Reparatie motor meet and greet

Toch gooi ik een heel stuk lekkerder het anker uit als ik zeker weet dat alles vast genoeg zit.

En ja, mijn momentsleutel doet ongeveer hetzelfde als wat ik zelf doe ondertussen. Maar als ik ergens een getal boven de 100 op m'n teller heb staan rij ik een stuk relaxter als ik zeker weet dat mijn fingerspitzengefuhl me niet net even bij dat ene boutje in de steek heeft gelaten.
Uitzonderlijk maar een zwaar lopende bout in een remklauw van mij zit met fingerspitzengefuhl beter vast dan met de meest precieze momentsleutel. Ik stuurde de competitiewagens zonder dat er ook maar een momentsleutel in de buurt was geweest het circuit op. Een bout vergeten vans te draaien is desasteuser dan niet meten hoe vast die zit. Maarja, het voorschriftenboekje en de allesoverheersende angst

Vaak ben je te bang :W
 
Ik dacht juist dat je er verder in zat dan ik.

Beetje een maffe reactie, magoe..

Rekbouten, kopbouten, roep maar, allemaal momentsleutelwerk, verboden voor niet momentsleutels.
Richtingaanwijzer, carterdeksel, kuipbeugeltje, generator, carterpan, remklauwtje... allemaal fingerspitzengefuhl...
Nog sterker, we hebben 5 soorten momentsleutel in de werkplaats, alle 5 worden eens per jaar geeikt.
 
Ik ontdek dit topic nu pas. Interessant en wil graag meedoen.

Ik heb een ruime garage in mn woonplaats Dongen die nu helaas helemaal vol met troep ligt, maar ook een loods in Breda, die speciaal voor de motoren hobby is aangeschaft.
Loods is nu in aanbouw/ verbouw (boven maak ik kantoorruimte), maar alles zit er in; water, licht, krachtstroom en straks ook verwarming.
Gangbaar gereedschap heb ik (allemaal goed spul), ook een heftafeltje, nog geen momentsleutels of specialistisch gereedschap).
En ik heb ook een ultrasoon badje.

Ik zie wat mensen uit Breda, Ulvenhout en Rijen voorbij komen, dat is allemaal om de hoek.

Ik ben nog een redelijke leek (vroeger veel aan brommers gesleuteld, maar alleen vrijlopers) en heb een aantal cursussen gevolgd bij Erik van Lent.

Ik heb n aantal oude Italianen waar ik wat meer aan wil gaan doen. Gewoon klein onderhoud, simpele dingetjes vervangen.

Het echte specialistische werk, of werk aan de moderne iets (Ducati SuperSport S) laat ik aan de vakman over.
 
Uitzonderlijk maar een zwaar lopende bout in een remklauw van mij zit met fingerspitzengefuhl beter vast dan met de meest precieze momentsleutel. Ik stuurde de competitiewagens zonder dat er ook maar een momentsleutel in de buurt was geweest het circuit op. Een bout vergeten vans te draaien is desasteuser dan niet meten hoe vast die zit. Maarja, het voorschriftenboekje en de allesoverheersende angst

Vaak ben je te bang :W
Het zit er ergens tussenin Rob. Ik heb ook al regelmatig gehad dat ik inderdaad de momentsleutel niet vertrouwde en dan mijn fingerspitsengefuhl om de hoek kwam kijken om alles nog even een keer te controleren.
 
Hoe staat het ervoor met deze Meet en Greet? Laatste bericht van februari zag ik? Ik ben woonachtig in Meppel, veel sleutel ruimte (oude stal) en heb momenteel een Yamaha TDM staan en een Magna 500. De magna staat momenteel het meest stil, de TDM net toch maar bij de garage afgedropt, tijd en kennis gebrek om het zelf snel in orde te maken. @Vynnie Jij binnenkort tijd in Grunn, of in Meppel?
 
Laatst bewerkt:
Mss zou ik best wel geïnteresseerd kunnen zijn, want iets (bij-)leren is nooit verkeerd.
Uiteindelijk ben ik maar een hobby-sleutelaar die nooit het vakmanschap is aangeleerd.
Door de jaren heen steeds nieuwe dingen aangepakt en daarom iedere keer een stapje verder.
Mijn geluk is wel, dat ik mijn broer kan vragen die ooit motorfiets-monteur is geweest en is dus voor mij een goede back-up.

