Schuberth S1, S1 pro of R1?

is er eigelijk een donker visier te koop voor een S1 of R1 ? of moet je het doen met het ingebouwde zonnescherm.
is eigelijk niet voor de zon , maar voor het "poser" gehalte
 
Ik heb een R1. Ik had meer verwacht qua afwerking. Een van die lucht openingen glijdt te veel. Als ik mijn hoofd even draai (± 30­°) fluit ie als ik op een naked (superduke) rijd. Eerst dacht ik dat de politie achter mij aan zat te fluiten. Ik had het toen bij Hein Gericke in A'dam voor 300€ gekocht. Toen ik ging vragen voor het verbeteren van de foutjes werd mij gezegd dat ze mij niet kon helpen een moest de importeur benaderen (Splash design). Dat heb ik toen gedaan maar zei Splash design dat ik bij Gericke moest zijn....
Trek jouw eigen conclusie

De ventilatie op de kin gaat snel fluiten. Volgens mij is die bij alle moderne Schuberths zo'n beetje hetzelfde (ik heb een C3). Het kan heel veel schelen als je die dicht doet.
 
Het poser gehalte met een Shubert(saai) is zeer laag daarom heb ik er maar een Suomy bijgekocht *O* *O*

Om dezelfde reden ben ik overgestapt van de R1 naar een Shark. Ik mis de zonnebril wel maar tot mijn grote verbazing is de Shark (op mijn hoofd) stiller dan de Schubert...

Ook wel leuk om te weten: een Pinlock op de schubert is alleen leverbaar als compleet vizier voor de lieve som van 90 euro.
 
Hallo merlin delta :W

mijn hoofd maat is 55 cm
mijn s1 pro is maat 52 53

ik had volgens schuberth dus een s moeten kopen =maat 54/55.
maar die vond ik te los zitten , bij mij .
na het passen en meten dus een xs = maat 52/53 gekocht .
in feb 09 en hij zit nog steeds super . *O*
ze worden toch wel iets ruimer :Y
 
Bedankt littleloony voor de reactie.

Ik heb 57 cm en de medium gaat toch gemakkelijk op en af. Hij lijkt ook niet erg vast te zitten. De small daarentegen zat wel misschien iets te vast.

Ik zal serieus moeten passen denk ik. Misschien dat ik ook eens een C3 probeer. Het klapsysteem is zeker geen vereiste maar het is toch het laatste nieuw dus veronderstel ik nog stiller en beter.

Ik weet niet of er hier een algemeen Schuberth onderwerp is waar alle Schuberth modellen met elkaar vergeleken worden.
 
Bedankt littleloony voor de reactie.

Ik heb 57 cm en de medium gaat toch gemakkelijk op en af. Hij lijkt ook niet erg vast te zitten. De small daarentegen zat wel misschien iets te vast.

Ik zal serieus moeten passen denk ik. Misschien dat ik ook eens een C3 probeer. Het klapsysteem is zeker geen vereiste maar het is toch het laatste nieuw dus veronderstel ik nog stiller en beter.

Ik weet niet of er hier een algemeen Schuberth onderwerp is waar alle Schuberth modellen met elkaar vergeleken worden.

[Schubert C3 korting in groepsverband] O-)
 
Kickje, ik heb een klein probleempje/vraagje omtrend mijn S1:
Het probleem zit bij de ventilatie opening die voor je mond zit. Deze kent twee standen, een om richting je mond te blazen en een omhoog richting je ogen (erg handig als je een beslaande bril op hebt). Nu heb ik laatst echter gemerkt dat als (ongeacht de stand van de ventilatie) mijn hand voor de ventilatie houd opeens álle turbulentie/herrie weg is. Nu kan ik natuurlijk dat ding dicht duct-tapen maar dat is ook weer zo wat. Zijn hier geen oplossingen voor?
 
Kickje, ik heb een klein probleempje/vraagje omtrend mijn S1:
Het probleem zit bij de ventilatie opening die voor je mond zit. Deze kent twee standen, een om richting je mond te blazen en een omhoog richting je ogen (erg handig als je een beslaande bril op hebt). Nu heb ik laatst echter gemerkt dat als (ongeacht de stand van de ventilatie) mijn hand voor de ventilatie houd opeens álle turbulentie/herrie weg is. Nu kan ik natuurlijk dat ding dicht duct-tapen maar dat is ook weer zo wat. Zijn hier geen oplossingen voor?
bij de mijne heb ik er last van dat het rubbertje kapot is dat de ruimte tussen visier en helmschaal dichtdrukt, daar kwam bij mij veel wind doorheen die op mn mond blies, als ik mn hand ervoor hield was dat ook weg :) kijk daar voor de zekerheid ook ff naar.

mocht je dat nooit gebruiken kun je em misschien dichtkitten...
 
Zijn er forumleden die een Schuberth S1 Pro hebben die eens hun hoofd willen meten en dan zeggen welke Schuberth S1 Pro maat ze kochten?

Thanks :}

Beetje late reactie op je vraag, maar goed. Wellicht heb jij of een ander er nog wat aan. Ik heb in september 2009 een S1 pro gekocht op advies van Martin78. Superhelm als je het mij vraagt. Comfortabel, stil en vooralsnog geen oordoppen nodig (vind dit dingen echt prut). Overweeg ook een R1 erbij te kopen omdat die wat sportiever en compacter is. Om die reden was ik net ff op zoek naar de maat van m'n S1 pro. Als ik mijn hoofd opmeet, kom ik tussen de 59 en 60 cm, volgens de tabel een L dus. Maar m'n huidige Schuberth is 57, dus Medium. Die zit echt perfect (uitgebreid gepast en laten adviseren bij Motorkleding Center Zoeterwoude). Helm knelt niet, maar lift ook zeker niet op bij hogere snelheden en tolt ook niet bij hoofdje draaien op de snelweg. Dus op basis hiervan zou het ook goed kunnen dat je gewoon een maatje kleiner moet hebben dan de tabelletjes aangeven. Gewoon passen en je goed adviseren zou ik zeggen. Ik denk verder dat het je welbekend is dat een nieuwe helm strak moet zitten zonder pijn- of drukpunten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan