Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi stukje mens-en techniek.Veel van wat ik hier meelees in dit topic zijn naar mijn mening ook fouten van de categorie "erg fundamenteel" net zoals bij de Caterpillars uit mijn eigen ervaring. Erg jammer en voorkoombaar.
Nokkenassen verbussen?Harley monteur lijkt mij een nogal simpel beroep, ken je er 1 dan ken je ze allemaal
Het zijn slechts enkele motoren. Het merendeel rijdt tevredenen zonder klachten rond.Zeker. Behalve dat laatste plaatje van die totaal in de soep gelopen nokkenas
Als je al die ellende zo leest en ziet dan moeten hd rijders wel en een heel groot hart hebben en een haast eindeloze liefde voor hun motor.
En een bodemloze portemonnee
Wat kan er in portemonnee zitten als er geen bodem in zit?En een bodemloze portemonnee
Het zijn 3 gaten in het deksel en vier in het carter.De vier gaten zijn gemaakt met verdeeltafel ?
================================================================================================================================Bekijk bijlage 1385710
Klinkt als een hele leuke hobby?Ik werk redelijk veel aan Amerikaanse vliegtuigmotoren t/m 1945 en steekmaten tussen tandwielen zijn altijd mooie inch maten.
Van 49.965 komt 1 31/32 inch het dichts bij maar past weer geen std tand module bij.....................
Hoort de afstand niet gewoon twee inch ( 50.8mm ) te zijn ( met kennelijk een hoop speling )
De afstand is erg kritisch ten aanzien van geluiden voortkomende van de nokkenas tandwielen.Hoort de afstand niet gewoon twee inch ( 50.8mm ) te zijn ( met kennelijk een hoop speling )
Stichting "Vroege Vogels" te LelystadKlinkt als een hele leuke hobby?
Jeetje.... het is allemaal wat met die amerikaanse motorblokjes ;-)
De afwijkingen waar je het over hebt zijn soms zo minimaal voor mijn gevoel dat dat toch gewoon binnen de toleranties moet vallen om zo'n blok aan het lopen te houden. Ik geloof heel graag dat ze in Japan veel krappere toleranties kunnen aanhouden tijdens productie. Maar dan toch verbaast het me nog steeds dat die Amerikaanse dingen zo in de soep draaien, al is het maar een klijn deel misschien.
Ik probeer zelf een japanse luchtgekoelde V-twin te slopen op circuit en dat lukt maar niet. Ding draait 1000 rpm meer dan de japanse meneren ooit bedacht hadden dat ok was. En het circuit gebruik is pas begonnen bij een Km-stand van 55K ofzo. Ik heb een ander (hetzelfde) blok uit elkaar getrokken om aan te passen voor een paar extra PK's en ook daar ben ik begonnen met het opmeten van de verschillende onderdelen op basis van fabriekstoleranties..... En daar ben ik heeeel snel mee opgehouden omdat ik geen enkele kon vinden die volgens opgave was.
Dus ik vraag me af hoe het kan dat het Japanse ding wel blijft hobbelen en het Amerikaanse niet.... Moet wel toegeven dat het Japanse ding een loeizware gesmede krukas heeft met kogellagers waar je bang van wordt. Maar nokkenassen draaien ook gewoon in de koppen in aluminium glijlagers.
Later,
Loek
Hier gaat het ook weer mis: