schadevrijejaren auto overdraagbaar op motor?

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Ik heb mijn motorrijbewijs sinds juli, en betaal aan verzekering 150 euro per jaar.
Nu heb ik met mijn auto maximaal no claim en bij de motor niks.
Dat lijkt me niet correct. Als je 20 jaar schadevrij auto rijd zegt dat toch wat over je rijstijl lijkt me. Enfin zijn er maatschappijen bekend die de opgebouwde noclaim van de auto ook toepassen op de motor?
 
Ik weet niet waar je verzekerd bent, maar bij de KNMV kan zoiets wel.

Als je bij de KNMV een tweede voertuig in verzekering brengt, dan gaat voor beide voertuigen de hoogste no claim korting gelden waar je op dat moment recht op hebt volgens de KNMV normen.

Je zou dus kunnen overwegen om je huidige autoverzekering onder te brengen bij de KNMV en vervolgens je motor ook hier te verzekeren. Dit kan vrij gemakkelijk omdat de KNMV een gecombineerde auto/motorverzekering kent.

Volgens mij werkt dit ook bij de Alles in één Polis van Interpolis, maar dit weet ik niet 100% zeker. Bel gewoon wat maatschappijen op zou ik zo zeggen ;)
 
Ehm, bij centraal beheer telde m'n schadevrije jaren ook gewoon mee voor de motor....
Scheelt weer iets in de maandelijkse kosten :)
(plus de korting via m'n baas, allemaal leuk meegenomen)
 
Ehm, bij centraal beheer telde m'n schadevrije jaren ook gewoon mee voor de motor....
Scheelt weer iets in de maandelijkse kosten :)
(plus de korting via m'n baas, allemaal leuk meegenomen)
:^


heb je er al eens aan gedacht om even contact op te nemen met een of meerdere verzekeringsmaatschappijen. met een beetje geluk hebben zij het antwoord op je vraag ;)
 
Bij Unive telt dit voor 1 motor.
(Bij de tweede moet je plots weer gaan opbouwen vanaf nul)

In mijn geval gingen mijn schadevrije jaren van de motor naar mijn auto, dus andersom gaat ook.
 
betekent het dan ook niet meteen dat als je een ongeluk hebt dat je noclaim voor beide voertuigen omlaag gaat?

Zou je na moeten vragen bij de verzekeraar. In principe zou dan alleen de premie voor het voertuig waar je brokken mee hebt gemaakt omhoog moeten gaan., maar navragen kan geen kwaad anders zou ik dus de motor ergens anders verzekeren. Kan op een ongeluk met een motor is altijd hoger dan met een koekblik.
 
Je moet dan niet vergeten dat als je zoiets doet en je krijgt een klapper met je motor je autoverzekering ook naar zn grootje is... Ik zou het eerlijk gezegd gewoon gescheiden houden!
 
Wat ik pas geleden hoorde is het volgende: schadevrije jaren worden niet overgedragen: de korting wordt overgedragen. (en dat was KNMV!!) dus wanneer je een klapper maakt met je motor, dan knal je ineens een heel end achteruit met je korting.
 
Ze slaan iig twee vliegen in 1 klap...
Ze hebben alle verzekeringen van je...
Bij een crash hebben ze je dubbel.

daar pluk je geen vruchten van, maar het is wel glashelder. B|
 
Laatst bewerkt:
Bij ZLM was het zo: De schadevrije jaren werden overgenomen als korting op de motor. Maw, ik kreeg gewoon mijn schadevrije jaren van mijn auto (had dus gelijk 10 schadevrije jaren voor de motor). Mocht ik dan brokken maken met de motor, dan gaat daar alleen de noclaim af.

Betaal dan dus ook maar totaal 74e voor all-risk auto en all-risk motor per maand.
 
Wat normaal is, is dat je de schadevrije jaren overneemt van een voertuig (auto of motor) Maar wat de ts wil is dat de schadevrije jaren verdubbelt worden (namelijk voor 2 voertuigen.

Wat ik zou doen, is je motorschadevrije jaren over laten zetten naar een autoverzekering (er zijn sommige verzekeraars die dat doen). Je hoeft dan niet beide voertuigen bij dezelfde verzekeraar te laten verzekeren. Maar je motor moet dan wel uitgeschreven worden en ergens anders (of bij dezelfde verzekeraar) opnieuw verzekert worden (met 0 schadevrije jaren). Dit loont ansich wel, aangezien een motorverekering geen hol kost, en een autoverzekering vaak in de papieren kan lopen
 
Ik heb alles verzekerd bij Interpolis(via Rabo) hier wordt het aantal schadevrije jaren gewoon overgenomen. Ik betaal hier ongeveer €2,80 voor mijn motor.

Heb trouwens 26 schade vrije jaren op mijn 29e :o
 
Laatst bewerkt:
En daarom hebben ze ook de no-claim-garantie bij Interpolis. Je mag dus een keer een klapper maken en dan donder je niet ineens naar beneden qua premie. ;) Al hoop ik dat ik er geen gebruik van hoef te maken.
 
Je moet dan niet vergeten dat als je zoiets doet en je krijgt een klapper met je motor je autoverzekering ook naar zn grootje is... Ik zou het eerlijk gezegd gewoon gescheiden houden!

Nee, natuurlijk niet. Als de verzerking van het ene voertuig opgetrokken wordt naar het niveau van de andere voertuig wil niet zeggen dat bij een ongeval de no-claim van beide voertuigen naar beneden gaat.
 
ik heb bij unive 2 motoren in de verzekering, eentje nieuw en ander een gebruikte motor waar ik al schade vrije jaren mee had opgebouwd. ik heb de schade vrije jaren over gezet naar de nieuwe motor omdat die allrisk verzekerd werd. en dat scheelde aanzienlijk. dat het niet voor beide motoren geld kreeg ik als antwoord dat je minimaal 4 schade vrije jaren moest hebben. jammer genoeg heb ik in het verleden een keer schade gehad en dat was een terugval in 3 schade vrije jaren voor beginnend motorrijder betekend dat een lange weg voor je daar uit bent , dit was overigens onder ANWB/unigarant
 
Nee, natuurlijk niet. Als de verzerking van het ene voertuig opgetrokken wordt naar het niveau van de andere voertuig wil niet zeggen dat bij een ongeval de no-claim van beide voertuigen naar beneden gaat.
Meen je dit? Of probeer je nu onzin te verkopen?
Wat jij in feite zegt is dat:
Wanneer je 0 jaar motorervaring hebt, en je al 10 jaar auto rijdt (schadevrij) je een enorme korting op je motorverzekering kunt krijgen. Indien je een ongeluk veroorzaakt/ schade veroorzaakt, zal je gebruik moeten maken van je verzekering. Hierbij is je no-claim weg, maar dan maak je toch opnieuw gebruik van het 'hey ik heb al 10 schadevrije jaren in mn koekblik'-excuus(dat staat volgens jou namelijk los van elkaar, maar je mag er wel van profiteren). Ik betwijfel dat er verzekeringen zijn die dit doen, en zo wel: laat me aub weten welke, want dan weet ik zeker dat ik mijn voertuigen daar nooit ga verzekeren. Betwijfel dat ze aantrekkelijke premies hebben met deze grappen!
 
Meen je dit? Of probeer je nu onzin te verkopen?
Wat jij in feite zegt is dat:
Wanneer je 0 jaar motorervaring hebt, en je al 10 jaar auto rijdt (schadevrij) je een enorme korting op je motorverzekering kunt krijgen. Indien je een ongeluk veroorzaakt/ schade veroorzaakt, zal je gebruik moeten maken van je verzekering. Hierbij is je no-claim weg, maar dan maak je toch opnieuw gebruik van het 'hey ik heb al 10 schadevrije jaren in mn koekblik'-excuus(dat staat volgens jou namelijk los van elkaar, maar je mag er wel van profiteren). Ik betwijfel dat er verzekeringen zijn die dit doen, en zo wel: laat me aub weten welke, want dan weet ik zeker dat ik mijn voertuigen daar nooit ga verzekeren. Betwijfel dat ze aantrekkelijke premies hebben met deze grappen!

Ja, dit werkt ik ken zelf iemand die het zo heeft gedaan. Sst niet verder vertellen en geen slapende honden wakker maken.
 
Geeft maar weer eens aan hoe onmogelijk dom sommige mensen zijn, slimme zet het zo te verzekeren dan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan