Bitacticus72
MF'er
- 26 nov 2012
- 90
- 0
- Onderwerp starter
-
- #26
Heeft er iemand een idee hoe je oud/verweerd aluminium weer mooi kan krijgen?
Dus niet polijsten, maar gewoon de matte glans die het van origine uit de fabriek heeft...
Wil al het aluminium (koppen, cilinders, blok) weer "als nieuw" hebben[afbeelding]
Laten glasparelen
Verbrandingskamer heeft vind ik een erg rare vorm!
De bougie ligt in een erg diep kanaal.
Ik denk dat hier véél meer rendement uit te halen is met een 'normale' verbrandingskamer, maarja, wat zijn hier de nadelen/gevaren van???[afbeelding]
De rechter zuiger is dus goed verrot, 53,5mm diameter, en inmiddels een 0,5mm overmaat van "een" 2-takt fiets welke dus een 53mm boring heeft wie-o-wie heeft er een idee waar deze zuiger van origine van kan zijn? Hij is in ieder geval niet van Kawasaki...[afbeelding]
Mooi resultaat die carburateur, met wat voor reinigingsmiddel is dat gedaan?Ik denk dat glasparelen het beste bij de "originele" look in de buurt komt. Als je het al glans kan noemen, dan hangt het af van het onderdeel (glad of grof gegoten).
[afbeelding]
Misschien is borstelen een optie:
http/www.oxalprint.be/2010/index.php?option=com_content&view=article&id=3:brossage&catid=8 raitements-preparatoires&Itemid=18&lang=nl
Nog een optie is om het ultrasoon te laten reinigen met een alkalisch reiningsmiddel. Daar krijg je aluminium ook weer mooi blank mee zonder de oppervlaktestructuur te wijzigen (krasjes worden dus niet weggewerkt)...
[afbeelding]
[afbeelding]
De rechter zuiger is dus goed verrot, 53,5mm diameter, en inmiddels een 0,5mm overmaat van "een" 2-takt fiets welke dus een 53mm boring heeft wie-o-wie heeft er een idee waar deze zuiger van origine van kan zijn? Hij is in ieder geval niet van Kawasaki...[afbeelding]
@ yamaha-tz: ik kom de naam fahron wel op internet tegen, maar kan nergens ook maar iets van contact info vinden
telefoon Uk landcode + 1455848212
Maar als ik met carbon schijven zou gaan rijden, hoe kom ik in godsnaam aan gietijzeren deksels?
goed opletten, deksels opvullen met gietijzeren schijven
De A7 deksels zijn dan ook niet meer nodig lijkt mij...
echt wel nodig omdat A7 grotere aansluitingen heeft dan een A1, tenzij je alles om gaat lassen / freezen.
En het carter teflon coaten: adresjes?
EMOT in Assen
De foto van jouw 'ouwe hok' is een leuke basis, echter op deze foto was hij verre van klaar gok ik (motorblok? voorrem? uitlaten?). Is hijinmiddeels helemaal klaar? of heb je hem de deur uit gedaan?
Verkocht en een partij TZ350 onderdelen voor opgehaald.
Alle studbolts verwijderd en maten + lokatie even opgenomen om nieuwe te kunnen zoeken.[afbeelding]
@ harrievanderkruijs: wat mag een kuip kosten bij jou? En heb je iets meer info over Peer Deenen? Google was mij daarin niet behulpzaam
@ teamheronsuzuki: Dank voor je info!
@ yamaha-tz: ik kom de naam fahron wel op internet tegen, maar kan nergens ook maar iets van contact info vinden
De A7 deksels was ik al naar op zoek, maar dat is handiger zoeken met een partnummer, moet nog een parts catalog zien te vinden ergens (heb die wel al van de A1). Maar als ik met carbon schijven zou gaan rijden, hoe kom ik in godsnaam aan gietijzeren deksels? De A7 deksels zijn dan ook niet meer nodig lijkt mij... En het carter teflon coaten: adresjes?
De foto van jouw 'ouwe hok' is een leuke basis, echter op deze foto was hij verre van klaar gok ik (motorblok? voorrem? uitlaten?). Is hijinmiddeels helemaal klaar? of heb je hem de deur uit gedaan?
De rechter zuiger is dus goed verrot, 53,5mm diameter, en inmiddels een 0,5mm overmaat van "een" 2-takt fiets welke dus een 53mm boring heeft wie-o-wie heeft er een idee waar deze zuiger van origine van kan zijn? Hij is in ieder geval niet van Kawasaki...[afbeelding]
Verbrandingskamer heeft vind ik een erg rare vorm!
De bougie ligt in een erg diep kanaal.
Ik denk dat hier véél meer rendement uit te halen is met een 'normale' verbrandingskamer, maarja, wat zijn hier de nadelen/gevaren van???[afbeelding]
Morgen vol verwachting achter de brievenbus liggen... Heb een ombouw manual gevonden om van een A1 een A1R te maken!!!
Wordt vervolgd dus....
Heeft er iemand een idee hoe je oud/verweerd aluminium weer mooi kan krijgen?
Dus niet polijsten, maar gewoon de matte glans die het van origine uit de fabriek heeft...
Wil al het aluminium (koppen, cilinders, blok) weer "als nieuw" hebben[afbeelding]