behalve die groene belastingsvrije auto's die nu als paddestoelen uit de grond schieten en traag als de neten zijn :r ) er niet veilig 120+ kunnen rijden, kijk maar naar Duitsland bijv.

Vind het geen gekke redenering. Ik heb wel vaker 120+ op de snelweg of B-wegen gereden. Zou ik nu hartstikke dood moeten zijn, of allang een kind moeten hebben aangereden?The fuck :')

Alleen omdat je in een 30 km zone misschien wel harder zou kunnen rijden (en ook echt wel 100+) betekend niet dat het dan maar onzin is dat het een 30 km zone is.

En ik ken er toch wel een behoorlijk aantal waar je toch echt wel met 100+ zonder enige moeite doorheen kunt.
 
@Drinkyoghurt, ik ken hier ook genoeg wegen waar je (gemakkelijk) het dubbele van de snelheid kan rijden.. maar dat wilt daarom niet zeggen dat jij dat dan ook zomaar mag he. Hier achter ligt een zone 70 waar ik de bocht vaak tegen 110 neem.. maar als iedereen dat gaat doen gaan er véél meer accidenten zijn. Het heeft dus zijn reden. Dat die 180km/h met een snuifje zout te interpreteren valt, is duidelijk. De infrastructuur mag gewoon geen reden zijn om hun overtredingen goed te praten.

En mijn vriendin is Duits.. aangezien ik de weg niet zó goed ken in Dortmund en zij wel wilt dat haar wel eens lukken, vandaar. :p
 
@Drinkyoghurt, ik ken hier ook genoeg wegen waar je (gemakkelijk) het dubbele van de snelheid kan rijden.. maar dat wilt daarom niet zeggen dat jij dat dan ook zomaar mag he. Hier achter ligt een zone 70 waar ik de bocht vaak tegen 110 neem.. maar als iedereen dat gaat doen gaan er véél meer accidenten zijn. Het heeft dus zijn reden. Dat die 180km/h met een snuifje zout te interpreteren valt, is duidelijk. De infrastructuur mag gewoon geen reden zijn om hun overtredingen goed te praten.

En mijn vriendin is Duits.. aangezien ik de weg niet zó goed ken in Dortmund en zij wel wilt dat haar wel eens lukken, vandaar. :p
word nog maar de vraag vanavond of je er overheen mag! _O-

:benieuwdnaaruitslagvoetbal:
 
Ze is werken in München dus last heb ik er sowieso deze week niet van. Ohja, mijn land is niet vertegenwoordigd op het EK dus ik heb niks te verliezen. Al supporter ik vanavond wel mee voor mijn noorderburen. :)
 
@Drinkyoghurt, ik ken hier ook genoeg wegen waar je (gemakkelijk) het dubbele van de snelheid kan rijden.. maar dat wilt daarom niet zeggen dat jij dat dan ook zomaar mag he. Hier achter ligt een zone 70 waar ik de bocht vaak tegen 110 neem.. maar als iedereen dat gaat doen gaan er véél meer accidenten zijn. Het heeft dus zijn reden. Dat die 180km/h met een snuifje zout te interpreteren valt, is duidelijk. De infrastructuur mag gewoon geen reden zijn om hun overtredingen goed te praten.

En mijn vriendin is Duits.. aangezien ik de weg niet zó goed ken in Dortmund en zij wel wilt dat haar wel eens lukken, vandaar. :p

Beetje hypocriet vind je niet? Zelf hun overtredingen niet goed praten, en vinden dat je niet de regels mag overschrijden, terwijl je dat zelf wel doet :')
 
Alleen omdat je in een 30 km zone misschien wel harder zou kunnen rijden (en ook echt wel 100+) betekend niet dat het dan maar onzin is dat het een 30 km zone is.

En ik ken er toch wel een behoorlijk aantal waar je toch echt wel met 100+ zonder enige moeite doorheen kunt.

Dan zijn het geen echte 30km zones

gr
 
Als de weg er niet zo naar ingericht is, dan zie ik het probleem niet zo?

Hier zijn genoeg 50 wegen waar je 100, of 120 kunt rijden, en dan maak je het redelijk bont ( genoeg bochten en stoplichten). Mij maak je echt niet wijs dat er 30km/h wegen zijn waar je met een crossmotor notabene 120 kunt rijden. Alle 30km zones die ik ken liggen of vol drempels, of hebben om de 50~100 meter een bocht of kruispunt.

Waarom de snelweg een 120(130) zone is? geen idee. Waarschijnlijk om het asfalt minder te belasten, luchtvervuiling te verminderen en waarschijnlijk nog een stel van dat soort redenen. Het is namelijk niet zo dat de huidige auto's (behalve die groene belastingsvrije auto's die nu als paddestoelen uit de grond schieten en traag als de neten zijn :r ) er niet veilig 120+ kunnen rijden, kijk maar naar Duitsland bijv.