Ik ben door de 12 voorgaande pagina's heen geploegd, maar concrete actie lijkt er niet te komen.
Heel jammer, want op zich is het idee om samen een sleutel-meeting te organiseren een prima initiatief.
Er wordt vooral gesproken over of het wel of niet specialist of goede monteur te (kunnen) zijn.
Dan blijkt er ook nog specialisme te zijn voor bijv. motor-elektro.

Ik blijf dit topic volgen en mss sluit ik me ooit nog wel aan. (als 't mag)
 
Mss zou ik best wel geïnteresseerd kunnen zijn, want iets (bij-)leren is nooit verkeerd.
Uiteindelijk ben ik maar een hobby-sleutelaar die nooit het vakmanschap is aangeleerd.
Door de jaren heen steeds nieuwe dingen aangepakt en daarom iedere keer een stapje verder.
Mijn geluk is wel, dat ik mijn broer kan vragen die ooit motorfiets-monteur is geweest en is dus voor mij een goede back-up.

Ik ben door de 12 voorgaande pagina's heen geploegd, maar concrete actie lijkt er niet te komen.
Heel jammer, want op zich is het idee om samen een sleutel-meeting te organiseren een prima initiatief.
Er wordt vooral gesproken over of het wel of niet specialist of goede monteur te (kunnen) zijn.
Dan blijkt er ook nog specialisme te zijn voor bijv. motor-elektro.

Ik blijf dit topic volgen en mss sluit ik me ooit nog wel aan. (als 't mag)
Je woont op de Veluwe? Waar precies? Ik heb een honda magna staan die te weinig olie druk heeft/had en slecht startte, eerste werkpunt is het reinigen van die carbs en checken of er schade is ontstaan door het gebrek aan olie. Zin om te helpen? Hoeft niet perse op korte termijn, ergens juli is ook goed.
 
Mss zou ik best wel geïnteresseerd kunnen zijn, want iets (bij-)leren is nooit verkeerd.
Uiteindelijk ben ik maar een hobby-sleutelaar die nooit het vakmanschap is aangeleerd.
Door de jaren heen steeds nieuwe dingen aangepakt en daarom iedere keer een stapje verder.
Mijn geluk is wel, dat ik mijn broer kan vragen die ooit motorfiets-monteur is geweest en is dus voor mij een goede back-up.

Ik ben door de 12 voorgaande pagina's heen geploegd, maar concrete actie lijkt er niet te komen.
Heel jammer, want op zich is het idee om samen een sleutel-meeting te organiseren een prima initiatief.
Er wordt vooral gesproken over of het wel of niet specialist of goede monteur te (kunnen) zijn.
Dan blijkt er ook nog specialisme te zijn voor bijv. motor-elektro.

Ik blijf dit topic volgen en mss sluit ik me ooit nog wel aan. (als 't mag)

Als iemand dat wilt organiseren, is dat alleen mooi. Dat het nu klein blijft vind ik ook niet erg. Een evenement organiseren is andere koek. Peperkoek lust ik wel, maar deze koek? Geen koek van gegeten....
 
Mss zou ik best wel geïnteresseerd kunnen zijn, want iets (bij-)leren is nooit verkeerd.
Uiteindelijk ben ik maar een hobby-sleutelaar die nooit het vakmanschap is aangeleerd.
Door de jaren heen steeds nieuwe dingen aangepakt en daarom iedere keer een stapje verder.
Mijn geluk is wel, dat ik mijn broer kan vragen die ooit motorfiets-monteur is geweest en is dus voor mij een goede back-up.

Ik ben door de 12 voorgaande pagina's heen geploegd, maar concrete actie lijkt er niet te komen.
Heel jammer, want op zich is het idee om samen een sleutel-meeting te organiseren een prima initiatief.
Er wordt vooral gesproken over of het wel of niet specialist of goede monteur te (kunnen) zijn.
Dan blijkt er ook nog specialisme te zijn voor bijv. motor-elektro.

Ik blijf dit topic volgen en mss sluit ik me ooit nog wel aan. (als 't mag)
Lastige van een groep uitnodigen is ruimte. De meeste van ons zetten de hele garage vol met 2wielers. Eentje er bij kan vaak nog wel, maar meerdere mensen ontvangen is toch lastig als je geen erwin heet.
 
Lastige van een groep uitnodigen is ruimte. De meeste van ons zetten de hele garage vol met 2wielers. Eentje er bij kan vaak nog wel, maar meerdere mensen ontvangen is toch lastig als je geen erwin heet.
Ik heb een hele stal tot mijn beschikking. Geen brug, maar wel wat basis gereedschappen.
 
Mochten er mede motor rijders in overleg gebruik willen maken van onze sleutel ruimte dan is dat geen probleem.
Ook om alleen iets te stralen ontvetten of een onderdeel (complete carb. Kan) in de ultrasoon reiniger kan ook
We hebben 2 bruggen staan en diversen gereedschap en afstel apparatuur .
De locatie is Leeuwarden.
 
Mochten er mede motor rijders in overleg gebruik willen maken van onze sleutel ruimte dan is dat geen probleem.
Ook om alleen iets te stralen ontvetten of een onderdeel (complete carb. Kan) in de ultrasoon reiniger kan ook
We hebben 2 bruggen staan en diversen gereedschap en afstel apparatuur .
De locatie is Leeuwarden.
En zijn er ook kundige sleutelaars aanwezig voor hulp. ?
 
En zijn er ook kundige sleutelaars aanwezig voor hulp. ?
Ik wil de brug best wel opkrikken (hydraulische) ultrasoon aanzetten en instellen. Ontvetterbak aanzetten en weer uit straalkast verlichting aan en compressor aan zwengelen etc.
Soldeerbout aan zetten en dan na gebruik weer uit.
Mocht iemand een onderdeeltje nodig hebben zoals filter boutje moertje. Etc ook moeite voor doen om daar naar te zoeken in de voorraad.

Maar als iemand verwacht dat hij zijn motor kan afleveren koffie kan drinken en een seintje krijgt als hij klaar is....dan moet hij hem bij de dealer brengen.

Mocht iemand graag zijn bak willen wisselen cardan willen smeren etc en dat graag samen wilt doen dan is dat geen probleem.
Uitgangspunt is dat iedereen weer rijdend vertrekt. (Op zijn eigen bike)
Waarbij het doel is om je eigen kosten te minimaliseren.
😀
 
Ik wil de brug best wel opkrikken (hydraulische) ultrasoon aanzetten en instellen. Ontvetterbak aanzetten en weer uit straalkast verlichting aan en compressor aan zwengelen etc.
Soldeerbout aan zetten en dan na gebruik weer uit.
Mocht iemand een onderdeeltje nodig hebben zoals filter boutje moertje. Etc ook moeite voor doen om daar naar te zoeken in de voorraad.

Maar als iemand verwacht dat hij zijn motor kan afleveren koffie kan drinken en een seintje krijgt als hij klaar is....dan moet hij hem bij de dealer brengen.

Mocht iemand graag zijn bak willen wisselen cardan willen smeren etc en dat graag samen wilt doen dan is dat geen probleem.
Uitgangspunt is dat iedereen weer rijdend vertrekt. (Op zijn eigen bike)
Waarbij het doel is om je eigen kosten te minimaliseren.
😀
Klinkt super. Mogen wij weten welke stad?
 
Ik wil de brug best wel opkrikken (hydraulische) ultrasoon aanzetten en instellen. Ontvetterbak aanzetten en weer uit straalkast verlichting aan en compressor aan zwengelen etc.
Soldeerbout aan zetten en dan na gebruik weer uit.
Mocht iemand een onderdeeltje nodig hebben zoals filter boutje moertje. Etc ook moeite voor doen om daar naar te zoeken in de voorraad.

Maar als iemand verwacht dat hij zijn motor kan afleveren koffie kan drinken en een seintje krijgt als hij klaar is....dan moet hij hem bij de dealer brengen.

Mocht iemand graag zijn bak willen wisselen cardan willen smeren etc en dat graag samen wilt doen dan is dat geen probleem.
Uitgangspunt is dat iedereen weer rijdend vertrekt. (Op zijn eigen bike)
Waarbij het doel is om je eigen kosten te minimaliseren.
😀
Dat klinkt goed, ik kom graag een keer langs met mijn Magna, lijkt erop dat ik van twee blokken één moet maken, sleutel graag zelf, maar een kundig mee kijkend oog naar slijtage onderdelen etc zou heel fijn zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan