Protest MAG tegen APK voor motoren zaterdag 22 september ´12

Is jóuw werk aan je auto zo 'waardeloos' dat het in het kader van de APK nog een keer gecontroleerd moet worden voor € 47,50?? Begrijp je de fijne nuance naar tal van motorhobbyisten???

In de demotoer gaat een 24 jarige BMW R-65 meerijden die niet van nieuw is te onderscheiden, nog in de eerste lak staat en klokje rond is geweest enin een betere toestand verkeerd dan vanaf fabriek geleverd door enige modificaties zoals stalen remleidingen en beter lagers. Dit is slechts een van de motoren van deze zelfsleutelende eigenaar. Straks mag ie voor elke fiets die hij heeft betalen...
 
Is jóuw werk aan je auto zo 'waardeloos' dat het in het kader van de APK nog een keer gecontroleerd moet worden voor € 47,50?? Begrijp je de fijne nuance naar tal van motorhobbyisten???

In de demotoer gaat een 24 jarige BMW R-65 meerijden die niet van nieuw is te onderscheiden, nog in de eerste lak staat en klokje rond is geweest enin een betere toestand verkeerd dan vanaf fabriek geleverd door enige modificaties zoals stalen remleidingen en beter lagers. Dit is slechts een van de motoren van deze zelfsleutelende eigenaar. Straks mag ie voor elke fiets die hij heeft betalen...

Legt die gewoon iedere dag € 0,50 aan de kant of zet die op een spaarrekening kan hij een APK betalen € 182,50 en eens in de vier jaar zelfs € 183,00. Rekenen we even voor het gemak met € 60,00 per APK, dan kun je dus 3x per jaar naar de APK als je iedere dag € 0,50 aan de kant zet, want de motor voldoet toch blijkbaar prima aan de APK als die al beter is dan af fabriek.

Dat is nou eens genuanceerd uitgedrukt dat het eigenlijk allemaal wel mee valt met die extra kosten lijkt me ;)
 
Legt die gewoon iedere dag € 0,50 aan de kant of zet die op een spaarrekening kan hij een APK betalen € 182,50 en eens in de vier jaar zelfs € 183,00. Rekenen we even voor het gemak met € 60,00 per APK, dan kun je dus 3x per jaar naar de APK als je iedere dag € 0,50 aan de kant zet, want de motor voldoet toch blijkbaar prima aan de APK als die al beter is dan af fabriek.

Dat is nou eens genuanceerd uitgedrukt dat het eigenlijk allemaal wel mee valt met die extra kosten lijkt me ;)

Tjongejonge, wat betaal jij graag. En je weet het nog zo te berekenen dat het niets lijkt.

Weet je wat, ik geef je mijn rekeningnummer. Dan betaal je ieder kwartier 5 cent.

Dan ga ik iedere maand uit eten.





Joh, wat is nou 5 cent.
 
Tjongejonge, wat betaal jij graag. En je weet het nog zo te berekenen dat het niets lijkt.

Weet je wat, ik geef je mijn rekeningnummer. Dan betaal je ieder kwartier 5 cent.

Dan ga ik iedere maand uit eten.





Joh, wat is nou 5 cent.

Nope, ik leg voor mezelf aan de kant zodat ik zelf leuke dingen kan doen :)

Wie zegt dat ik graag betaal? Ik betaal zeker niet graag, maar ik weet dat in Nederland (en trouwens in geen enkel land) iets gratis is. Het hele leven kost geld en eerlijk gezegd lig ik dan inderdaad niet wakker van 60 euro per jaar die een hobby misschien meer zou kunnen gaan kosten. En ik ben bezig mijn leven dusdanig aan te passen dat ik onder de streep met hetzelfde salaris waarschijnlijk (nog) meer over hou. Alles een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken in je leven.

Dus als jij tegen de APK bent omdat je het niet kunt betalen, dan is dat jouw goed recht om er tegen te zijn, maar ontneem mij niet mijn recht om er geen probleem mee te hebben als die er wel komt.

Maar ik vergeet al weer....als je niet tegen de APK bent heb je geen rechten meer :')
 
Legt die gewoon iedere dag € 0,50 aan de kant of zet die op een spaarrekening kan hij een APK betalen € 182,50 en eens in de vier jaar zelfs € 183,00. Rekenen we even voor het gemak met € 60,00 per APK, dan kun je dus 3x per jaar naar de APK als je iedere dag € 0,50 aan de kant zet, want de motor voldoet toch blijkbaar prima aan de APK als die al beter is dan af fabriek.

Dat is nou eens genuanceerd uitgedrukt dat het eigenlijk allemaal wel mee valt met die extra kosten lijkt me ;)

Tja, maar zo l*llen ze er op alle fronten een paar euro bij. Mijn salaris stijgt niet met alle die euro's. Je moet voor de gein eens gaan tellen. Ik klap nu al in mijn handen als we als gezin van 5 aan het eind van de maand zwarte cijfers schrijven........ :( :(

Marc
 
Tja, maar zo l*llen ze er op alle fronten een paar euro bij. Mijn salaris stijgt niet met alle die euro's. Je moet voor de gein eens gaan tellen. Ik klap nu al in mijn handen als we als gezin van 5 aan het eind van de maand zwarte cijfers schrijven........ :( :(

Marc

Ik snap best dat het klote is soms, maar als het moet afhangen van 60 euro per jaar, dan denk ik dat je eens moet kijken naar je uitgavenpatroon.

En ja ik snap best dat 3 kinderen een hoop geld kosten, maar ja....dat waren, ga ik even van uit, toch 3 bewuste keuzes....daar moet je anderen niet voor aankijken, maar toch echt alleen jezelf en je partner. Waren het geen bewuste keuzes, dan had ja na de eerste wat beter op moeten letten :Y
 
Spades.
Veel mensen rijden af en toe eens.
Die zien het niet zitten om voor hun hobby extra te moeten betalen.
Daarnaast denkt de eu dat het voor extra inkomsten zorgt.
Integendeel, juist minder.
Mensen stoppen eerder met motorrijden en daarnaast met de nieuwe rijbewijzen gaan er minder jongeren motorrijden.
Dus er komt juist nog minder geld binnen.

Daar gaat het om.
Niet zo zeer om die 60 euro.
 
Spades.
Veel mensen rijden af en toe eens.
Die zien het niet zitten om voor hun hobby extra te moeten betalen.
Daarnaast denkt de eu dat het voor extra inkomsten zorgt.
Integendeel, juist minder.
Mensen stoppen eerder met motorrijden en daarnaast met de nieuwe rijbewijzen gaan er minder jongeren motorrijden.
Dus er komt juist nog minder geld binnen.

Daar gaat het om.
Niet zo zeer om die 60 euro.

Hoezo gaan minder jongeren motorrijden? Omdat ze vanaf hun 18e met 11KW (125cc) moeten gaan rijden?
 
Yep en 3 keer examen moeten doen en tekens een zwaardere motor kopen als een normale motor het doel is en tussendoor apk's betalen en alle andere onzin die er nog over ons uitgestort wordt. Tolheffen zal gezien de ontwikkelingen in de rest van europa ook nog wel op de agenda komen. Het lijken allemaal kleine bedragen, maar samen is het een smak geld.

En waar ik nog het meeste weerstand tegen heb, is dat mensen heel gemakkelijk voor anderen beslissen, waaraan ze hun geld uitgeven.
Vooral cententellers in een of andere vorm kunnen de vertaalslag naar wat een relatief klein bedrag voor de gemiddelde Nederlander uiteindelijk betekent niet meer maken, omdat ze gemiddeld met veel te grote bedragen rekenen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was op het nieuws nog dat veel mensen de auto al minder gebruiken door de hoge benzineprijzen omdat ze de benzinekosten voor uitstapjes niet meer kunnen betalen.
Wie voor de hobby rijdt zal dus al een struikelblok hebben aan deze hoge benzineprijzen en als er dan ook nog een APK bij komt zie ik een groot probleem aankomen.
De markt is nu al verzadigd en met de komst van de APK klapt die markt helemaal in elkaar.
 
|(
Legt die gewoon iedere dag € 0,50 aan de kant of zet die op een spaarrekening kan hij een APK betalen € 182,50 en eens in de vier jaar zelfs € 183,00. Rekenen we even voor het gemak met € 60,00 per APK, dan kun je dus 3x per jaar naar de APK als je iedere dag € 0,50 aan de kant zet, want de motor voldoet toch blijkbaar prima aan de APK als die al beter is dan af fabriek.

Dat is nou eens genuanceerd uitgedrukt dat het eigenlijk allemaal wel mee valt met die extra kosten lijkt me ;)

Ik had de discussie met jou al enige postings terug gesloten. Misschien handig dat je dat zelf ook eens doet. |( |(
 
Laatst bewerkt:
Ik snap best dat het klote is soms, maar als het moet afhangen van 60 euro per jaar, dan denk ik dat je eens moet kijken naar je uitgavenpatroon.

En ja ik snap best dat 3 kinderen een hoop geld kosten, maar ja....dat waren, ga ik even van uit, toch 3 bewuste keuzes....daar moet je anderen niet voor aankijken, maar toch echt alleen jezelf en je partner. Waren het geen bewuste keuzes, dan had ja na de eerste wat beter op moeten letten :Y

Wat een grandioze onzin. Niemand kan in de toekomst kijken. Je KUNT gewoon niet voorspellen hoe je financiële situatie zich ontwikkelt.
De stijgende lijn die onderborken wordt (burn out anyone?), je partner die er vandoor gaat en jou achterlaat met de kids, een zware ziekte oplopen, you name it. Dan is je financiele situatie HEEL ANDERS dan dat je gepland had (en wat te verwachten was geweest).
 
En niet te vergeten dat het €60 hier is en €45 daar en dan kan er ergens anders ook nog wel €50 bij...
 
Yep en 3 keer examen moeten doen en tekens een zwaardere motor kopen als een normale motor het doel is en tussendoor apk's betalen en alle andere onzin die er nog over ons uitgestort wordt. Tolheffen zal gezien de ontwikkelingen in de rest van europa ook nog wel op de agenda komen. Het lijken allemaal kleine bedragen, maar samen is het een smak geld.

En waar ik nog het meeste weerstand tegen heb, is dat mensen heel gemakkelijk voor anderen beslissen, waaraan ze hun geld uitgeven.
Vooral cententellers in een of andere vorm kunnen de vertaalslag naar wat een relatief klein bedrag voor de gemiddelde Nederlander uiteindelijk betekent niet meer maken, omdat ze gemiddeld met veel te grote bedragen rekenen.

Wel even voor de duidelijkheid dat je de 3 motorexamens vanaf je 18e absoluut niet te danken hebt aan de EU, maar aan mevrouw Schulz en de Nederlandse overheid :Y Die zijn van de EU-richtlijn afgeweken en zijn begonnen bij 18 ipv 16, dus wel even de juiste feiten bij de juiste mensen neer leggen :Y

Gisteren was op het nieuws nog dat veel mensen de auto al minder gebruiken door de hoge benzineprijzen omdat ze de benzinekosten voor uitstapjes niet meer kunnen betalen.
Wie voor de hobby rijdt zal dus al een struikelblok hebben aan deze hoge benzineprijzen en als er dan ook nog een APK bij komt zie ik een groot probleem aankomen.
De markt is nu al verzadigd en met de komst van de APK klapt die markt helemaal in elkaar.

En ja het leven wordt als maar duurder, maar dat is niets nieuws, dat is al zo oud als dat de mens bestaat :Y En dan kun je daar ook wel weer Europa de schuld van geven, maar volgens mij wordt in Nederland de BTW verhoogd door de Nederlandse overheid en niet door de EU. Verder heeft de EU ook weinig te maken met de benzine prijs, dat is toch echt de Nederlandse overheid zelf die er accijnzen op zet :Y

|(Ik had de discussie met jou al enige postings terug gesloten. Misschien handig dat je dat zelf ook eens doet. |( |(

Volgens mij bepaal ik zelf op welke posts ik wel en niet reply, daar heb jij vrij weinig over te zeggen.

Wat een grandioze onzin. Niemand kan in de toekomst kijken. Je KUNT gewoon niet voorspellen hoe je financiële situatie zich ontwikkelt.
De stijgende lijn die onderborken wordt (burn out anyone?), je partner die er vandoor gaat en jou achterlaat met de kids, een zware ziekte oplopen, you name it. Dan is je financiele situatie HEEL ANDERS dan dat je gepland had (en wat te verwachten was geweest).

Geef ik je volledig gelijk in dat je de toekomst niet kunt voorspellen. Maar je kunt wel keuzes maken op het moment dat je situatie veranderd. Heb je minder inkomen, zul je niet op dezelfde voet verder kunnen leven. Heb je meer kinderen, zul je niet meer zo kunnen leven als toen je nog met zijn tweeen was.

Natuurlijk kun je ook niet anders gaan leven op het moment dat de situatie veranderd, maar ja....dan is het best wel eens mogelijk dat het aan het eind van het geld nog wat maand over is.

Ik zeg absoluut niet dat ik het goed vind dat het leven steeds maar duurder wordt en het salaris over het algemeen niet zo hard stijgt als de kosten om normaal te kunnen leven, maar ik denk ook dat er velen ver boven hun stand hebben geleefd de afgelopen jaren en nu iedereen de schuld geven behalve zich zelf :Y
 
Of je nu vanaf je 16e of vanaf je 18e 3 keer examen moet doen, maakt geen barst uit, kost je evenveel geld. Je mag alleen wat later beginnen.
 
Of je nu vanaf je 16e of vanaf je 18e 3 keer examen moet doen, maakt geen barst uit, kost je evenveel geld. Je mag alleen wat later beginnen.

Dat scheelt je dus wel :Y
NL-regeling:

16 AM
18 A1
20 A2
22 A3

of met 24 meteen A3

(dus 4 examens vanaf je 16e, 3 vanaf je 18e)

Als je de EU-richtlijn volgt:

16 A1 (want waarom zou je AM doen als je A1 kunt doen en AM er bij geschreven krijgt?)
18 A2
20 A3

of met 22 meteen A3

(3 examens vanaf je 16e, 2 vanaf je 18e)

En dan kun je best een discussie voeren of die stap van A2 naar A3 met een examen moet of dat je dat ook anders kunt regelen, maar feit blijft dat Nederland er zelf voor heeft gezorgd dat de jongere motorrijder meer examens moet doen dan volgens de EU-richtlijn zou hoeven. Dus geef niet de EU de schuld, maar mevrouw Schulz die de regeling voor Nederland heeft aangepast :Y

Maar dat mag natuurlijk niet, want dan zou blijken dat Nederland eigenlijk zelf de regels zo maakt dat ze nergens meer op slaan en een EU-regel eigenlijk beter is dan de NL regel ;)
 
Laatst bewerkt:
...
En ja het leven wordt als maar duurder, maar dat is niets nieuws, dat is al zo oud als dat de mens bestaat :Y En dan kun je daar ook wel weer Europa de schuld van geven, maar volgens mij wordt in Nederland de BTW verhoogd door de Nederlandse overheid en niet door de EU. Verder heeft de EU ook weinig te maken met de benzine prijs, dat is toch echt de Nederlandse overheid zelf die er accijnzen op zet :Y
...
Daar geef ik de EU ook niet de schuld van maar het geeft wel aan dat we genoeg extra's hebben zonder dat de EU er nog meer bij legt.
Genoeg EU landen waar de benzine goedkoper is maar dat trekken ze niet gelijk dus naast de BPM dus nog een simpel voorbeeld dat we niet perse met de EU regels mee te hoeven doen.
Maar verder reageer ik niet meer op jou want jij hebt blijkbaar tijd genoeg om maar door te blijven drammen dat het allemaal wel meevalt en ook meer geld dan je uit kan geven want je lijkt wel erg graag overal voor te willen betalen.
Ga lekker door want je moet zelf weten wat je doet en je mag je mening hebben.
Ik zal de 22ste even kijken of ik een goed woordje kan doen... zal wel opperen dat de APK alleen voor jou gaat gelden en misschien dat ze nog wat meer kunnen verzinnen voor jou alleen zodat je nog wat meer geld kwijt kan ;)

Voor de rest: [negeer Spades modus aan]
 
Legt die gewoon iedere dag € 0,50 aan de kant of zet die op een spaarrekening kan hij een APK betalen € 182,50 en eens in de vier jaar zelfs € 183,00. Rekenen we even voor het gemak met € 60,00 per APK, dan kun je dus 3x per jaar naar de APK als je iedere dag € 0,50 aan de kant zet, want de motor voldoet toch blijkbaar prima aan de APK als die al beter is dan af fabriek.

Dat is nou eens genuanceerd uitgedrukt dat het eigenlijk allemaal wel mee valt met die extra kosten lijkt me ;)



als je alles zo gaat beredeneren, :') :N

>>>> vanuit jouw oogpunt omdat je met cijfers werkt snap ik dat wel,
met cijfers heb je idd altijd 1 uitkomst!! daar valt niet aan te tornen... echter in het ware/echte leven spelen er heel andere dingen mee>>

er is dus meer tussen;

vol en leeg
zwart en wit
blij en boos,
goedkoop en duur

etc.


die voorbeelden die jij aandraagt en daarbij volgens jou oplossingen zijn geen oplossingen en is alleen het verplaatsen van een probleem.

die 183/200/34 of whatever aantal euro's blijven gewoon euro's, alleen in jouw gestelde rekensom is dat dan minder erg... :N


niemand legt 50 cent per dag opzij, da's gewoon een no-brainer :9 :')



geld is geld, daar doet een "aflos"periode weinig aan.







doet me denken aan een actie van Homedomestic services [Essent]
aansluiting op een meldkamer kostte maar 1 euro per dag, maja da's wel 30 euro in de maand en dat kan dus echt voor sommige mensen nét teveel zijn,

ze stellen het niet voor niets met 1 euro per dag,


maar het blijft nog steeds net zoveel....... :Y O-) 8-)
 
Daar geef ik de EU ook niet de schuld van maar het geeft wel aan dat we genoeg extra's hebben zonder dat de EU er nog meer bij legt.
Genoeg EU landen waar de benzine goedkoper is maar dat trekken ze niet gelijk dus naast de BPM dus nog een simpel voorbeeld dat we niet perse met de EU regels mee te hoeven doen.
Maar verder reageer ik niet meer op jou want jij hebt blijkbaar tijd genoeg om maar door te blijven drammen dat het allemaal wel meevalt en ook meer geld dan je uit kan geven want je lijkt wel erg graag overal voor te willen betalen.
Ga lekker door want je moet zelf weten wat je doet en je mag je mening hebben.
Ik zal de 22ste even kijken of ik een goed woordje kan doen... zal wel opperen dat de APK alleen voor jou gaat gelden en misschien dat ze nog wat meer kunnen verzinnen voor jou alleen zodat je nog wat meer geld kwijt kan ;)

Voor de rest: [negeer Spades modus aan]

Tja, en jij geeft Europa er de schuld van dat er steeds meer bij komt. Ik geef Nederland er de schuld van om wereldmarktleider acijnzen en belasting heffen te zijn. daar heeft Europa relatief weinig mee te maken. Daarnaast stond dhr. Rutten (democratisch in Nederland gekozen als leider van het land) vooraan toen het ging om strenger begrotingstoezicht. Daar kun je dan Europa wel weer op aan kijken, maar Dhr. Rutten stond zelf vooraan en heeft zowat als eerste zijn handtekening gezet.

Dus al met al valt er wat mij betreft niet veel te verwijten aan Europa, maar moet je toch echt naar de Nederlandse politiek zelf gaan kijken waarom ze sommige beslissingen op Europees niveau toestemmen en zelfs vooraan lopen.

Voor wat BPM en benzineprijzen betreft, daar ben ik ook voor dat dit op Europees niveau geregeld gaat worden. Of allemaal wel, of allemaal niet en overal dezelfde benzineprijs met een max. aan accijnzen en belastingen wat erop geheven mag worden. Zou toch een uitkomst zijn lijkt me. Maar dat moet dan weer Euopees en daar zijn we dan weer tegen, want het is allemaal slecht wat Europa doet :Y
 
als je alles zo gaat beredeneren, :') :N

>>>> vanuit jouw oogpunt omdat je met cijfers werkt snap ik dat wel,
met cijfers heb je idd altijd 1 uitkomst!! daar valt niet aan te tornen... echter in het ware/echte leven spelen er heel andere dingen mee>>

er is dus meer tussen;

vol en leeg
zwart en wit
blij en boos,
goedkoop en duur

etc.


die voorbeelden die jij aandraagt en daarbij volgens jou oplossingen zijn geen oplossingen en is alleen het verplaatsen van een probleem.

die 183/200/34 of whatever aantal euro's blijven gewoon euro's, alleen in jouw gestelde rekensom is dat dan minder erg... :N


niemand legt 50 cent per dag opzij, da's gewoon een no-brainer :9 :')



geld is geld, daar doet een "aflos"periode weinig aan.







doet me denken aan een actie van Homedomestic services [Essent]
aansluiting op een meldkamer kostte maar 1 euro per dag, maja da's wel 30 euro in de maand en dat kan dus echt voor sommige mensen nét teveel zijn,

ze stellen het niet voor niets met 1 euro per dag,


maar het blijft nog steeds net zoveel....... :Y O-) 8-)

Natuurlijk blijft het nog steeds net ze veel, maar het verdeelt de pijn wel in veel gevallen :Y

Je kunt vaak 10 euro per maand makkelijker missen dan 120 euro in een keer per jaar. Het is wel hetzelfde bedrag, maar het wordt anders verdeeld. Dat komt met name doordat de mensen over het algemeen niet zo goed zijn om dan (indien je voor 1x per jaar betalen kiest) inderdaad zelf 10 euro per maand aan de kant te zetten voor iets.

Ik zelf leg maandelijks alleen al voor auto en motor gewoon 50 euro aan de kant, want er zullen in de loop van het jaar kosten op mij af komen (banden, onderhoud, remmen, APK, enz enz.) Die 50 euro per maand kan ik makkerlijker aan de kant zetten dan dat ik in 1 keer "ineens" 600 euro neer moet tellen. En zijn die 600 euro niet genoeg, dan is de "pijn" van wat ik meer moet betalen toch weer een stuk kleiner.

Dat dit natuurlijk ook "ten nadele" wordt gebruikt in acties en reclames, laat alleen maar zien dat de reclame makers zich bewust zijn van het feit dat mensen niet zo goed zijn in doorrekenen van kleine bedragen :Y
 
Een verenigd Europa met haar nazistische wortels.
Wie kan daar nu tegen zijn? ;)

http://tora-yeshua.nl/2012/09/smalh...nd-over-ook-de-christen-lijken-partijen-niet/

Daar kun je best tegen zijn :Y

Er zijn ook meer dan voldoende zaken die ik graag anders zou willen zien in Brussel en dat zijn allemaal zaken waarvan ik denk dat die goed zouden zijn voor heel Europa en ook voor Nederland.

Onder andere een stuk meer democratie, veel minder commissies en een grotere transparantie. Denk dat daar nog heel veel voor Europa te winnen valt en dat het noodzakelijk is dat daar wat in gaat veranderen :Y Daardoor zou je waarschijnlijk een veel sterker Europa gaan krijgen, wat weer voordelen heeft voor alle lidstaten. (En misschien moet men het aantal lidstaten wel verminderen om een sterker geheel te krijgen) :)
 
Is jóuw werk aan je auto zo 'waardeloos' dat het in het kader van de APK nog een keer gecontroleerd moet worden voor € 47,50?? Begrijp je de fijne nuance naar tal van motorhobbyisten???

In de demotoer gaat een 24 jarige BMW R-65 meerijden die niet van nieuw is te onderscheiden, nog in de eerste lak staat en klokje rond is geweest enin een betere toestand verkeerd dan vanaf fabriek geleverd door enige modificaties zoals stalen remleidingen en beter lagers. Dit is slechts een van de motoren van deze zelfsleutelende eigenaar. Straks mag ie voor elke fiets die hij heeft betalen...

Mijn auto's zijn zeker niet beter dan nieuw. Een auto is voor mij een gebruiksding, net zoals dat boodschappending van de Lidl waar een euro in moet. Maar helaas, een of andere ambtenaar heeft verzonnen dat een keer per jaar een gekwalificeerde vakman naar het blik moet kijken.
En ik betaal bij die vriend van mij het gewone, normale tarief wat zij rekenen voor een kale apekul: 47,50 euro.

Maar zo is het ook met mijn motorfietsen. Die zijn echt niet beter dan nieuw, maar zij worden onderhouden. Zo trek ik onder de Soes iedere 6.000 km de uitlaat er onderuit, ik maak hem schoon en zet hem in een vers laagje hittebestendige lak. Met als gevolg dat de originele uitlaat nog steeds goed is.

De smoes dat het verkeer veiliger wordt door motoren aan APK te onderwerpen is gewoonweg onzin. Ja, er zullen wat versleten balhoofdslagertjes geconstateerd worden. Er zullen wat versleten remblokken gevonden worden. Maar ik zie ook wel eens auto's (die wel jaarlijks apk gekeurd worden) met staal op staal remmen en ik zie ook wel eens auto's op versleten sloffen staan. En als je weet wat er gesjoemeld wordt door handelaren om versleten wrakken toch een APK te kunnen geven zodat ze alsnog verkocht kunnen worden aan een of andere auto-leek, laat je voortaan zelfs bijna nieuwe auto's keuren bij de Dekra. Ik roep het ook tegen iedereen die aan mij advies voor een tweedehands blikje vraagt: laat hem keuren bij de Dekra of een andere garage (die niet tot hetzelfde concern behoort).

Ik zie ook dat bij auto's de APK een dwangmiddel is om het doehetzelf gesleutel tegen te gaan. Als ik daardoor minimaal 300 euro voor een beurtje moet betalen in plaats van 50, wordt voor mij het motorrijden gewoonweg te duur. Niet dat die 300 euro voor de vakman te duur is, nee, die 300 euro is voor mij te veel.

Dan wordt een weggooi-chinees van een paar duizend euro een betere oplossing. Dan kan ik toch dhz-en en wordt hij afgekeurd, koop ik een verse en gebruik de resten van de vorige.

Kortom: ik rij de 22e mee. Misschien (hopelijk niet) is dat een van mijn laatste toertochtjes met de motor.
 
Kijk Sav jij maakt precies het punt wat die andere vage :+ met wie ik niet meer discusieer kennelijk niet schijnt te begrijpen, of beter niet wil begrijpen.

APK heeft niets , maar dan ook niets met een verbetering van de verkeersveiligheid te maken. Evenals het invoeren van drie rijbewijzen voor een motor daar iets mee van doen heeft. Een 16 jarige Europeaan (of in NL een 18 jarige om :+ maar meteen het zwijgen op te leggen want dat vind ie ook al zo'n punt) straks met een 11kW rijbewijs, kan zich zelf nog even goed te barsten rijden, hoewel statistisch de kans groter is dat een medeweggebruiker hem naar het leven staat.

Er remt vanavond een VW Golf naast mij in Ede af voor het verkeerslicht. Piepend en krijsend geluid van ijzer op ijzer. Auto een jaar of vier oud. APK van, houd je vast, 20 augustus 2012 geldig tot 20-08-2013.

Kortom zelf een APK is niets meer dan een momentopname. Binnen een maand kan een auto al niet meer voldoen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie alleen maar berichten langskomen over dat de ene het wel uitmaakt dat het 60 euro per jaar kost en dat de ander het makkelijk kan betalen.
Niemand hier in de laatste 20 posts is echt bezig met het proberen op te lossen of het nut in te zien van de toekomstige APK plicht voor motoren.. Meer elkaar afkraken en zeiken op elkaar (het laatste woord hebben :r ).

Zet dan de feiten en vragen is op een rij en ga dan is na wat het je extra per jaar gaat kosten.
Naar mijn berekeningen, gaat mij dit... €0,- per jaar meer kosten dan wat ik nu kwijt ben per jaar aan mijn motor.
In plaats van continu de discussie "JA" "NEE" te voeren. Als we elkaar hier gaan lopen afkraken dan schiet het natuurlijk niet op. We kunnen beter met elkaar naar de juiste oplossing/berekening/feiten kijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan