racen op een pc40 / pc37 2017

Heb je DS of DC of "gewone" blokken?

In schijven vond ik de verschillen nog wel meevallen, zelfs de originele remden prima.
Maar het verschil in blokken vond ik enorm.
De vertraging en het gevoel zat onderling erg veel verschil tussen.

En in zijn algemeen (dit geldt ook voor banden): hoe beter ze presteren, hoe hoger de slijtage
Idd.
Heel het pakket met gewoon goed zijn, remblokken, leidingen, rempomp, vloeistof, juiste houding etc
 
81FFD97C-1C79-4D5B-B41A-4F73DA88A994.jpeg
Verveel me kapot , ben dus maar een snelwissel systeem aan het maken.
scheelt weer een hoop stres op een regen dag.
 
je dient je remblokken dan we redelijk bij te slijpen ofniet?
Ja klopt maar is niet veel .
Je kan zelf magneetjes plakken in je remzuiger zodat ze altijd open blijven staan.
Voor mij is het al genoeg dat ik redelijk snel om kan naar regen banden aangezien ik het zelf moet doen.
 
Bekijk bijlage 1493277Verveel me kapot , ben dus maar een snelwissel systeem aan het maken.
scheelt weer een hoop stres op een regen dag.

Ik heb ook iets gemaakt in die aard. Maar dan met een snelsluiter.
Ik heb ook in de orginele montagepunten bolkopboutjes met spacertjes gedraaid waar de rubbers in het spatbord (dus de metalen bus eruit gehaald) mooi op spannen. Die gaat dus nergens heen ... het zou zelfs lukken zonder de snelsluiter denk ik, maar ik durf het niet te riskeren 😅
Ik neem wel eens een fotootje als je wil 🙂
 
Ik heb ook iets gemaakt in die aard. Maar dan met een snelsluiter.
Ik heb ook in de orginele montagepunten bolkopboutjes met spacertjes gedraaid waar de rubbers in het spatbord (dus de metalen bus eruit gehaald) mooi op spannen. Die gaat dus nergens heen ... het zou zelfs lukken zonder de snelsluiter denk ik, maar ik durf het niet te riskeren 😅
Ik neem wel eens een fotootje als je wil 🙂
Ja ik ben wel benieuwd wat jij ervan gebrouwen hebt
 
Iemand een tip voor mijn beun oplossing tbv een radiator fan..

Door oliekoeler past de originele fan niet meer, nu heb een kleinere van een cbr 250. Deze past wel en heb ook een idee om deze te bevestigen.

Wou iets met rubbers oid hem monteren door de lamellen heen maar weet niet of dit verstandig is 🤔

Rijd er ook nog mee op straat dus fan wel gewenst

Iemand een tip of gouden idee voor dit?
 

Bijlagen

  • IMG_20200509_135800.jpg
    IMG_20200509_135800.jpg
    1 MB · Weergaven: 9
Je kunt gewoon een paar lamellen weghalen om daar een bout te monteren(met rubber etc.). Of kabelbinders als je meer van het echte beunwerk houd, een fan heeft niet veel te houden. Zorg dat het niet gaat schuren/rammelen en iets door slijt.
 
Dan gaat het dat toch worden 😊

Heeft er iemand nog een beugel voor een stuurdemper liggen? Pc37 2003.

Edit: stuurdemper en beugel van WP gevonden bij onze zuiderburen
 
Laatst bewerkt:
Gisteren dus even een beunoplossing gemaakt voor de fan(tywraps) om te kijken of het wel werkt wat ik wil.
Originele fan er even op gebeunt en het lijkt wel of deze niks doet.. temperatuur blijft gewoon oplopen als ik de fan aanzet
Origineel zit de fan daar op de radiateur waar de retour van het blok binnenkomt. Heb nu een radiateur met U patroon en de fan had ik als je de U linksom draait rechts onder zitten, lijkt mij dat dit niet gek veel uit maakt?

Denk dat ik het maar zonder fan doe, bij het stoplicht uitzetten, uitrij ronde op het circuit in ze 6 en woonwijken mijden als het 30+ graden buiten is 8)7
 
Gisteren dus even een beunoplossing gemaakt voor de fan(tywraps) om te kijken of het wel werkt wat ik wil.
Originele fan er even op gebeunt en het lijkt wel of deze niks doet.. temperatuur blijft gewoon oplopen als ik de fan aanzet
Origineel zit de fan daar op de radiateur waar de retour van het blok binnenkomt. Heb nu een radiateur met U patroon en de fan had ik als je de U linksom draait rechts onder zitten, lijkt mij dat dit niet gek veel uit maakt?

Denk dat ik het maar zonder fan doe, bij het stoplicht uitzetten, uitrij ronde op het circuit in ze 6 en woonwijken mijden als het 30+ graden buiten is 8)7
Draait de fan in de juiste richting?
Voor het stoplicht moet hij hem wel tussen de 98 en 106 graden houden.
Zodra je de rode vlag ziet doorschakelen.
 
Draait de fan in de juiste richting?
Voor het stoplicht moet hij hem wel tussen de 98 en 106 graden houden.
Zodra je de rode vlag ziet doorschakelen.
Haha ik ben zo'n ei niet te geloven..... 8)7
Draaide dus andersom |(zat aan jou reactie te denken en dacht ga toch nog is wat proberen, had dus getest met een losse auto accu waar ik de fan even op aan had gesloten. Stekker van de fan zit een blauwe en zwarte draad aan, zwart is bij mij meestal - nou hier niet dus:')
 
Haha ik ben zo'n ei niet te geloven..... 8)7
Draaide dus andersom |(zat aan jou reactie te denken en dacht ga toch nog is wat proberen, had dus getest met een losse auto accu waar ik de fan even op aan had gesloten. Stekker van de fan zit een blauwe en zwarte draad aan, zwart is bij mij meestal - nou hier niet dus:')
*D
Mooi dat je iets gevonden heb. Heb je het ook getest op de motor zodat je weet dat hij de temperatuur onder de 104 graden houdt?
 
*D
Mooi dat je iets gevonden heb. Heb je het ook getest op de motor zodat je weet dat hij de temperatuur onder de 104 graden houdt?
Jaa het werkt, wel zet ik de grote originele fan erop. Die kleinere die ik had kwam tekort helaas.
Maak ook meteen ergens een schakelaartje waarmee ik het relais van de fan in kan schakelen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan