Ondertussen zijn we weer met vakantie en aan de motor aan het werken.
Probleem met de remklauwen is opgelost door het plaatsen van een shim van 0,5 mm. Remschijven draaien nu perfect in het midden van de remklauwen.
Voorste wiel verder gedemonteerd. Wiel is prima, maximale speling bedraagt minder dan 1 mm. Zwarte verf verwijderen is tijd rovend, maar noodzakelijk want op veel plaatsen beschadigd/afgeschilferd. De bedoeling is om het volledige wiel in bloot aluminium te krijgen.
Yamaha raadt aan om een (transparante) laklaag aan te brengen op het oppervlakte om corrosie tegen te gaan. Heeft iemand ervaring hiermee? Is dit echt noodzakelijk?
Verder heb ik een vraag over de goede werkwijze om de lagers te demonteren.
Volgens Haynes kan het lager uitgedreven worden door een gebogen ijzeren staaf te plaatsen in een gat in het midden van de afstandsbus. Afstandsbus en lager worden er dan samen uitgeklopt. Maar tss de afstandsbus en het lager zit heel weinig afstand, ik kan er dus geen kracht op zetten.
In de over het wiel opwarmen zodat het lager losser komt te zitten durf ik niet om geen vervorming van het wiel te krijgen.
Iemand een alternatief voor deze werkwijzen.