Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

racen op een pc40 / pc37 2017


Ga ik doen

Al een 2 bar radiator dop geplaatst ? Ik heb/had hetzelfde probleem met de PC37. Voordat ik meer rigoureuze stappen neem is dat mijn eerste keuze. Als het mee zit hoop ik maandag te weten of het heeft gewerkt. En anders idd een oliekoeler erop.

En heeft het wat geholpen?
 
Niet echt een goed vergelijk maar ;

1 Zolder, 25 + graden : 110 + zodra ik de baan af ging na een sessie en 2x kokende motor (was ook eerste x gebruik na aanschaf)
Dus 2 bar dop, demi/mocool en goed ontlucht
2 Zandvoort, 14 graden : 90 zodra ik de baan af ging en stabiel
 
Ontluchten heb ik gedaan volgens Eaglebrink zijn methode, nu nog een dop plaatsen en hoop ik dat het de volgende track day wat beter is(al duurt dat nog veelste lang)

Iemand een linkje van zo'n dop? Krijg er wel een gevonden maar die is meteen 30 euro, vgm hoeft zoiets simpels niet zo duur te zijn. Denk dat het allemaal wel redelijk universeel is.
 
Bij mij zit er zelfs een dop op van een Yammie. Naar ik meen 1.1 bar..... Volgens mij was ik er iets van €15,- aan kwijt....
 
Ik heb via E-Gay een setje van Dominator besteld, en ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over!! Met de DB killer erin kom ik niet over de 100db en als hij eruit is zit er een heerlijk donkere brul in!! Hij past ook perfect. Uitlaat is van voor naar achter wel van RVS, dus hij is niet zo licht als een titanium geval. Hij kostte me met demper en al iets meer dan €350,- dacht ik...

Grtz Eagle.
 

Zo een?

Motorcycle Stainless Exhaust Down Pipes for Honda CBR 600 RR 2003-2004 N/L | eBay

Een oliekoeler is geen optie want heb nergens aansluitingen op me blok hiervoor zitten(als iemand die wel weet te zitten vertel het me )
 
Een oliekoeler is geen optie want heb nergens aansluitingen op me blok hiervoor zitten(als iemand die wel weet te zitten vertel het me )

Zit naast je oliefilter. Origineel een warmtewisselaar, ongeveer dezelfde maat als je oliefilter met koelwaterslangetjes eraan (stromen olie en koelwater door het potje in aparte kanalen), kan je eraf halen en afblokken met een kit van bijvoorbeeld TKR.
 
Beetje donker, maar gaat om het idee wat hij zit.
 


Ik snap jullie, die linkse had ik gevonden daar zit een olie kanaal achter.

Maar bij de warmtewisselaar zit nergens een olie aansluiting/kanaal toch? Of zie ik iets over het hoofd..




(btw bedankt voor t meedenken allemaal)
 
De nippels op de foto's van Robin zijn de in en outlet van de olie.
De olie wordt nu niet meer gekoeld/verwarmd door de koelvloeistof maar gaat dan door een aparte radiator.
 
Maar bij de warmtewisselaar zit nergens een olie aansluiting/kanaal toch? Of zie ik iets over het hoofd..

Klopt, die originele warmtewisselaar moet eraf en vervangen voor een alternatief (zoals je op de foto van Robinsoncruisejeweg ook ziet). Zie bijvoorbeeld For sale: Ten Kate ex '16 WSBK engine . Is dan een Fireblade blok maar het idee is hetzelfde. Mijn motor komt waarschijnlijk binnenkort te koop in onderdelen (waaronder een TKR oliekoeler set compleet), PB maar bij interesse.
 
Heeft iemand nog een binnenwerk van een originele clip on? De mijne is afgebroken.
 
Hallo,
Ik wil Deze winter de olie verversen van mijn Pc37 racer.
ik heb geen idee wat voor'n olie er op dit moment in zit.
Wat kan ik er het beste in gooien? gewoon 10w40? synthetisch? half synthetisch?
Hoor het graag!
 
Komend seizoen wil ik gaan rijden met remblokken die wat meer circuit gericht zijn .

ik ben benieuwd met welke remblokken jullie rijden ? Of welke raden jullie aan ?
 
SBS dual carbon (DC809). Remmen prima voor mijn bejaardentempo en zijn relatief goedkoop (+/-€70 op eBay voor 2 klauwen). Volgens mij deed ik een dag of 6-7 met een setje.
 
SBS dual carbon (DC809). Remmen prima voor mijn bejaardentempo en zijn relatief goedkoop (+/-€70 op eBay voor 2 klauwen). Volgens mij deed ik een dag of 6-7 met een setje.
Same here, Alleen 6, 7 dagen ga ik niet halen, ligt er ook aan welk circuit.
 
Niet alleen hoe hard je rijdt, maar ook hoe de lay-out van de baan is.
Zolder belast je de blokken veel meer, aangezien het een stop en go circuit is.
Assen zit erg veel meer flow in de baan en dus minder remmen.