Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

ja , die amerikanen zijn goed in blazen en schreeuwen , net als al die auto programma`s , wat een stelletje blaaskaken :-)
 
  • een donquichot – iemand die een hopeloze strijd levert, iemand die nutteloze doelen nastreeft of een onbereikbare liefde najaagt, iemand die buiten de werkelijkheid staat;
  • ==================================================
  • LA mancha.jpg
 
Het werd zo saai, dat ik Joop maar eens gebeld heb. Zijn laatste plaatje was als afscheid bedoeld. Hij is net 81 jaar geworden en heeft besloten dat hij zijn resterende tijd anders wil gebruiken.

Een groot deel van zijn 50 jaar ervaring met motorenrevisie en alle bijkomende achterlijke gekke verschijnselen heeft hij hier ondertussen wel gedeeld. Nog los van de heftige reacties die dit bij een deel van het motor-forumpubliek los maakt, heeft het weinig nut meer om daar nog verder over te schrijven zonder in herhaling te vallen.

Nou gaat Joop niet achter de geraniums zitten. De eerder aangehaalde grijze roodstaartpapegaai vliegt werkelijk rond bij Joop en Nel en doet ook werkelijk uitspraken zoals ik in het tekstballonnetje schreef. Een wonderlijk beest die feilloos door heeft wat er om hem heen gebeurt. Hij vertoont een oplettendheid die ik bij veel homo sapiens niet zie.

Naast de papegaai is Joop fulltime mantelzorger voor Nel. Zij heeft heel haar leven schouder aan schouder gestaan met Joop en hem altijd bijgestaan, ongeacht hoe moeilijk de Harley-wereld het hen ook maakte. Nu is de wereld moeilijk voor Nel en is het voor Joop vanzelfsprekend om onvoorwaardelijk schouder aan schouder te blijven staan.

Dit weerhoud Joop niet van het bezig blijven met techniek. Vanuit hun bed, van achter zijn laptop, blijft hij de technische tekeningen voor de perfecte VVT-krukas uitwerken. Ook opent de laptop voor hem de wereld naar de muziek, waar hij ook al heel zijn leven mee bezig is. Het zal geen verrassing zijn dat het niet gaat om de hippe moderne rampastampbonkerdebonk muziek, of de plat gedraaide klassieke muziek. Joop heeft lang geleden al de rijke oude volksmuziek ontdekt van verschillende culturen die in de huidige tijd door bepaalde mensen als achterlijk en onderontwikkeld worden bestempeld.

In het geval van Joop en Nel, is 81 het nieuwe 18. Een wonderlijk en uitzonderlijk stel waarvoor ik heel dankbaar ben dat ik als jonge blaag van 37 jaar, hen heb leren kennen.

Voordat ik dit nogal persoonlijke inkijkje in het leven van @MAX-JVA heb geplaatst, heb ik Joop wel even gebeld en gevraagd of hij zich hier in kan vinden. Het is namelijk mijn bedoeling om al de anonieme toetsenbordhelden te laten zien dat er werkelijke mensen met een rijke geschiedenis schuil gaan achter de zo betekenisloos lijkende nicknamen.

Ik weiger een slaaf te zijn van mijn emoties. Als ik geïrriteerd raak door een bericht, of boos of blij of wat dan ook, dan stel ik mij als eerst de vraag waardoor dat komt voordat ik die emotie extern ga attribueren. De volgende uitspraak is dan ook weloverwogen en ik ben me er bewust van dat die voort komt uit mijn eigen boosheid: Gefeliciteerd aan de anonieme toetsenbordhelden onder de forumleden en moderators. Jullie hebben het voor elkaar gekregen om een 81 jarige fulltime mantelzorger met een berg aan ervaring weg te jagen van dit forum.
 
Mooi bericht en jammer dat het zover is gekomen!
Het beste voor hen! :)
 
Heel erg jammer en zeker te begrijpen. Joop en Nel 2x mogen ontmoeten tijdens de BBQ. Mijn blok is door zijn info en kennis als een JVA gebouwd door SC. Joop mijn dank daarvoor. Ik wens jullie het allerbeste
 
Ik weiger een slaaf te zijn van mijn emoties. Als ik geïrriteerd raak door een bericht, of boos of blij of wat dan ook, dan stel ik mij als eerst de vraag waardoor dat komt voordat ik die emotie extern ga attribueren. De volgende uitspraak is dan ook weloverwogen en ik ben me er bewust van dat die voort komt uit mijn eigen boosheid: Gefeliciteerd aan de anonieme toetsenbordhelden onder de forumleden en moderators. Jullie hebben het voor elkaar gekregen om een 81 jarige fulltime mantelzorger met een berg aan ervaring weg te jagen van dit forum.
Schei toch uit met dat natrappen. Niemand is hier weggejaagd. Als je iets heel controversieels beweerd moet je dat goed kunnen onderbouwen. Anders krijg je ongeloof en weerstand. Als je daar niet mee om kan gaan moet je dat niet de ander verwijten. Jezelf hullen in medelijden helpt echt niet. Leeftijd en mantelzorgen heeft hier niets mee te maken, je wordt hier aangesproken op inhoud, ongeacht wat je daarbuiten doet.
 
Schei toch uit met dat natrappen. Niemand is hier weggejaagd. Als je iets heel controversieels beweerd moet je dat goed kunnen onderbouwen. Anders krijg je ongeloof en weerstand. Als je daar niet mee om kan gaan moet je dat niet de ander verwijten. Jezelf hullen in medelijden helpt echt niet. Leeftijd en mantelzorgen heeft hier niets mee te maken, je wordt hier aangesproken op inhoud, ongeacht wat je daarbuiten doet.
Jij zult het ook nooit begrijpen, ouwe pitbull.....:')
 
Er werd veel kennis gedeeld dat is nu weggebullied en nog trots ook🙈
helaas klopt dit niet helemaal. er werden vooral plaatjes gedeeld van "zie eens wat ik allemaal kan en een ander niet".
dat is iets anders dan kennis delen. op vragen als "waarom" werd zelden ingegaan.

vergelijk dit topic eens met dit : ESE's works engine tuner
lees daar eens wat vanaf pakweg post 3000 ofzo. Jan Thiel (je weet wel, die van oa Aprilia's 2-takt GP blokken), Frits Overmars, Wayne Wright aka Wobbly (2takt karting guru met ontelbare titels), Flettner (de echte "uitvinder" van de neerwaartse injectie in spoelpoorten die KTM nu gebruikt en heeft geprobeerd te patenteren wat uiteraard niet gelukt is) en nog zovele meer (iedereen ter wereld die echt bezig is met 2-takt kent dat topic !). die delen alles en beantwoorden alle vragen ook, met de nodige uitleg. en die hun zinnen eindigen zelden op een vraagteken !

een gelijkaardig topic : [GP125 (et 250 Snif!)]
stel je voor : een frans forum waar geen enkele fransoos er een probleem mee heeft dat er in het engels gepost wordt...

Max mag dan een schitterende werktuigkundige zijn, op andere vlakken schittert hij nauwelijks.
 
Moderator` sluiten die zooi hier , want dit gaat hier alleen maar ontaarden in zinloos Jijbakken ..... Ik hoop dat die ouwe verstandig` is en z`n kostbare tijd met z`n wijfie spendeert .. ipv die flauwekul hier op MF ..
 
helaas klopt dit niet helemaal. er werden vooral plaatjes gedeeld van "zie eens wat ik allemaal kan en een ander niet".
dat is iets anders dan kennis delen. op vragen als "waarom" werd zelden ingegaan.

vergelijk dit topic eens met dit : ESE's works engine tuner
lees daar eens wat vanaf pakweg post 3000 ofzo. Jan Thiel (je weet wel, die van oa Aprilia's 2-takt GP blokken), Frits Overmars, Wayne Wright aka Wobbly (2takt karting guru met ontelbare titels), Flettner (de echte "uitvinder" van de neerwaartse injectie in spoelpoorten die KTM nu gebruikt en heeft geprobeerd te patenteren wat uiteraard niet gelukt is) en nog zovele meer (iedereen ter wereld die echt bezig is met 2-takt kent dat topic !). die delen alles en beantwoorden alle vragen ook, met de nodige uitleg. en die hun zinnen eindigen zelden op een vraagteken !

een gelijkaardig topic : [GP125 (et 250 Snif!)]
stel je voor : een frans forum waar geen enkele fransoos er een probleem mee heeft dat er in het engels gepost wordt...

Max mag dan een schitterende werktuigkundige zijn, op andere vlakken schittert hij nauwelijks.
Dat is jouw mening, zal in jouw hoofd wss ook kloppen. Er zijn hier ook anders denkenden die de "plaatjes" met tekst graag lazen.
Vind je iets niet leuk kan je ook gewoon wegblijven ipv over en over bekritiseren.
(je lijkt wel een Hollander met dat betweterige _O-)
 
Dat is jouw mening, zal in jouw hoofd wss ook kloppen. Er zijn hier ook anders denkenden die de "plaatjes" met tekst graag lazen.
Vind je iets niet leuk kan je ook gewoon wegblijven ipv over en over bekritiseren.
(je lijkt wel een Hollander met dat betweterige _O-)
Het was inderdaad grappig om te kijken met de grappige plaatjes en denkwijzen. Altijd wijzen naar anderen die het helemaal verkeerd zouden hebben en niet "out of the box" willen denken. Ik ben reeds lang geleden gestopt om discussie aan te gaan in dit topic. Je kreeg nooit een uitleg, En ik was daar niet alleen in. De mensen die kritisch waren in dit topic bleven weg of reageerden niet meer.
Ach, als Max-JVA nu een zinniger besteding van zijn tijd heeft gevonden, prima. Zo gaat dat in het leven.
 
Hallo jullie daar.
Ja, ik leef nog.
Kreeg een bericht van "iemand", maar ben het kwijt geraakt.
Weet iemand wie die iemand is?
Hij had het over een soort schoonmaak onder moderators en gelijk gezinde.
Hij vroeg of ik in een schoon veld weer zin had om met mijn verhaal verder te gaan.
Ik ben nu alleen thuis.
Nel is opgenomen in een langdurig verpleeg tehuis.
Ik heb het er erg moeilijk mee.
Kan er bijna niet over praten, ondanks de belangstellenden en deskundigen die mij willen helpen om het verlies te verwerken.
Er over schrijven gaat redelijk.
Ik sta er versteld van hoeveel goede mensen mij willen helpen.
Maar ik moet er zelf doorheen om te herstellen en de nieuwe situatie te accepteren.
Ach , Zo gaat dat in het leven.
Misschien een nieuwe invulling van het "waarom en voor wie".
HD en andere motor techniek met stomme plaatjes en kromme teksten?
Ik hoop dat die IEMAND reageert.
Het was een mooi bericht met de goede instelling en geaardheid.
Een geheel nieuwe sfeer voor het Motor-Forum.NL
Groeten van Mij en Nel er ook bij,
 
Terug
Bovenaan Onderaan