Zat jij in Havelte , dus?(Een soort hobbyclub, was vroeger ook tijdens dienst: de autohobby club, lekker sleutelen en er liep er hopelijk eentje rond met verstand van zaken )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zat jij in Havelte , dus?(Een soort hobbyclub, was vroeger ook tijdens dienst: de autohobby club, lekker sleutelen en er liep er hopelijk eentje rond met verstand van zaken )
Zat jij in Havelte , dus?
En jij Rob? Geen Roosendaal verwacht ik. Ik denk een Interdance man uit ErmeloZat jij in Havelte , dus?
Ik ga eerdaags de carbs van de 750 synchroniseren. Met die tweetakten doe je dat voor het stoplicht, liggend over de tank in 10 seconden, met de 750 is het effe anders. Ik heb dat nog nooit gedaan, heb 4 fonkelnieuwe vacuummeters waarvan er 1 uit de verpakking is geweest en ga dat -trial en error- voor het eerst ondernemen. Ik zou het bijvoorbeeld helemaal niet erg vinden als daar 4 man met een bak koffie op mijn klauwen staan te kijken, van alles wat ik daarin fout doe weet je dat je dat niet na moet doen.
Zo even wat losse opmerkingen uit je post.De wereld veranderd, dus dit is niet zo vreemd.
De opleiding die jonge monteurs krijgen is natuurlijk gericht op de toekomst.
De wereld van carburateurs, chokebediening en contactpunten is voorbij.
Maar een garage wil ook brood op de plank en degene met de carburateur motor wil daar meestal niet teveel aan uitgeven.
@PLR : elektrisch is nog niet goed genoeg vind ik. De afstand met 1 lading vergeleken met 1 tank benzine is een wereld van verschil. Natuurlijk zijn de duurste elektrische heel goed. Maar he! wil jij bijv. 30K + neerleggen om hetzelfde te doen als een benzine motor (tweedehands ongeveer 1K ~ 2K) ? Ik nog niet. Duurste elekrische: Brutus V9 (400 km actie radius, 32K $, wordt na import misschcien 40K?)
...
Nee hoor, die metertjes kun je heel goed vergelijken door alle vier de slangen in je mond te steken, er aan te zuigen en af te lezen. Zo zie je in een oogopslag of ze gelijk zijn.even tussendoor...heb nog niet alle reacties gelezen: iemand gaf de opmerking dat 1 metertje soms beter is, denk dat er tussen de 4 metertjes een kleine verschil kan zitten, maar ga je met 1 overal langs, dan is dat "spot" on. Tenzij, natuurlijk RD een professionele gecalibreerde heeft, dan heb ik niks gezegd ^^
Dat certificaat ben je zelf.Krijg je daar dan wel een calibratie certificaat bij?
@Sjefman: Lokatie?
Jahoor...Interdance
Juist het gebeurde mij te vaak de profesionele sleutelaars je kan een hoop zelf kijken leren luisteren zo moeilijk is het niet we weten allemaal ietsIk ben op zoek naar dat topic van iemand die een motor kocht voor ~ 3000 EUR en de professionele garage die daar voor ~ 3000 EUR onderhoud op pleegde. En nog was hij niet goed