Shims tbv kleppenstellen van ali?

Als je weet welke maten je nodig hebt kun je ze bij de meeste motorzaken los kopen. Ze kosten ong. 5 euro per stuk.
Maar niet alle... Ik ben laatst bij Joppen motoren afgepoeierd met een of ander slap smoesje en de melding dat ik maar een doos moest bestellen op het internet (ze wilden wel als service die doos voor me bestellen, maar dan zou het nog wel ff duren voor hij was + moest nog wat marge bij voor hun service natuurlijk...). Ik wist ook niet zo goed wat me overkwam, maar daar zien ze me in ieder geval niet meer terug.

Daarnaast is zo'n doos ontzettend makkelijk omdat je de boel na stellen meteen weer in elkaar kan zetten en niet tussendoor een rondje moet gaan rijden op je motor die je net uit elkaar getrokken hebt om je klepspeling te meten ;).
 
Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo bang dat de shims van Ali niet gewoon hun werk doen. Maar goed wil je het risico nemen met een duurdere motor. Voor een oud barrel zou ik het zo doen.
 
Altijd hetzelfde slap gelul dat het van minder kwaliteit zou zijn. Ik heb hier 2 kistjes gekocht met 80 shims voor het geld van 3 shims hier bij de motorzaak waarbij ik de ouwe ook nog eens moest inleveren.
Heb daar de klepspeling van mijn GSX-R 600 K7 en ZX-10R 2006 afgesteld en was allemaal naar behoren.
Toen het blok open was had ik op dat moment 1 shim nodig van dezelfde maat. Die had ik besteld van het merk Pro X voor een tientje. Stond mooi Made in China op.
De GSX-R reed ik ongeveer 30k kms op na het stellen en de ZX-10R na ongeveer 15k kms probleemloos en daarna total loss gereden omdat een debiel van achteren klapte.
 
Maar niet alle... Ik ben laatst bij Joppen motoren afgepoeierd met een of ander slap smoesje en de melding dat ik maar een doos moest bestellen op het internet (ze wilden wel als service die doos voor me bestellen, maar dan zou het nog wel ff duren voor hij was + moest nog wat marge bij voor hun service natuurlijk...). Ik wist ook niet zo goed wat me overkwam, maar daar zien ze me in ieder geval niet meer terug.

Daarnaast is zo'n doos ontzettend makkelijk omdat je de boel na stellen meteen weer in elkaar kan zetten en niet tussendoor een rondje moet gaan rijden op je motor die je net uit elkaar getrokken hebt om je klepspeling te meten ;).
Ik heb afgelopen zaterdag nog 2 shims gehaald bij de lokale crossmotor zaak voor een 10tje samen en hoefde de oude niet in te leveren. Een volledige doos halen vind ik niet nodig omdat ik 80% daarvan niet ga gebruiken. De motorzaak zit 2 min verderop dus een keer extra op en neer is ook niet erg.
 
Op de 0,05 of 0,02 zijn de analoge schuifmaten doorgaans. Ik zal wel weer te simpel denken, maar bij klepstellen doe ik het daar echt wel voor.
Nadat je de shims hebt gewisseld moet je toch weer klepspeling meten dus zo gek veel maakt het ook niet uit.

De hardheid kan ik niks over zeggen, maar dat is iets om te testen als je niet bang bent voor een beetje extra werk. Gewoon na 100, 500 en 2000 km oid weer klepspeling meten. Veranderd die dan niet meer dan je normaal mag verwachten is t mooi spul. Al meet je het bij 1 cilinder waar je makkelijk bij kunt, is wel redelijk representatief voor de rest dan.
Wel eens eerder aangegeven, ik heb heel goede ervaringen met zuigers voor 2 takt van Ali. Dus ze kunnen het wel.

Los van het te grote oppervlak waar je met een schuifmaat meet voor de klepstelplaatjes geven ze inderdaad wel waardes aan in 0.05 maar ik krijg die niet constant als meetwaarde voor elkaar, daar is een schroefmaat/micrometer echt beter in, maar jij doet het ervoor dus voor jou werkt het prima, mooi toch?

Net als dat ik de iets duurdere plaatjes gebruik en met een goed gevoel mijn blok weer 20.000 km dicht kan laten.

(Ik bestel ook regelmatig dingen op Ali hoor maar niet voor deze toepassing)
 
Wel eens eerder aangegeven, ik heb heel goede ervaringen met zuigers voor 2 takt van Ali. Dus ze kunnen het wel.

Ze kunnen het zeker !!

Maar die Chinezen maken precies wat ze gevraagd word.

Wil jij 10x dit, dan krijg je 10 x dit. Kost je 10.
Wil je 10x dit in een goede kwaliteit ? Kost je 12
Wil je 10 x dit in een matige kwaliteit ? kost je 8
Wil je 10 x dit in een baggerkwaliteit ? Kost je 5

Goed kans dat niemand het verschil ziet op een afbeelding of zelfs irl.
En soms is de baggerkwaliteit gewoon goed genoeg.
En soms is de baggerkwaliteit echt om te huilen en echt geen cent waard.

