Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Restauratie Ducati 1957

Ik ook! Maar in de Achterhoek kun je nog de ruimte hebben, hier in het westen niet, al heb ik niet te klagen met m'n garage.
Het ziet er prachtig uit!
 
Vandaag even een eindje gereden zodat ie goed warm werd. En wat blijkt er komt een klein beetje olie door de keerring van de contactpunten as.
In de deksel zit een keerring.

De keerring is nieuwe dus denk niet dat het daar aan ligt.
Vandaag ook de schakelklok afgesteld om ervoor te zorgen dat alle versnellingen goed aangrijpen.
 
Ik heb het nog eens even bekeken en de olie komt via de buitenkant van de keerring. Dus even een nieuwe keerring erin met een beetje vloeibare pakking aan de buitenkant. In het verleden hebben ze de keerring geborgd door met een centerpons deukjes te slaan in het aluminium. Deze duikjes heb ik verwijderd omdat anders de keerring kapot gaat tijdens montage.
 
Vandaag een keerring met stalen buiten mantel geplaatst met aan de buitenkant wat vloeibare pakking en hopelijk nu wel dicht.