één centrale plaats willen zoeken om te overnachten, ergens in een chalet op een camping.
Jullie praten steeds over de D623. Ja, de Restonica-vallei is mooi.
Toch blijf ik van mening dat de vallei die naar Haute-Asco gaat mooier is.
Dat is de D147 naar Plateau de Stagnu en start vanaf Ponte-Leccia.
Wij hebben 3x in een chalet op een camping gestaan en 1x lukte het niet omdat we maar 1 nacht wilden blijven. We delen de adressen later wel. Nummer 1 en 2 liggen centraal.
We zijn weer thuis...
Wat rest zijn mooie herinneringen & verhalen.
Het maken van het verslag.
Nieuwe motorvrienden.
...nee..., ik rijd BMW...
Al weer een week thuis. Motoren zijn sinds vandaag schoon.
Tijd voor het verslag...
17 mei
In Savona ontmoeten wij onze mede Corsica gangers en na een hapje & drankje gaan we rond 19.15 met z'n vieren richting de Ferrie.
Aldaar bleek dat we: niet alleen, niet de eerste, maar ook niet de laatste waren...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De mannen staan de boot op te wachten om de landvasten in ontvangst te nemen, daar moet je als toeschouwer wel bij opletten. Om de landvasten aan wal te krijgen wordt er eerst een dunnere lijn met aan het uiteinde een touwen bal naar de wal gegooid. Dit gebeurd met veel enthousiasme en zo kan die bal over het hek vliegen en dan kun je maar beter bukken…
[afbeelding]
Het aan boord rijden gaat goed, maar er wordt flink “gejaagd” om iedereen zo snel mogelijk op de juiste plek te krijgen. Gaat allemaal niet echt vriendelijk, maar als je ze dan in hun eigen taal enthousiast begroet dan worden ze wat aardiger.
Wij mochten op het eerste dek blijven, tegen de romp geplaatst. Het tussenstuk bleef leeg, daar werd heel veel later vrachtwagens en bussen neergezet. Als je, volgens de heren goed staat, dan is er rust en gaan ze ergens anders schreeuwen. Je hebt vervolgens alle tijd om bagage er af te halen, als je wilt zelf je spanband vastmaken, enz. Wij hebben de fietsen zelf vastgezet, de volgende dag bleek dat ze dit nog wel gecontroleerd hebben. Er zijn spanbanden aan boord, die hoef je niet mee te nemen, hoogstens een mes om een geraffeld exemplaar af te snijden. Wij hebben iets tussen de spanband en het zadel geplaatst om te voorkomen dat het zadel een deuk op loopt.
Hutten aan boord zijn prima, wij hebben goed geslapen.
[afbeelding]
Raam heeft geen enkele nut, aan de andere kant staat een soort van bouwlamp die beneemt al 60% van het zicht, de roest en zoutaanslag de rest.
[afbeelding]
Alles is aanwezig in de hut en je kan er met 4 personen slapen.
[afbeelding]
Uiteraard is alles aan boord duurder dan op de wal, maar het viel me niet tegen.
vraagje: wij gaan a.s september naar corsica maar hoe hebben jullie de overtocht geboekt want je moet elke motor apart boeken als voertuig incl persoon maar als je met meerdere op een kamer wilt liggen kan je dat nergens aangeven of moet er gewoon 1 'n kamer boeken en de rest er gewoon bij komen liggen ????
Ik weet ook niet hoeveel tijd je hebt en of dat slapen op de boot een must is.
Je kan ook vertrekken van Livorno/ La Spezia naar Bastia. Dan ben je 4 uurtjes aan de overkant. Dan geen hut nodig en goedkopere overtocht, maar wel meer km's!
vraagje: wij gaan a.s september naar corsica maar hoe hebben jullie de overtocht geboekt want je moet elke motor apart boeken als voertuig incl persoon maar als je met meerdere op een kamer wilt liggen kan je dat nergens aangeven of moet er gewoon 1 'n kamer boeken en de rest er gewoon bij komen liggen ????
Hieronder een link naar een site waar je makkelijk een geschikte overtocht kunt vinden.
Voordeel van een nachtboot, naast de eerder gemaakte opmerking dat je toch moet overnachten is het feit dat je dan geen dag mist. vind het persoonlijk nogal zonde van de tijd om overdag op zo;n boot te zitten.
Ferry Corsica - Book online with Ok-Ferry
ja idd, slapen en reizen tegelijk is top en niet 4 u stilstaan op een boot naar heel veel water kijken,daar slijt het rubber niet van.
maar ik ben er al achter dat je prijs technisch beter rechtstreeks bij de scheepsmaatschappij kan boeken ipv een site met alle mogelijkheden. maar toch bedankt voor de tip.