Vind het geen gekke redenering. Ik heb wel vaker 120+ op de snelweg of B-wegen gereden. Zou ik nu hartstikke dood moeten zijn, of allang een kind moeten hebben aangereden?The fuck :')


Wij verdienen 't gewoon niet meer om te leven.... 't schijnt.

Diegenen die hier nu hypocriet een statement proberen te maken zullen waarschijnlijk nooit jong geweest zijn... óf altijd netjes thuis alleen maar TV gekeken hebben in de tijd dat ze...... .
 
Beetje hypocriet vind je niet? Zelf hun overtredingen niet goed praten, en vinden dat je niet de regels mag overschrijden, terwijl je dat zelf wel doet :')

Wel even nuanceren he. Ik zou niet wegrijden van de politie als ze me daar zouden tegenhouden, noch rij ik zonder nummerplaat. Ook is dat een afgelegen baan waar ik absoluut geen kwaad kan aan kinderen. Te snel rijden in een zone 70 is volgens de regel ook niet verantwoord, maar in een zone 30 (lees: waar kinderen zijn) zo hard gaan rijden vind ikzelf veel erger.

Vandaar, ik ben zelf absoluut niet heilig met de wagen, maar ik draag er ook de consequenties van en betaal mijn boetes gewoon. Plus ik veroorzaak geen overlast aan derden.
 
omdat de 30-zones voor drinkyoghurt zones zijn waarbij je door omgeving ( drempels, kruispunten bochten enz ) geen mogelijkheid is om harder te gaan 30.

is de mogelijkheid er met gemak om over de 30 te komen dan is het geen echte dertigzone.


denk ik ofzo
 
Wel even nuanceren he. Ik zou niet wegrijden van de politie als ze me daar zouden tegenhouden, noch rij ik zonder nummerplaat. Ook is dat een afgelegen baan waar ik absoluut geen kwaad kan aan kinderen. Te snel rijden in een zone 70 is volgens de regel ook niet verantwoord, maar in een zone 30 (lees: waar kinderen zijn) zo hard gaan rijden vind ikzelf veel erger.

Vandaar, ik ben zelf absoluut niet heilig met de wagen, maar ik draag er ook de consequenties van en betaal mijn boetes gewoon. Plus ik veroorzaak geen overlast aan derden.
jij misschien wel maar ik zou er ook veel aan doen om de boete niet onder ogen te komen;).

lijkt me logisch? niet dat ik daarbij te hard door een wijk scheur.
maar heb liever eventjes planken dan een boete betalen hoor weet niet hoe dat met jou zit. ;)
 
Wij verdienen 't gewoon niet meer om te leven.... 't schijnt.

Diegenen die hier nu hypocriet een statement proberen te maken zullen waarschijnlijk nooit jong geweest zijn... óf altijd netjes thuis alleen maar TV gekeken hebben in de tijd dat ze...... .

Ja, daar komt het wel op neer. Leef naar de regels en werk hard, dan word je pensioen later als je oud bent straks ook afgepakt.

Waar leef je dan voor? Kun je jezelf net zo goed gelijk afmaken aangezien je toch niet echt aan het leven bent.

De meeste mensen zijn vergeten hoe ze moeten leven, en zijn daarom zo verzuurd geraakt dat ze het een ander ook niet gunnen.
 
Beste mede-motards,

Ik kreeg nav mijn reactie op motormeuk aandacht tekort, omdat het daar al op de derde pagina stond. Vandaar dat ik het hier even in jullie gezicht wil duwen.


Je had misschien ook één van de oudere topics omtrent dit onderwerp kunnen zoeken. Maar waarschijnlijk ging het er meer om dat je zelf even een topic kon maken niet?

:W
 
Wel even nuanceren he. Ik zou niet wegrijden van de politie als ze me daar zouden tegenhouden, noch rij ik zonder nummerplaat. Ook is dat een afgelegen baan waar ik absoluut geen kwaad kan aan kinderen. Te snel rijden in een zone 70 is volgens de regel ook niet verantwoord, maar in een zone 30 (lees: waar kinderen zijn) zo hard gaan rijden vind ikzelf veel erger.

Vandaar, ik ben zelf absoluut niet heilig met de wagen, maar ik draag er ook de consequenties van en betaal mijn boetes gewoon. Plus ik veroorzaak geen overlast aan derden.

Hoe oud was jij toen je voor 't eerst op een gemotoriseerd voertuig reed waarvoor (tegenwoordig) een rijbewijsplicht geldt?

Voor een aantal van de reageerders hier geld nog steeds dat ze met een (>50CC.) voertuig mochten rijden zonder enige vorm van een rijbewijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan