richtingaanwijzers op rotonde" topic

Ik wil even een kleine vraagje aan dit rotonde vraagstukje toevoegen en dat is wat te doen met fietsers die spookrijden op het naast liggende fietsgedeelte van een rotonde?
Stop je daar voor of negeer je ze en probeer je dat ze jou net niet zullen raken?
 
Ik heb met autorijden geleerd om richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde. En dat pas ik dan ook altijd consequent toe.

Echter met motorlessen wordt mij nu aangeleerd om ook vooraf richting aan te geven naar links bij driekwart rond.

In het theorieboek stond ook nadrukkelijk vermeld dat je richting aan moet geven tijdens het verlaten.

Verwarrend allemaal.
 
Ik wil even een kleine vraagje aan dit rotonde vraagstukje toevoegen en dat is wat te doen met fietsers die spookrijden op het naast liggende fietsgedeelte van een rotonde?
Stop je daar voor of negeer je ze en probeer je dat ze jou net niet zullen raken?

Dat is een goeie: ook al pleegt die fietser een verkeersovertreding, dat ontslaat jou nog steeds niet van de plicht om hem/haar voor te laten gaan, c.q. voorrang te verlenen.
 
Het grootste gevaar zit in rotondes waarbij 90% dezelfde afslag neemt, en jij net die afslag verder moet hebben. Als er dan een paar bestuurders voor je zitten die dus voldoen aan dat "verwachtingspatroon" en jij in die rij een afslag verder moet...dan is het zeker zeer goed opletten of het oprijdende verkeer hier ook rekening mee gaat houden. Meestal in dat soort gevallen zet ik toch voor de zekerheid mijn knipper aan naar links. En vaak maar goed ook omdat ik vaak meemaak dat ze dan al vaak een paar meter de rotonde zijn opgereden en zich rotschrikken dat ik een afslag verder moet.
 
Omdat dat voor jou als motorrijder veiliger is. Ff stoppen zoals met een auto wil je al hangend in de bocht niet ;)


edit: zie boven. :^
 
Laatst bewerkt:
Laat dat nou niet opgaan voor duizenden weggebruikers zoals ik die wél richting naar links aangeven bij rotondes... We hebben het simpelweg zo aangeleerd gekregen bij de rijschool. Het CBR keek op de laatste dag kritisch mee en besloot dat het goed was...


Geloof niet alles wat je denkt, wat jij denkt reflecteert niet per se de werkelijkheid.

wat bedoel je hiermee? tracht je hiermee te zeggen,

Dat ik "denk" dat het geen verplichting is, nergens in de wet staat en dat ik het ook nooit aangeleerd heb gekregen niet in praktijk en theorie, en medeweggebruikers [vooral motorrijders] zelden zie doen??

die werkelijkheid :? O-)
 
Laatst bewerkt:
Geloof niet alles wat je denkt, wat jij denkt reflecteert niet per se de werkelijkheid.

wat bedoel je hiermee? tracht je hiermee te zeggen,

Dat ik "denk" dat het geen verplichting is, nergens in de wet staat en dat ik het ook nooit aangeleerd heb gekregen niet in praktijk en theorie, en medeweggebruikers [vooral motorrijders] zelden zie doen??

die werkelijkheid :? O-)

Nope, ik heb nog wel speciaal vetgedrukt neergezet waar het me om gaat. :z
 
Laatst bewerkt:
* trekt een biertje open*
ja, maar het gaat er niet om hoe de wegbeheerder het ding noemt etc, en hoe ik er naar kijk.
het blijft nog steeds een ronde [voorrangs]weg, en nergens in de wet staat dat je naar links richting moet aangeven als je op de rotonde blijft,
ergo; op een voorrangsweg blijft> dan geef ik toch ook niet heel de tijd richting aan? *D :+
dat het wel wordt aangeleerd en als fatsoen wordt gezien kan ik inkomen, maar het is niet verplicht. :]
en degene die dat doet heeft weer een totaal ander inlevingsvermogen dan iemand die niet zo knippert op hetzelfde stukkie , en zal die dat ook van een ander niet verwachten dat hij/zij ineens toch afslaat.
Hopelijk lezen er niet te veel ontwerpers/constructeurs mee, of ze vinden het nog uit om een centrale pinker te plaatsen. :X :X :+ _O-
 
wees dan gewoon duidelijk, en doe niet zo vaag.


iets wat geen verplichting is en niet in de wet staat en verkeersdeelnemers dit toch met verve [willen] uitvoeren zie ik als,


zelfbedachte regels,
zelf interpretatie, :]




en dan zeg jij dit> Geloof niet alles wat je denkt, wat jij denkt reflecteert niet per se de werkelijkheid.



ik denk niets, maar kijk gewoon wat er verplicht is bij/in de wet.
Dit is juist de werkelijkheid; mensen/rijscholen verzinnen zelf regels bij en denken dat dat goed is.


ik heb er geen problemen mee,
maar kom niet aan met; zo heb ik het geleerd en zo moet het.. want daar ben ik het niet mee eens. :)
 
Laatst bewerkt:
wees dan gewoon duidelijk, en doe niet zo vaag.


iets wat geen verplichting is en niet in de wet staat en verkeersdeelnemers dit toch met verve [willen] uitvoeren zie ik als,


zelfbedachte regels,
zelf interpretatie, :]




en dan zeg jij dit> Geloof niet alles wat je denkt, wat jij denkt reflecteert niet per se de werkelijkheid.



ik denk niets, maar kijk gewoon wat er verplicht is bij/in de wet.
Dit is juist de werkelijkheid; mensen verzinnen zelf regels bij en denken dat dat goed is.


ik heb er geen problemen mee,
maar kom niet aan met; zo heb ik het geleerd en zo moet het.. want daar ben ik het niet mee eens. :)

Waar heb ik dat beweerd dan? :z

Bovendien: Als jij het "niet eens" bent met mijn bewering dat ik het zo heb geleerd...
dan ben je me nu wel voor leugenaar aan het uitmaken...
 
Laatst bewerkt:
Laat dat nou niet opgaan voor duizenden weggebruikers zoals ik die wél richting naar links aangeven bij rotondes... We hebben het simpelweg zo aangeleerd gekregen bij de rijschool. Het CBR keek op de laatste dag kritisch mee en besloot dat het goed was...


dat. :]
 
Waar heb ik dat beweerd dan? :z

Bovendien: Als jij het "niet eens" bent met mijn bewering dat ik het zo heb geleerd...
dan ben je me nu wel voor leugenaar aan het uitmaken...


nee, je verdraait woorden.



ik zeg/stel, dat ik het niet eens hoef te zijn dat jij vind dat iets hoort/moet omdat jij het zo hebt geleerd, da's heel wat anders.
 
kijk eens naar je eigen nick, \ :Z

je denkt dat je je nu zo elitair aan het opstellen bent, en daar kan ik genoeg van.


echter; helemaal geen zin in op vrijdagavond en mijn topic.
:] :]

Mijn nick is een album uit de oudheid van Genesis. Uit de tijd dat ze nog muziek maakten en dat Collins zat waar hij hoorde: achter de drums... Maar wat bedoel je?

n.b. Ik heb geen idee wat jij kan of niet kan, boeit me ook niet. :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan