Ja herkenbaar, aan het einde van de sessie voelt hij wat sponzig aan. Even ontluchten en verder.Eerste circuitdagje overleefd en ontzettend veel geleerd. Motor heeft geen stap verkeerd gezet en liep als een trein.
Enige uitdaging was dat aan het einde van de sessies de rem wat sponzig begon te worden. Sowieso is de rem wat sponzig vergleken met mijn Triumph (Brembo rempomp). Voor de circuitdag zowel de klauwen als de pomp onlucht, maar nog steeds hetzelfde gevoel. Remhendel staat al op de verste stand en het remt ook meer dan adequaat. Voor mijn gevoel mag de hendel wat 'harder' voelen. Toevallig meer mensen met dit bijltje gehakt?
Plaatje bij het praatje
Bekijk bijlage 1880857
Ik start in aan het begin van de dag altijd met een volle tank, als het lampje brand halverwege de dag gooi ik er ongeveer 4 ltr bij.Olà, afgelopen vrijdag ook weer wat rondjes gereden op CPZ en de PR aangescherpt naar 2.04(het gaat vooral om de lol, maar de tijd verbeteren is ook zeker leuk )
Op aanraden van een maatje ben ik nu na elke sessie 3 L benzine aan het tanken ipv met volle tank te beginnen.
Maar het lijkt erop dat ik die 3L niet volledig gebruik en toch iedere keer weer meer brandstof in m’n tank heb zitten.
Mijn brandstof lampje werkt helaas niet meer dus durf het ook niet tot de max uit te proberen.
Wie tankt ook na elke 20 min sessie en rijdt ongeveer dezelfde tijd? En hoeveel tank jij?
Overigens had ik hierdoor afgelopen vrijdag mazzel, ik bedacht mij pas na de 2e sessie dat ik nog moest tankenrookie mistake…
Had eerste sessie echt relaxt baan verkend en denk ik niet belachelijk veel verbruikt en blijkbaar zat er wat meer in de tank
Ja misschien maar eens kijken voor zo‘n hand/hevelpompje. En dan eens op jouw manier doen.Wat ik altijd deed: x aantal liter erin na de sessie weer leegpompen. Dan na twee sessies heb je wel een idee wat je verbruik is. Bij mij was dat meestal rond de 1:6. Dan kan je zo uitrekenen wat je nodig hebt per sessie.
Vaak tussen de 6-10 liter afhankelijk of het een sessie of race was.
Nieuwe naam/nick aangemaakt? Je had hier toch al een normale account? Jij reed toen wel lekker rond.
Zie het halve MotorMaf team er bij staan met o.a. Nico, Rogier, Paul en Buuk
Dat ligt eraan ... zitten er carbon remblokken in? Die hebben wel wat temperatuur nodig. Temp krijg je enkel door hard te remmen (dus ook hard te gaan). Als beginner krijg je die meestal niet warm genoeg......
Blokken van de Honda zijn gebruikt. Combi van schijven/blokken is door de vorige eigenaar gebruikt, dus dat zou het niet mogen zijn naar mijn idee.
....
Ik heb active en dat bevalt me prima .Iemand tips voor snelgas voor een PC37 uit 2003?
Ik heb zelf de kortste erin zitten .Ik heb active en dat bevalt me prima .
Wel een hel om de gaskabels op het gasklephuis te monteren maar opzich wel te doen.
De kortste buis is wel erg gevoelig .
Begin met de middelste van de 3 zou ik zeggen .
Heb zelf active, omdat deze waarschijnlijk sneller leverbaar is. Er zal weinig verschil in kwaliteit zitten.Ik heb zelf de kortste erin zitten .
Moet je een gevoelige gas hand hebben maar gaat prima .
Domino is wel makkelijker wisselen in verband met de 3 schijven .
Bij active heb je de complete buizen .
Dus meer werk om te wisselen .
Allebei een goede keus .
meteen een killswitch en startknop bij bestellen, je hebt geen andere fatsoenlijke optieDe gas handle is universeel, bochtjes en kabelset niet.... Dus als je die niet standaard kan krijgen moet je zelf wat maken of een "universele" set kopen en die aanpassen.
Voor onderdeeltjes om zelf kabels te maken shop ik altijd hier: KLIK
En Active of domino maakt volgens mij echt niet uit, beide dikke prima, ik heb een domino.
En je moet nog iets met je killswitch en startknop denk ik.
Ergens staat er een foto van een paar pagina’s terugThanks voor de hulp.
Deze moet ik hebben dan? Active Type-3 snelgas / Honda
En ook een killswitch en startknop dus. Tips welke daarvoor te bestellen?
Ja die moet je hebben, heb ik ook.Thanks voor de hulp.
Deze moet ik hebben dan? Active Type-3 snelgas / Honda
En ook een killswitch en startknop dus. Tips welke daarvoor te bestellen?