Silly Season 2017

Geen idee of er veel geld achter zit.
Volgens mij is KTM toch ook niet echt een grote fabriek.

Mss dat Red Bull er achter staat met een flinke zak geld.
Hoop niet dat het een 2e Aprilia wordt.
Dit wordt zeker geen 2e Aprillia. Zijn al veel serieuzer aan het testen etc. Red Bull heeft een duidelijk plan met de GP van Oostenrijk en met KTM de top van de MotoGP halen. Eerste jaar zullen ze gebruiken om te kijken wat ze moeten verbeteren en vervolgens gaan ze het budget opschroeven om de machine goed te krijgen en later duurdere rijders aan te trekken. Zelfde als wat ze in de F1 gedaan hebben.
 
Hmmm Rins naar Suzuki is interessant.... Welke 2 gaan er naar Tech3?

Folger en nog iemand... Wat zou ik het gaaf vinden als Michael vd Mark daar zijn kans zou krijgen :Y
 
Hmmm Rins naar Suzuki is interessant.... Welke 2 gaan er naar Tech3?

Folger en nog iemand... Wat zou ik het gaaf vinden als Michael vd Mark daar zijn kans zou krijgen :Y


Dat zou wel heel mooi zijn.
Vraag me alleen nog steeds af waarom ze Folger naar Tech 3 hebben gehaald, want net als jaren terug met Smith is dat niet een potentieel wereldkampioen moto2 rijder.
Had mijn geld op Zarco gezet als ik Tech3 was...

Nu zie ik Zarco wel naar Suzuki gaan, maar vd Mark zal wel bij Ten Kate blijven (helaas).
 
Als je het cliché "Je bent zo goed als je laatste race" aanhoudt heeft Michael op moment echt niks te zoeken in de MotoGP. Binnen een half seizoen laat Nicky Hayden al bijzondere dingen zien die Michael nog niet willen lukken. Michael heeft zijn plek in de World Superbikes, en heeft daar blijkbaar nog genoeg te leren. Als je de Superbikes nog niet ontgroeid bent, moet je dan al overstappen naar de MotoGP en bijvoorbeeld op de plek van Tito Rabat gaan rijden?
 
Helemaal mee eens, Micheal moet lekker blijven zitten waar die zit, en misschien eerst eens een switch binnen de WSBK naar een topteam maken of afwachten wat de Honda volgend jaar doet.

Maar als Rins naar Suzuki gaat, dan is er voor Zarco geen plaats meer. Suzuki heeft dan namelijk Rins en Iannone al. Het enige aantrekkelijke plekkie voor Zarco lijkt me dan de Tech3 machine. Al heeft de teambaas al meerdere malen aangegeven dat ze naast Folger (rare keuze vind ik het nog steeds) graag een ervaren man willen hebben.

Silly Season is nog jong ;)
 
Als je het cliché "Je bent zo goed als je laatste race" aanhoudt heeft Michael op moment echt niks te zoeken in de MotoGP. Binnen een half seizoen laat Nicky Hayden al bijzondere dingen zien die Michael nog niet willen lukken. Michael heeft zijn plek in de World Superbikes, en heeft daar blijkbaar nog genoeg te leren. Als je de Superbikes nog niet ontgroeid bent, moet je dan al overstappen naar de MotoGP en bijvoorbeeld op de plek van Tito Rabat gaan rijden?

:} Ik heb het al eerder gezegd, maar ik kan je (vermeende) objectiviteit wel waarderen. Gelet op de resultaten van de laatste races maakt Michael geen aanspraak op een zitje in de Motogp. Nicky Hayden kon de laatste jaren ook geen potten breken in de Motogp en aangezien Nicky op het moment sneller is vraag ik me af of Michael überhaupt een plekje in Motogp moet ambiëren. Het is toch ook geen schande als je plafond de WSBK is!? Daarnaast vraag ik me of Michael beter is dan Rea of Davies en zij komen ook niet in aanmerking voor een zitje in de Motogp.
 
Helemaal mee eens, Micheal moet lekker blijven zitten waar die zit, en misschien eerst eens een switch binnen de WSBK naar een topteam maken of afwachten wat de Honda volgend jaar doet.

Maar als Rins naar Suzuki gaat, dan is er voor Zarco geen plaats meer. Suzuki heeft dan namelijk Rins en Iannone al. Het enige aantrekkelijke plekkie voor Zarco lijkt me dan de Tech3 machine. Al heeft de teambaas al meerdere malen aangegeven dat ze naast Folger (rare keuze vind ik het nog steeds) graag een ervaren man willen hebben.

Silly Season is nog jong ;)
Gisteren zei Herve Poncharal op MotoGP.com tijdens een van de uitzendingen in een interview dat Tech3 juist een team is dat veel liever nieuwe talenten een kans geeft, dan een ervaren rijder aan te stellen die al in de MotoGP-klasse actief is.
 
Laatst bewerkt:
Zeer verdient. Enorm leuk voor hem. Ben benieuwd hoe hij het zal doen in zijn eerste jaar. Bravo Zarco!
 
Gisteren zei Herve Poncharal op MotoGP.com tijdens een van de uitzendingen in een interview dat Tech3 juist een team is dat veel liever nieuwe talenten een kans geeft, dan een ervaren rijder aan te stellen die al in de MotoGP-klasse actief is.

Dat zegt Poncharal al een tijd.
 
Ik begrijp alleen niet dat Lowes naar Aprilia gaat (of dat alleen Aprilia interesse heeft in Lowes....)
Ik vind Lowes en Rins momenteel de enige 2 potentiële topcoureurs in Moto2

Of Zarco een grote wordt in MotoGP heb ik mijn twijfels.
Vind hem meer van het nivo Rabat (net niet...)

Maar volgend jaar zullen we zien of ik gelijk heb, of poep praat.
 
Dat zegt Poncharal al een tijd.

Poncharal sprak laatst in een Italiaans interview over de lastige samenwerking tussen Tech3 en Yamaha als doorgeefluik voor talenten. Zie wat gebeurt met Smith, Espargaro, Crutchlow etc... Jammer hoor.
 
Ik begrijp alleen niet dat Lowes naar Aprilia gaat (of dat alleen Aprilia interesse heeft in Lowes....)
Ik vind Lowes en Rins momenteel de enige 2 potentiële topcoureurs in Moto2

Of Zarco een grote wordt in MotoGP heb ik mijn twijfels.
Vind hem meer van het nivo Rabat (net niet...)

Maar volgend jaar zullen we zien of ik gelijk heb, of poep praat.
Rins en Zarco wel, Lowes gaat er te veel bij liggen. Ik heb altijd de indruk dat hij tegen en over de grens rijd.
 
Poncharal sprak laatst in een Italiaans interview over de lastige samenwerking tussen Tech3 en Yamaha als doorgeefluik voor talenten. Zie wat gebeurt met Smith, Espargaro, Crutchlow etc... Jammer hoor.

Inderdaad jammer, die 3 hadden misschien verder kunnen komen. In een iets ouder interview (geloof 2 jaar geleden), ook in een Italiaans motorblad, was Herve optimistischer. Hoewel hij Crutchlow toen wel behoorlijk afkraakte, mi onterecht.
 
Die Zarco gaat geen potten breken in de Gp ben ik bang voor !

had liever Lowes op die tech 3 fiets gezien, enige moto 2 rijder waar ik potentie in zie in de gp's , wat iedereen in die Rins ziet snap ik niet echt ?? Vind het geen bovengemiddelde rijder
 
Sla Zarco hoger aan als Rins en Lowes; Rins draait nu een geweldig goed seizoen maar is een soort Zoetemelk, eigenlijk iedere keer nét niet met één seizoens-uitschieter. Lowes is gewoon niet snel genoeg gedurende een heel seizoen ben ik bang, al is iedere maffe Brit natuurlijk een welkome aanvulling van het startveld. Zarco daarintegen is wel heel constant, lijkt af en toe wel op een JL maar dan de positieve uitvoering daarvan.
 
Die Zarco gaat geen potten breken in de Gp ben ik bang voor !

had liever Lowes op die tech 3 fiets gezien, enige moto 2 rijder waar ik potentie in zie in de gp's , wat iedereen in die Rins ziet snap ik niet echt ?? Vind het geen bovengemiddelde rijder

1 Alex RINS Kalex SPA 116
2 Sam LOWES Kalex GBR 108
3 Johann ZARCO Kalex FRA 106

Huidige stand in het kampioenschap. Voor Rins in het bijzonder geldt: 5e, 2e, 3e, 2e geëindigd in voorgaande seizoenen. Hoe is dat niet bovengemiddeld in velden van ~30 coureurs?
 
1 Alex RINS Kalex SPA 116
2 Sam LOWES Kalex GBR 108
3 Johann ZARCO Kalex FRA 106

Huidige stand in het kampioenschap. Voor Rins in het bijzonder geldt: 5e, 2e, 3e, 2e geëindigd in voorgaande seizoenen. Hoe is dat niet bovengemiddeld in velden van ~30 coureurs?
Waarvan zarco 3 wedstrijden heeft gewonnnen en een dnf achter zijn naam heeft staan. Dus ja schat ik zeker hoger in dan lowes, die kon zich vorig jaar achter de speed up steken maar nu niet meer. :]
 
1 Alex RINS Kalex SPA 116
2 Sam LOWES Kalex GBR 108
3 Johann ZARCO Kalex FRA 106

Huidige stand in het kampioenschap. Voor Rins in het bijzonder geldt: 5e, 2e, 3e, 2e geëindigd in voorgaande seizoenen. Hoe is dat niet bovengemiddeld in velden van ~30 coureurs?

Persoonlijke smaak / mening he ;)
ik zeg niet dat hij niet presteert, vind het geen bovengemiddelde rijder !
 
Rins en Zarco wel, Lowes gaat er te veel bij liggen. Ik heb altijd de indruk dat hij tegen en over de grens rijd.


Volledig mee eens. Zarco vind ik beter dan Rabat. Dat liet hij vorig jaar maar al te goed zien.
Rins idem.
 
Persoonlijke smaak / mening he ;)
ik zeg niet dat hij niet presteert, vind het geen bovengemiddelde rijder !

_O-

Met alle respect, als jouw mening is dat de lucht paars is en de wereld een vierkantje ga ik daar ook niet in mee. Met zijn prestaties is Rins zeker wel een bovengemiddelde rijder, daar valt eigenlijk geen andere mening over te hebben. De statistieken spreken immers voor zich.
 
Terug
Bovenaan Onderaan