Radardetector op de motor?!

... maar het zegt wel wat over je rijstijl: continu iets harder dan wettelijk.

Trouwens, jouw woorden: je hebt een vierkante achterband spoken NOG door mijn hoofd. :)

Ik ga ECHT meer klaverbladen rijden!!!
 
Op 2001-06-11 15:23, schreef BertV:
volgens mij was jouw laatste post een poging tot overtreffende trap, helldesker? :)

Niet dat ik weet... 154 km/h op een snelweg waar je 120 mag... terwijl J.W 200 waar je 100 mag... Neuh lijkt me niet dat ik het probeerde te overtreffen. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat J.W wel erg goed weet hoeveel boetes hij heeft gehad...

In het begin spaarde ik ze altijd, toen vond ik het wel grappig (lees als stoer |( )

Maar na een tijdje is de lol er wel vanaf en sindsdien probeer ik mijn leven te verbeteren. :)
 
Maar na een tijdje is de lol er wel vanaf en sindsdien probeer ik mijn leven te verbeteren.

Right hehehe, je vloog als een stuk aangeschoten wild over de snelweg.
Dan had ik je wel voordat je je leven ging beteren willen zien rijden. :)
 
Ik rij ook altijd veel te hard de laatste tijd, woon-werk verkeer, de binnenwegen...gouw 140 waar je 60-80 mag...hoop niet dat ik ooit geflitst word! :(
 
Ik heb met Nitromax geemaild, en ik zal zijn reacties even hieronder posten.

Op 2001-06-09 09:52, schreef nitromax:
Ik heb op de "Speed and Design" beurs in Utrecht een BEL EXPRESS gekocht, een radardetector speciaal voor gebruik op de motor. Hij kan aan je jas gehangen worden met de bijgeleverde clips (of in je buitenjaszak geplaatst en door het gebruik van een speciaal meegeleverd spiegeltje ziet hij in ieder geval alle controles van voor af ) . Er zit een kabeltje aan met een klein speakertje dat met klitteband in de helm gemonteerd wordt. Hij geeft diverse geluidjes af voor de diverse ontvangen signalen ( verschil tussen: waarschijnlijk deuren van een pompstation, toch maar afremmen en echte radarcontoles). Hij werkt op een batterij. Ik heb hem gebruikt naast de Quintez die ik al had en heb veel meer contoles gevonden (en eerder) dan tot nu toe met die Quintez!!
Normale prijs was zo'n 900,- , beursprijs was 750,-. Ik ben er erg tevreden over


--------------------------------------------------------------------------------



Heb je meer info over dit systeem en mischien een internetadres??

Ik heb het een keer opgezocht op de Bel webpage, die had ik gevonden via een searchengine, misschien wel gewoon www.bel.com ( zou te makkelijk zijn :) )


Heb je geen last van het speakertje in je helm?

Het was even zoeken naar de juiste plek, maar in mijn Roof helm past'ie perfect, zit alleen geen volumeregelaar op, dat is soms onhandig als je voor een verkeerslicht staat waar een radardetector staat. Hij blijft maar gaan en dan trek ik het stekkertje ff los. Dat zit in het snoertje dat naar de helm loopt.


Moet dat geval aan de buitenkant van je jas of kan het ook in een binnenzak?

Ze zeggen dat'ie ook in de binnenzak werkt ( omdat sommige radardetectoren op de auto ook achter de bumper zitten, maar ik heb het nog niet geprobeerd.


Hoe groot is dat geval?

14 cm lang, 8 cm breed en 3 cm dik zijn de grootste maten. Hij is een beetje druppelvormig.


Zijn er vergelijktesten met andere detectoren?

Niet gezien.


Kun je hem ook in de auto gebruiken?

Ja, er zitten diverse clips bij en ook een clip met zuignappen.


Vragende groeten van:

Beantwoordende groeten terug

Auke:)

Max.


------------------------------------

En nog een mailtje:


>
>Hoi Max
>
>Zeer bedankt voor de info.
>
>Maar ik heb nog een paar vraagjes. Zou de Bel ook werken als je hem onder je buddysit zou kunnen zetten met een verlengsnoertje of zo naar de helm. Want ik begreep dat er ook nog een soort spiegeltje moet zijn??
>Waar is die dan voor?

Auke,

Ik zit nu op m'n werk, ik zal vanavond een paar digitale foto's maken zodat je weet hoe het eruit ziet. Onder je zadel zal'ie alleen één kant oppikken (denk ik ), hij is afhankelijk van de weerkaatsing van het signaal op andere voertuigen, verkeersborden etc. Ook moet je het snoer dan langer maken en blijft het veel sneller ergens achter haken, lijkt me. Het spiegeltje zit boven het "oog" ( 90 graden ) en zorgt ervoor dat- als je het apparaat in je jaszak hebt zitten- de signalen van vóór af opgevangen worden. Radar etc. van achteraf pakt'ie dan slecht of niet. In principe is het zo'n radardetector die je op de ruit ( of achter je kuipruit) kunt plakken, dus met het "oog" aan de "voorkant". Als je hem "op z'n rug" in je jaszak hebt zorgt het spiegeltje ervoor dat de signalen van vóór af geregistreerd worden. In je kuipruit ( of zoals ik had: met klitteband op je mouw:) ) pakt'ie- als 'ie "vrij zicht" heeft vóór en achter.

Max.




 
Vriend van me had een Stinger op zijn CBR, maar toch hebben ze hem gepakt met 250 op 120 weg.
Reden ze met een auto achter hem |(

 
Zulke radardetectoren en camera's mogen ze van mij ook wel in Nederland plaatsen. Artikel is uit een Zweedse krant, maar de strekking moge duidelijk zijn

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,63591,00.html

})


whehe, je zal jezelf maar in de krant zien staan :)
url gaat fout door die komma's btw.. effe aangepast door tussen [url ][ /url] tags te zetten:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,63591,00.html

_________________
Mijn Suzuki GSX-R600 My brothers high performance car

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-06-17 14:25 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan