racen op een pc40 / pc37 2017

M14

MF veteraan
30 okt 2010
1.110
36
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst met mijn pc40 gereden. Hierbij merkte ik dat de motor erg fel reageert bij een verandering van het gas. Een behoorlijk aan/uit effect. Waar zou ik dit moeten zoeken?

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.984
4
34
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst met mijn pc40 gereden. Hierbij merkte ik dat de motor erg fel reageert bij een verandering van het gas. Een behoorlijk aan/uit effect. Waar zou ik dit moeten zoeken?
Zit er een power commander in?

M14

MF veteraan
30 okt 2010
1.110
36
Zit er een power commander in?
Nee, de motor is wat dat betreft standaard. En het liefst zoek ik een acceptabele oplossing zonder pc.
Is er bij het gaskleppenhuis wat af te stellen? De gaskabel zijn namelijk vervangen, wellicht dat daar wat fout is gegaan.

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.745
431
Naar mijn weten kan je daar niets afstellen. Los daarvan is dat gasklephuis een pain in the ass om er af te krijgen.

Bij GSXR'en met een "gas uit \ aan reactie" is het de TPS sensor die bijgesteld moet worden. Bij een 600RR heb ik hier nog nooit last van gehad. Een slappe ketting, maar dat lag aan de ketting spannen. Geeft een beetje hetzelfde effect.

Laatst bewerkt:

M14

MF veteraan
30 okt 2010
1.110
36
Naar mijn weten kan je daar niets afstellen. Los daarvan is dat gasklephuis een pain in the ass om er af te krijgen.

Bij GSXR'en met een "gas uit \ aan reactie" is het de TPS sensor die bijgesteld moet worden. Bij een 600RR heb ik hier nog nooit last van gehad. Een slappe ketting, maar dat lag aan de ketting spannen. Geeft een beetje hetzelfde effect.
I know, been there. Anyway, thnkx. Ik zal die TPS en ketting eens controleren.

@Robinsoncruisejeweg goed om te weten.

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.984
4
34
Heeft iemand nog een racekuip set voor mogen 05-06 liggen? Topkuip is wel op zijn eind bij mij na de grindbak.

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
123
14
28
Oirschot
Beste medereeeeezzeerssss :]

Ik zou graag een extra radiateur(zo'n pizzapunt) op mijn cbr plaatsen maar lees op meerdere site's/fora dat dit niet gaat met de originele uitlaatbochten(door de pijpjes die 2 uitlaten met elkaar verbinden?).

Nu is mij de akrapovic/yoshimura/Arrow/blabla bochten variant net wat te duur voor die paar pk's die je er misschien mee wint mits goed afgesteld.

Als iemand een goed alternatief weet of een set uitlaatbochten te koop heeft(niet origineel) laat het me weten!

(ook een power commander o.i.d. is welkom(eneenpizzaradiateurook))

:W

9 mrt 2016
73
40
Beste medereeeeezzeerssss :]

Ik zou graag een extra radiateur(zo'n pizzapunt) op mijn cbr plaatsen maar lees op meerdere site's/fora dat dit niet gaat met de originele uitlaatbochten(door de pijpjes die 2 uitlaten met elkaar verbinden?).

Nu is mij de akrapovic/yoshimura/Arrow/blabla bochten variant net wat te duur voor die paar pk's die je er misschien mee wint mits goed afgesteld.

Als iemand een goed alternatief weet of een set uitlaatbochten te koop heeft(niet origineel) laat het me weten!

(ook een power commander o.i.d. is welkom(eneenpizzaradiateurook))

:W
Ik ben toevallig met andere koelers bezig pas te maken. Daardoor heb ik mijn oude Febur olie koeler over. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
123
14
28
Oirschot
Oliekoeler is een goede optie.
Weet je ook de oorzaak waarom je cbr te warm wordt?
Een extra koeler is natuurijk heel mooi, maar kan ook symptoombestrijding zijn...
Fan eraf? Die snap ik even niet 🙈
Oliekoeler goed idee nog niet eens aan gedacht.👍

Weet ook niet of het perse nodig is, maar laatst op assen komt de temp niet onder de 95 graden. Parc ferme loopt ie op tot 110+ maar dit is logisch als je de baan afkomt, zet hem dan wel altijd gelijk uit. Buiten temperatuur was toen +/- 16 graden.

Nu gaan we volgend jaar naar alcarras/ecuyers, en ben ik bang dat hij daar met 25/30 graden+ buiten temperatuur te heet wordt.. Of zie ik hier beren op de weg?

Koelsysteem al meerdere malen ontlucht volgens WPH, kan ik nog iets meer doen?

Akula-NL

Die hard MF'er
1 aug 2005
252
8
47
Tilburg

Weet ook niet of het perse nodig is, maar laatst op assen komt de temp niet onder de 95 graden. Parc ferme loopt ie op tot 110+ maar dit is logisch als je de baan afkomt, zet hem dan wel altijd gelijk uit. Buiten temperatuur was toen +/- 16 graden.

Nu gaan we volgend jaar naar alcarras/ecuyers, en ben ik bang dat hij daar met 25/30 graden+ buiten temperatuur te heet wordt.. Of zie ik hier beren op de weg?

Al een 2 bar radiator dop geplaatst ? Ik heb/had hetzelfde probleem met de PC37. Voordat ik meer rigoureuze stappen neem is dat mijn eerste keuze. Als het mee zit hoop ik maandag te weten of het heeft gewerkt. En anders idd een oliekoeler erop.

• Like
Waarderingen: TylerFZ1
9 mrt 2016
73
40
Al een 2 bar radiator dop geplaatst ? Ik heb/had hetzelfde probleem met de PC37. Voordat ik meer rigoureuze stappen neem is dat mijn eerste keuze. Als het mee zit hoop ik maandag te weten of het heeft gewerkt. En anders idd een oliekoeler erop.
Daarmee verlaag je geen temparatuur, je verhoogd alleen je kookpunt.

TonyM

MF veteraan
31 okt 2004
2.544
3
35
Amsterdam

Koppakking misschien lek?

Heb exact hetzelfde gehad, bleek uiteindelijk heel licht te lekken bij mij.

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
123
14
28
Oirschot
Koppakking misschien lek?

Heb exact hetzelfde gehad, bleek uiteindelijk heel licht te lekken bij mij.
Zou kunnen.. Hoop van niet natuurlijk.

Motor heeft geen blauwe pluimen wat op een lekke koppakking zou wijzen, koelvloeistof is ook helder en niveau blijft gelijk.