En als je bij de Aliwinkel 10 betaald....heb je over het algemeen geen idee of je goede kwaliteit krijgt of bagger.
Kan er zelfs eraan liggen waar ze de grootste voorraad van hebben liggen of ze je dan 10,12,8 of 5 toesturen.
 
Ze kunnen het zeker !!

Maar die Chinezen maken precies wat ze gevraagd word.

Wil jij 10x dit, dan krijg je 10 x dit. Kost je 10.
Wil je 10x dit in een goede kwaliteit ? Kost je 12
Wil je 10 x dit in een matige kwaliteit ? kost je 8
Wil je 10 x dit in een baggerkwaliteit ? Kost je 5

Goed kans dat niemand het verschil ziet op een afbeelding of zelfs irl.
En soms is de baggerkwaliteit gewoon goed genoeg.
En soms is de baggerkwaliteit echt om te huilen en echt geen cent waard.

En als je bij de Aliwinkel 10 betaald....heb je over het algemeen geen idee of je goede kwaliteit krijgt of bagger.
Kan er zelfs eraan liggen waar ze de grootste voorraad van hebben liggen of ze je dan 10,12,8 of 5 toesturen.

En ze gebruiken voor alle varianten dezelfde foto! _O-
 
Altijd hetzelfde slap gelul dat het van minder kwaliteit zou zijn. Ik heb hier 2 kistjes gekocht met 80 shims voor het geld van 3 shims hier bij de motorzaak waarbij ik de ouwe ook nog eens moest inleveren.
Heb daar de klepspeling van mijn GSX-R 600 K7 en ZX-10R 2006 afgesteld en was allemaal naar behoren.
Toen het blok open was had ik op dat moment 1 shim nodig van dezelfde maat. Die had ik besteld van het merk Pro X voor een tientje. Stond mooi Made in China op.
De GSX-R reed ik ongeveer 30k kms op na het stellen en de ZX-10R na ongeveer 15k kms probleemloos en daarna total loss gereden omdat een debiel van achteren klapte.
Gelijke ervaring als @Insanity03 hier. Niet met een hele doos, maar met los bestelde (maten van ) shims.
 
Altijd hetzelfde slap gelul dat het van minder kwaliteit zou zijn. Ik heb hier 2 kistjes gekocht met 80 shims voor het geld van 3 shims hier bij de motorzaak waarbij ik de ouwe ook nog eens moest inleveren.
Heb daar de klepspeling van mijn GSX-R 600 K7 en ZX-10R 2006 afgesteld en was allemaal naar behoren.
Toen het blok open was had ik op dat moment 1 shim nodig van dezelfde maat. Die had ik besteld van het merk Pro X voor een tientje. Stond mooi Made in China op.
De GSX-R reed ik ongeveer 30k kms op na het stellen en de ZX-10R na ongeveer 15k kms probleemloos en daarna total loss gereden omdat een debiel van achteren klapte.
fijn voor je, door mijn werk heb ik besloten om nooit chinese namaakzooi te kopen voor mijn eigen motoren.

De kwaliteit is vaak belabberd.
 
Ik heb goeie en slechte ervaringen met Ali expres...
Helaas niet meer sims,.. maar wel met led, electronica onderdelen, speelgoed, tassen, katoen, fiets onderdelen, hike spullen etc.

Mijn conclusie,.. als het niet kritiek is, lekker doen/proberen. Maar ik zou het nooit doen voor iets wat ik in mijn motorblok stop..
 
Ik heb goeie en slechte ervaringen met Ali expres...
Helaas niet meer sims,.. maar wel met led, electronica onderdelen, speelgoed, tassen, katoen, fiets onderdelen, hike spullen etc.

Mijn conclusie,.. als het niet kritiek is, lekker doen/proberen. Maar ik zou het nooit doen voor iets wat ik in mijn motorblok stop..

:^

Je kan er domweg niet vanuit gaan dat je kwaliteit krijgt voor je centen. Soms wel, soms niet.
Som krijg je iets in huis waarvan je ej afvraagt hoe ze t kunnen maken voor die centen, soms krijg je iets binnen dat je na het uitpakken net zo goed direct bij het vuilnis kunt gooien.
Gemiddeld genomen krijg je waar je voor betaald.

Maar veel dingen zijn ook wel oke, maar slecht afgewerkt.
Achterlichtunits, led, voor aanhanger.
Bedrading dun en iel, maar dat kan bij led. Sommige soldeerpuntjes even zelf nog eens doen en de unit zelf was totaal niet waterdicht, zelf even rupsje van eoa kit ertussen en dan is t helemaal oke. Had je m er zo opgeschroefd was t na 1 regenbui kapot geweest, nu werkt t al jaren prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan