Regels geluid motoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bevooroordeeld door verkeerde informatie via de zogenaamde onafhankelijke media. Omaatje hoorde ergens op tv dat die motoren zoveel herrie maken en associeert nu lawaai op de snelweg met motoren. Wel es in Den Haag geweest??? Hoop van die ouwe pleuris Civic'jes met zo'n oversized brulpijp eronder. Of van die bontkraagjes met hun Audi's, BMW's of Mercedessen... Knetterdeknetter door Den Haag. Je denkt soms dat ze met automatische wapens aan het schieten zijn! En die ene motorrijder met zo'n goedkope Oom Ali brulpijp..... Die valt in het niets vergeleken met dat andere spul!

De grote massa is te snel bevooroordeeld door de zogenaamde onafhankelijke media en de enkele roeptoeter die iets chronisch heeft tegen motoren.

Er zijn ook mensen die het verschil wel kunnen horen maar daar gaat het niet om, er is een verharding betreffende geluid onder voertuigen.
Dat moet stoppen vindt ik, dus aanpakken of regelen in de wet dat de voertuigen die het te bont maken net als vroeger de pers in mogen.:P
 
Begrijp ik je goed als ik zeg dat;
Je het eens bent met het beleid om dijkjes op slot te leggen omdat aso’s met herriepijpen het voor alle motorrijders verpesten?
En dat mensen die langs een dijk gaan wonen vaak het verkeer op een dijk onderschatten?
Wij wonen aan de Waaldijk vlakbij Nijmegen.
Nog bij het deel wat in het weekend open is. Ze gaan meestal bij ons in het dorp van de dijk af aangezien de gemeente Nijmegen de dijk verder op gesloten heeft.
Wij merken echt wel dat het merendeel van de motoren zich netjes gedraagt maar er zijn nog steeds onnozele die met een open pijp de motor tot maximaal doortrekken en dat gaat langzaam aan bij veel mensen irritaties geven. Waarom dat onnodige jagen op de dijk en onnodig veel geluid maken?
Deze selecte groep gaat er hier in de regio van de Waaldijk en Rijndijk langzaam aan voor zorgen dat er steeds meer gedeeltes worden gesloten in de weekenden.

Merkte trouwens gistermiddag zelf vanaf Ochten naar Nijmegen dat er ontzettend veel grind in de bochten was gestrooid/lag.
Echt vreselijk ruk rijden, dat zijn diezelfde hatelijke dijkbewoners die het motorrijden zo willen ontmoedigen......
 
Merkte trouwens gistermiddag zelf vanaf Ochten naar Nijmegen dat er ontzettend veel grind in de bochten was gestrooid/lag.
Echt vreselijk ruk rijden, dat zijn diezelfde hatelijke dijkbewoners die het motorrijden zo willen ontmoedigen......

Denk je dat echt ? bij ons (de Kromme Mijdrecht) is het toch echt de gemeente om de bermen te verstevigen.
Dat grit wordt er dan uitgereden door auto's die om elkaar te passeren op de smalle wegen de bermen weer kapot rijden.
 
Denk je dat echt ? bij ons (de Kromme Mijdrecht) is het toch echt de gemeente om de bermen te verstevigen.
Dat grit wordt er dan uitgereden door auto's die om elkaar te passeren op de smalle wegen de bermen weer kapot rijden.
Ik rij deze route normaal dagelijks als woon-werk, dat grind ligt altijd in de bermen in de bochten maar nooit over de hele weg zoals nu het geval is.
Niet het idee dat er veel meer personenwagens rijden dan normaal. Er is al vaker geroepen door mensen uit de regio dat bewoners dit bewust op de weg vegen zodat er normaal gereden wordt. Leek mij broodje aap maar de weg zag er gister echt slecht uit, zo erg heb ik het niet eerder gezien.
 
