racen op een pc40 / pc37 2017

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
206
37
28
Oirschot
Ik heb een verloop gedraaid, m20x1 met 3/8 gat erin voor de sensor
Top bedankt voor de info 👍

Daar kan ik de mijne ook plaatsen.
Wat voor sensor heb je?

Ik dacht dat zoiets prima is:


Een combinatie van oliedruk/temperatuur zou het mooiste zijn natuurlijk. Maar die krijg ik zo gauw geen gevonden

Edit: Na informatie inwinning van een mede motorforum lid:

Zojuist een aliexpress variant van de koso besteld, 0 tot 120 graden (zeggen ze) voor 11 euro. Wel een andere sensor besteld M10, nu nog opzoek naar een verloop M20 > M10
 
Laatst bewerkt:

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
3.025
12
34
Top bedankt voor de info 👍

Daar kan ik de mijne ook plaatsen.
Wat voor sensor heb je?

Ik dacht dat zoiets prima is:


Een combinatie van oliedruk/temperatuur zou het mooiste zijn natuurlijk. Maar die krijg ik zo gauw geen gevonden

Edit: Na informatie inwinning van een mede motorforum lid:

Zojuist een aliexpress variant van de koso besteld, 0 tot 120 graden (zeggen ze) voor 11 euro. Wel een andere sensor besteld M10, nu nog opzoek naar een verloop M20 > M10
Ik heb die koso. Enkel temperatuur
 
  • Like
Waarderingen: TylerFZ1

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
206
37
28
Oirschot
Kan iemand mij vertellen hoe de koppelingskorf(als dat de juiste benaming is) eraf moet? Dat grote tandwiel achter op de korf komt tegen het carter aan..
(tandwiel op de krukas is er al af)

In het wphb staat daar niks over in.
Moet de versnellingsbak omwisselen en daarvoor moet dit gevaarte eraf 😋
 

Bijlagen

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
3.025
12
34
Kan iemand mij vertellen hoe de koppelingskorf(als dat de juiste benaming is) eraf moet? Dat grote tandwiel achter op de korf komt tegen het carter aan..
(tandwiel op de krukas is er al af)

In het wphb staat daar niks over in.
Moet de versnellingsbak omwisselen en daarvoor moet dit gevaarte eraf 😋
Leuke job, maar ik kan je niet helpen met je issue
 

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
206
37
28
Oirschot
Ooit is het beter om iets te laten bezinken en even over na te denken dan er andere mensen meteen mee lastig te vallen... 8)7
Onder het naaldlager zit nog een bus, deze met een punttang eruit gehaald dan is er de ruimte om hem eraf te halen.

En zeker een mooie klus in deze a-sociale tijden..
 

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
3.025
12
34
Ooit is het beter om iets te laten bezinken en even over na te denken dan er andere mensen meteen mee lastig te vallen... 8)7
Onder het naaldlager zit nog een bus, deze met een punttang eruit gehaald dan is er de ruimte om hem eraf te halen.

En zeker een mooie klus in deze a-sociale tijden..
Nu weet iedereen het ook meteen 👍
 
  • Like
Waarderingen: TylerFZ1
23 dec 2015
17
0
30
Mooie klus inderdaad! Wat is er mis met je versnellingsbak?
Van de winter mijn zuigers vervangen, pc37 uit 2003, waarvoor ook alles los moest. Van de week bij Druijff geweest om af te laten stellen met 118pk op het achterwiel als resultaat.
 

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
206
37
28
Oirschot
Mooie klus inderdaad! Wat is er mis met je versnellingsbak?
Van de winter mijn zuigers vervangen, pc37 uit 2003, waarvoor ook alles los moest. Van de week bij Druijff geweest om af te laten stellen met 118pk op het achterwiel als resultaat.
Dat is netjes! 👌 Mijne laatst bij nippon bikes op de bank geweest voor RB3 en quickshifter. 95 pk op het wiel.

Heb 1 blok waarvan het carter op een lelijke plek gescheurd is en haast onmogelijk is om te maken. Rest van het blok goed. Heb een ander blok gekocht waarvan er iets mis is met de 2e en 3e versnelling.

Dus 1 blok helemaal in orde maken dan heb ik er een reserve liggen. En wat over is maar op de zolder stallen 😋 want de rest van de onderdelen raak je aan de straat stenen niet kwijt denk ik. Mocht iemand iets nodig hebben laat het me weten
 
Laatst bewerkt:

GuusFlater

MF veteraan
26 okt 2009
1.844
26
gelderland
Aangezien de verveling toeslaat heb ik een snelwissel systeem gemaakt voor het achterwiel.
Iemand ervaring met een snelwissel voor het voorwiel , het gaat me niet om de as maar meer om de remklauwen .
Ik word er echt flauw van alles te moeten monteren om naar een regen set te kunnen .

Alvast bedankt.
 
  • Like
Waarderingen: TylerFZ1

solex

MF veteraan
20 okt 2002
7.110
895
Zutphen
Bezoek site
Als ik het goed heb bestond het snelwisselsysteem van TK eigenlijk alleen uit een snelle manier om het spatbord er af te halen.
Dan kun je de remklauwen naar buiten draaien.
 

Fazerman

Ex-ZAC#167, Fazer²
28 feb 2002
4.652
75
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als ik het goed heb bestond het snelwisselsysteem van TK eigenlijk alleen uit een snelle manier om het spatbord er af te halen.
Dan kun je de remklauwen naar buiten draaien.
Klopt, ze maakten een beugel met snelsluiters, snelsluiters los, spatbord eraf, en je kunt de poten inclusief remklauwen naar buiten draaien, en wat "Robinson" zegt klopt ook, als je de randjes van je remvoering op de blokjes iets schuin afslijpt schuift het allemaal wat soepeler in elkaar als je haast hebt !

Heb ook wel eens een soort oplossing gezien met rubbers in de bevestigingsgaten van het voorspatbord, dan in 1 van de 2 gaten (de bovenste denk) een vast inbusboutje draaien wat redelijk klemt in het geplaatste rubber van het spatboard en bij de ander (onderste ?, want moet wat verder naar buiten kunnen buigen ?) een iets langer boutje met een splitspen, de splitspen bleef aan de motor/goede plek hangen aan een borgdraadje.
Dan heb je dus 4 rubbertjes en ongeveer zoiets nodig (zonder moertje, gewoon vastdraaien op onderste montagepunt spatbord) :
[imgatt] KTPINS.jpg
 
  • Like
Waarderingen: TylerFZ1