Vergelijk een auto eens met een motor kwa bagage ruimte, niet iedereen koopt een auto waarmee die sneller bij het stoplicht weg wilt zijn dat diegene naast hem
Dat is geen vergelijk; Lucht is gratis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vergelijk een auto eens met een motor kwa bagage ruimte, niet iedereen koopt een auto waarmee die sneller bij het stoplicht weg wilt zijn dat diegene naast hem
Dat is geen vergelijk; Lucht is gratis...
Ik denk dat de winst wel ongeveer gelijk moet zijn, maar inderdaad, de investeringskosten zijn relatief hoger.Auto's zijn in verhouding alleen goedkoper omdat ze er minder winst op hoeven te maken, er worden een stuk minder motoren per jaar verkocht maar een fabrikant houd wel de vaste kosten dus moeten ze wel meer verdienen per stuk. Maar als de Nederlandse overheid de BPM eraf zou halen (zoals de rest van Europa) zouden nieuwe motoren al een stuk betaalbaarder zijn.
mijn stelling is ; motorfietsfabrikanten verdienen (te) veel aan motorfietsen. motorfietsen zijn in mijn ogen te duur. zeker als je dit vergelijkt met auto's . voorbeeld : de nieuwste volkswagen golf koop je vanaf 17.000 €. daarvoor heb je vier wielen, motor die zeker ook wel de 150.000 km haalt , zuinig rijdt en niet al te veel onderhoud vergt. kortom leuke prijs.
er zijn motorfabrikanten zie zonder blikken of blozen een naked bike verkopen voor hetzelfde bedrag. het lijkt mij dat de kostprijs voor een auto duurder is dan die van een motorfiets. ontwikkelingskosten (r&d) zullen elkaar niet zo veel ontlopen. maar we kunnen gerust vastellen dat een auto meer materialen bevat dan een motorfiets.
kortom : we betalen teveel, maar ja wat kan je er aan doen?.
Dat is geen vergelijk; Lucht is gratis...
Vooral in gebakken vorm is het erg duurDat was in de jaren 90 gratis, nu niet meer!