Er zijn ook mensen die het verschil wel kunnen horen maar daar gaat het niet om, er is een verharding betreffende geluid onder voertuigen.
Dat moet stoppen vindt ik, dus aanpakken of regelen in de wet dat de voertuigen die het te bont maken net als vroeger de pers in mogen.:P
Wanneer heb je voor het laatst media, verenigingen, of "de gewone man" het woord voertuigen horen gebruiken? De tendens is dat alle overlast van motoren komt. Dus als wij allemaal de stilste uitlaat plaatsen, dan komt nog steeds alle overlast van motoren. Die stigmatiserende opinie blijft helaas gewoon hangen.
 
Wanneer heb je voor het laatst media, verenigingen, of "de gewone man" het woord voertuigen horen gebruiken? De tendens is dat alle overlast van motoren komt. Dus als wij allemaal de stilste uitlaat plaatsen, dan komt nog steeds alle overlast van motoren. Die stigmatiserende opinie blijft helaas gewoon hangen.
Nee hoor, ik hoor ook veel schreeuwende groepen wielrenners voorbij komen bij de klagers op internet _O-
 
Het is gewoon te druk in het weekend op bepaalde plekken zoals dijken, Posbank etc. Nu pretparken, dierentuinen, bioscopen, restaurant zijn gesloten en nu het vaak niet mogelijk is om familie te bezoeken gaan meer mensen fietsen, wandelen, motorrijden etc. afgelopen zondag was het gewoon slalommen tussen de wandelaars. Ik ga voortaan liever in de avond motorrijden of ik ga naar rustigere plekken. Op mooie dagen is het gewoon te druk op de dijk. Dat was al voor corona maar nu helemaal.
 
Wanneer heb je voor het laatst media, verenigingen, of "de gewone man" het woord voertuigen horen gebruiken? De tendens is dat alle overlast van motoren komt. Dus als wij allemaal de stilste uitlaat plaatsen, dan komt nog steeds alle overlast van motoren. Die stigmatiserende opinie blijft helaas gewoon hangen.

Ja, ik ga er van uit dat de (R)overheden het wel weten.
 
OVI.RDW zegt:
U.1 Geluidsniveau stationair 98 dB(A)
U.2 Geluidsniveau toerental motor 4500 min-1
U.3 Geluidsniveau rijdend Niet geregistreerd

Type plaatje in de motor:
98 dB(A) - 4500min-1 (70kW)
96 dB(A) - 3625min-1 (25kW)
87dB(A) - 2625min-1 (35kW)

maar 98 vind ik echt wel veel eigenlijk, geen idee hoeveel die nou daadwerkelijk geeft.

Mijne is niet "stil" maar als ik naast een harley sta hoor je de mijna bijna niet meer.
Laatst reed er een RSV voor me, met een "stompje" als uitlaat, die was echt zo hard dat dat zonder oogdoppen denk nog geen 5 minuten volte houden is.
Toen bedacht ik me dat mijn uitlaat toch nog best wel heel erg beschaafd is :)
 
Begrijp ik je goed als ik zeg dat;
Je het eens bent met het beleid om dijkjes op slot te leggen omdat aso’s met herriepijpen het voor alle motorrijders verpesten?
En dat mensen die langs een dijk gaan wonen vaak het verkeer op een dijk onderschatten?
Nee, hoofdzaak is handhaven. En voor een groot deel ligt wel de oorzaak bij hun die zich niet willen gedragen.
Maar in dit land wordt door Den Haag een hoop verzonnen maar er is nooit capaciteit om te handhaven. En ook het privatiseren en terug mandateren naar de gemeente,s lijdt tot afsluiting. Want de bewoners klagen bij de gemeente en die heeft dan weer (geen) te weinig middelen om te handhaven dus kiest een burgemeester voor afsluitingen. Die moeten dan overigens wel weer gehandhaafd worden. De Burgemeester wil nog een extra termijn zitten, dus moet hij steun krijgen van zijn bevolking. De wet is hier helemaal niet belangrijk. En wij vinden dat we oneerlijk behandeld worden dus volgt er lang steekspel tussen wetgever, MAG en gemeenten. En zolang die het spelletje spelen mogen wij er niet rijden.

Aso,s bedankt!!!
 
dus kiest een burgemeester voor afsluitingen. Die moeten dan overigens wel weer gehandhaafd worden.

Hier staan draaihekken bij de dijken die afgesloten zijn en die worden netjes zaterdagochtend vroeg gesloten en zondagavond laat weer open gezet.
Fietsers kunnen er wel tussendoor zigzaggen en motoren kunnen omdraaien.
 
Hier staan draaihekken bij de dijken die afgesloten zijn en die worden netjes zaterdagochtend vroeg gesloten en zondagavond laat weer open gezet.
Fietsers kunnen er wel tussendoor zigzaggen en motoren kunnen omdraaien.
Ja, en????? Plaatselijke verordening, dus de burgemeester!! En een draaihek is zijn manier van handhaven!!
 
Dan is handhaving niet zo lastig bedoel ik. Ze sluiten gewoon de dijk, handhaven op (geluid) overlast kost manuren.
Ik heb liever dat ze controleren op overlast dan alles afsluiten.
Ik ook
Maar op deze manier hebben ze de overlast (op hun stukje dijk) wel onder controle.
Wel eerlijk dat de bovengenoemde maatregel niet enkel motoren treft, maar ál het gemotoriseerd vervoer (behalve brommers).
En schreeuwende groepen wielrenners zullen zich ook liever niet door draaihekken willen wurmen.
 
Merkte trouwens gistermiddag zelf vanaf Ochten naar Nijmegen dat er ontzettend veel grind in de bochten was gestrooid/lag.
Echt vreselijk ruk rijden, dat zijn diezelfde hatelijke dijkbewoners die het motorrijden zo willen ontmoedigen......
Als dat bewezen kan worden moeten die bewoners keihard worden aangepakt wegens poging tot zware mishandeling met mogelijk dood als gevolg.
Mocht iemand dat ooit zien, filmen of fotograferen en aangifte doen. Mocht je je geroepen voelen tot geweld, ik houd je niet tegen.
 
Als dat bewezen kan worden moeten die bewoners keihard worden aangepakt wegens poging tot zware mishandeling met mogelijk dood als gevolg.
Mocht iemand dat ooit zien, filmen of fotograferen en aangifte doen. Mocht je je geroepen voelen tot geweld, ik houd je niet tegen.

Zet de camera maar hier neer;
Maasdijk, 5371 PD Ravenstein

Deze bocht wordt in het hoogseizoen minimaal tweemaal per maand door een van de ‘omwonende’ bestrooid met grind en daarna wordt rustig verspreid.
Een bekende van me heeft die man daar eens op aangesproken, zijn reactie was; “Maar de motorrijders rijden hier altijd als gekken”.

En er is niets legaals wat je zo iemand aan mag doen...
 
Z’n voordeur en achterdeur vastschroeven en een bus benzine over z’n huis gieten en aansteken terwijl hij ligt te slapen.
Dat kwam als eerste ook bij mij op, 20 liter naar binnen gieten en de fik er in. Maar daar mag je eigenlijk niet eens aan denken en doen natuurlijk al helemaal niet.

Ik ben voor een passende strafmaatregel, maar die moet dan ook wel worden uitgevoerd.
 
Een vrachtwagen lading grind in zijn voortuin storten zou wel een leuke zijn.

Zet de camera maar hier neer;
Maasdijk, 5371 PD Ravenstein

Deze bocht wordt in het hoogseizoen minimaal tweemaal per maand door een van de ‘omwonende’ bestrooid met grind en daarna wordt rustig verspreid.
Een bekende van me heeft die man daar eens op aangesproken, zijn reactie was; “Maar de motorrijders rijden hier altijd als gekken”.

En er is niets legaals wat je zo iemand aan mag doen...

Zelfs op google maps zie je het grind liggen :X
 
Die had ik al op diverse kliko’s gezien, daar langs de kromme Mijdrecht. Ik kom er graag, dus heb maar niet een paar versnellingen terug geschakeld... :+

Ik ben afgestapt en heb die kliko iets meer van de weg gehaald - echt levensgevaarlijk als je het mij vraagt :?
Je mag geen onverlichte obstakels op de weg plaatsen en onbeheerd achterlaten - staat een boete op.
 
Dat kwam als eerste ook bij mij op, 20 liter naar binnen gieten en de fik er in. Maar daar mag je eigenlijk niet eens aan denken en doen natuurlijk al helemaal niet.
Ik snap dat je dat soort dingen niet mag doen maar ik mag daar en aan nog veel ergere dingen mag ik zeker wel denken.
Ik ben voor een passende strafmaatregel, maar die moet dan ook wel worden uitgevoerd.
En daarna z’n deuren verzegelen en de verwarming opstoken?
Een vrachtwagen lading grind in zijn voortuin storten zou wel een leuke zijn.
Zelfs op google maps zie je het grind liggen :X
Ik ga zo’n verrekte mongool geen grondstof geven om nog meer te bochten te vernielen?
 
Als dat bewezen kan worden moeten die bewoners keihard worden aangepakt wegens poging tot zware mishandeling met mogelijk dood als gevolg.
Mocht iemand dat ooit zien, filmen of fotograferen en aangifte doen. Mocht je je geroepen voelen tot geweld, ik houd je niet tegen.

Schijnt in Duitsland ook geen onbekend fenomeen te zijn in haarspeldbochten - grind en olie. Dood door schuld. De wereld is aan het verrot gaan.
 
Bij ons op de Zuiderdijk ligt ook wel eens wat steenslag in de bochten, maar dat beperkt zich tot de buitenkant. De weg is te smal voor twee auto's en dus rijden die door de berm waardoor er wat steenslag op het asfalt terechtkomt.

Als het over het hele wegdek ligt, is dat bewust gedaan door een mens met de verstandelijke vermogens welke niet in de buurt komen van de banaan.

Als motorrijder moet je op die dijkjes sowieso goed vooruit kijken en niet de illusie koesteren dat je daar Assen bochtjes kan pikken, maar dan nog. Je kunt er gruwelijk op je bek gaan met alle schade aan je lijf en je motor als gevolg.

Dus van mij mogen ze die vent in een rolstoel trappen, idioot.
 
Bij ons op de Zuiderdijk ligt ook wel eens wat steenslag in de bochten, maar dat beperkt zich tot de buitenkant. De weg is te smal voor twee auto's en dus rijden die door de berm waardoor er wat steenslag op het asfalt terechtkomt.

Als het over het hele wegdek ligt, is dat bewust gedaan door een mens met de verstandelijke vermogens welke niet in de buurt komen van de banaan.

Als motorrijder moet je op die dijkjes sowieso goed vooruit kijken en niet de illusie koesteren dat je daar Assen bochtjes kan pikken, maar dan nog. Je kunt er gruwelijk op je bek gaan met alle schade aan je lijf en je motor als gevolg.

Dus van mij mogen ze die vent in een rolstoel trappen, idioot.

Mee eens - gisteren in Noord-Holland geweest - voor het eerst van m'n leven. Overal mooie kleine weggetjes met steentjes in de berm om verder kapotrijden te voorkomen. Tja dan krijg je steentjes op het centrale gedeelte van de weg. Niet tof in de bochten maar zij zo. Ach, het is ook geen circuit. Maar moedwillig :X :N. Dan verdien je echt geen plek op aarde (of in de hemel.... en al helemaal geen 21 maagden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan