The Big End Oil Flow Check (B.E.O.F.C) is a little gadget that won't lie. It's incredible easy to install, just take the highest screw/ bolt on the pump of remove it together with the spring inside. Screw in the B.E.O.F.C. After starting the engine it shows by simply rising (minimal 3 mm) that...
www.perfecttwinperformance.com
The Big End Oil Flow Check
Kortweg de SC; Systeem Controleur.
Waarom die langere naam weet ik niet maar er staat dat het ding niet kan liegen en dat is helemaal waar.
Een raar ding, het past een beetje bij mij, en begin 1990 bedacht maar pas in 1994 gemaakt en op een ZGAN Evo gemonteerd.
Niemand geloofde er in en misschien is dat de reden van het trage maken en testen; Wie weet zie je wat je eigenlijk niet wil zien.
En na 26 jaar is het geen populair dingetje geworden.
En dat is zo van begin af aan.
Ook de grote schare grote techneuten in de .De wilden er niets van weten.
Paul was vaak aanwezig op de grote HD shows en dacht; misschien willen ze daar weten hoe het met hun oliedruk staat.
Ongeveer 40 SC's weggegeven, als ontwikkelingshulp aan onwetenden.
Maar niemand was er blij mee; Het ding is stuk.
Het geeft bijna nooit wat aan en soms maar een paar minuten.
Paul Funk heeft echt zijn best gedaan om de techniek achter de SC begrijpelijk te maken, maar het was vergeefse moeite.
Het meest schokkende moment was het starten de ZGAN Evo, met dat ding in de pomp.
Gelukkig met een betrouwbare getuigen naast mij, die met het laagste HDCN clubnummer.
De Evo start, maar laat ons niet kijken, slechts één seconde was het zichtbaar voordat de Evo pijlsnel ervan door ging.
Duidelijk een moment van schaamte, wat we zien kan niet waar zijn.
De eigenaar belde een uurtje later, het ding deugt niet was zijn commentaar.
Maar hij wist wel beter, had de eerste SC zelf gemaakt en op zijn eigen motor gemonteerd.
Helaas was die ene seconde al voldoende en we voelden ons voor de voorgaande 50 jaar in de maling genomen.
De SC gaf maar één millimeter verhoging aan.
Ik had al meerdere jaren de 3:1 oliepomp aandrijftandwielen laten maken en gemonteerd.
Na 5 jaar dacht ik ;Ik zie totaal geen verbetering van het smeersysteem op de slijtage van de motor delen.
In die ene seconde werd het duidelijk, met 33 % meer omwentelingen van de pomp maak je het smeersysteem niet beter.
Het oem system komt niet hoger dan hooguit 20/30 % van wat het had moeten zijn.
Ergens wist je het, al lange tijd, en toch schrik je.
Al die tientallen jaren de WPHB gelezen en erin geloofd.
Let wel; er staan geen leugens in, maar de waarheid ook niet.
================================================================================================
The Big End Oil Flow Check (B.E.O.F.C) is a little gadget that won't lie. It's incredible easy to install, just take the highest screw/ bolt on the pump of remove it together with the spring inside. Screw in the B.E.O.F.C. After starting the engine it shows by simply rising (minimal 3 mm) that...
www.perfecttwinperformance.com
The Big End Oil Flow Check
In short, the SC; System Controller.
I don't know why that longer name but it says that the thing can't lie and that is completely true.
A strange thing, it suits me a bit, and was invented in the early 1990s but only made in 1994 and mounted on a ZGAN Evo.
Nobody believed in it and maybe that's the reason for the slow making and testing; Who knows you see what you don't really want to see.
And after 26 years it has not become a popular thing.
And that's been the case from the beginning.
The large crowd of big technicians in the .The did not want to know.
Paul was often present on the big HD shows and thought; maybe they want to know there how their oil pressure is.
Gave away about 40 SCs, as development aid to the ignorant.
But no one was happy with it; The thing is broken.
It hardly ever indicates anything and sometimes only a few minutes.
Paul Funk really did his best to make the technique behind the SC understandable, but it was a futile effort.
The most shocking moment was starting the ZGAN Evo, with that thing in the pump.
Fortunately with a reliable witness next to me, the one with the lowest HDCN club number.
The Evo starts, but let's not look, it was only visible for one second before the Evo went fast.
Clearly a moment of shame, what we see cannot be true.
The owner called an hour later, the thing was no good was his comment.
But he knew better, had made the first SC himself and mounted it on his own bike.
Unfortunately, that one second was enough and we felt fooled for the previous 50 years.
The SC indicated only one millimeter increase.
I had had the 3: 1 oil pump drive gears made and assembled for several years.
After 5 years I thought; I see no improvement of the lubrication system at all on the wear of the engine parts.
It became clear in that one second, with 33% more revolutions of the pump you do not make the lubrication system better.
The OEM system does not exceed 20/30% of what it should have been.
You've known it for a long time, and yet you are shocked.
Read and believe in the WPHB all these decades.
Please note; it contains no lies, but neither does the truth.
Google translate.