Silly season 2022

Zou mooi zijn als er gewoon nog wat extra teams bij zouden mogen... dan kan er alsnog wat extra suzuki en aprillia bij... Ik denk dat suzuki zichzelf op deze manier helaas buitenspel zet. Aprillia mag tenminste nog testen, dat scheelt.

Maar als er volgend jaar 8 ducati's testen verzamel je zo ontzettend veel data, daar kan je met 2 motoren niet tegenop testen. Ducati kan dan gewoon 4 verschillende richtingen op testen en dat ten goede van alle 4 de teams weer inzetten. Als ze dan nog geen wereldkampioen worden moeten ze zichzelf wel achter de oren krabben.
 
Of ze kunnen niet met capaciteit en budget... Al heb je een betalend team, je moet als fabriek toch maar al die ondersteuning leveren en de onderdelen daadwerkelijk kunnen produceren.
Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Suzuki op de fabriek maar een relatief klein team op het MotoGP project heeft zitten en het zal dan afhangen van hoe dat georganiseerd is hoe makkelijk je dat kan opschalen.
Ducati is daar blijkbaar wat beter op voorbereid.
 
Zou mooi zijn als er gewoon nog wat extra teams bij zouden mogen... dan kan er alsnog wat extra suzuki en aprillia bij... Ik denk dat suzuki zichzelf op deze manier helaas buitenspel zet. Aprillia mag tenminste nog testen, dat scheelt.

Maar als er volgend jaar 8 ducati's testen verzamel je zo ontzettend veel data, daar kan je met 2 motoren niet tegenop testen. Ducati kan dan gewoon 4 verschillende richtingen op testen en dat ten goede van alle 4 de teams weer inzetten. Als ze dan nog geen wereldkampioen worden moeten ze zichzelf wel achter de oren krabben.
wel handig als ze allemaal van hetzelfde bj zijn ;)

Los daarvan zijn ze er bij ducati inmiddels ook achter dat verschillende coureurs ook verschillende rijstijlen met zich mee brengen en hierdoor andere dingen etrvaren..
staat natuurlijk lops van het verhaal dat je beter 8 motoren op de grid kan hebben dan maar 2 ( waarvan de een na 1/3 van de race gaat liggen )
 
wel handig als ze allemaal van hetzelfde bj zijn ;)

Los daarvan zijn ze er bij ducati inmiddels ook achter dat verschillende coureurs ook verschillende rijstijlen met zich mee brengen en hierdoor andere dingen etrvaren..
staat natuurlijk lops van het verhaal dat je beter 8 motoren op de grid kan hebben dan maar 2 ( waarvan de een na 1/3 van de race gaat liggen )
_O- dat gaan liggen is wel een dingetje ja. zo verzamel je alleen data over hoe crashbestendig de prul is.

Je hebt helemaal gelijk. coureurs willen wat en de fabriek ook. Ik denk wel dat ze bij ducati het meest van alle merken kijken wat de fabriek wil. Juist omdat zij heel erg goed zijn in het verzamelen en analyseren van data hebben ze een heel duidelijk beeld van wat een fiets moet kunnen (volgens hun dan). En dan moet de coureur van dienst zich wat meer aanpassen. Ze gaan echt niet alle wensen van 8 coureurs proberen te verwezelijken. Niet eens een beetje denk ik. Dan is het voordeel van 8 fietsen meteen minder.
 
Precies, in het geval van Ducati schijnen de fabrieks boys weer iets te leren van zarco qua bochtensnelheid, terwijl hij toch op een gelijke fiets zit.
Zijn fiets zal heel anders afgesteld zijn of hij rijd er heel anders mee ( volgens mij het laatste, veel wijdere en ronde lijnen waar bv miller hoekt )
 
Hopen mag altijd he 😂
Gechargeerd gesteld; een wsb coureur zonder overwinningen met af en toe een podium, denk je echt dat die ze er allemaal even uitremt?
jij kijkt duidelijk geen WSBK want je weet niets van zijn overwinningen. en dus heb je hem nog nooit zien remmen en kan je ook geen zinnig commentaar geven .
 
Hopen mag altijd he 😂
Gechargeerd gesteld; een wsb coureur zonder overwinningen met af en toe een podium, denk je echt dat die ze er allemaal even uitremt?
Ik ben met je eens dat Toprak naar de MotoGP halen voelt als "tja, het toptalent in de Moto2 is op dus we kijken maar even bij de buren". Maar Razgatlioglu is misschien wel WSBK's 'hottest property' op moment, dus Petronas zou het erger kunnen stellen. De jongeman heeft genoeg overwinningen gehad dat je daar in elk geval niet meer omheen kan.

Beter blijft-ie in de Superbikes en maakt-ie het Rea een keertje écht lastig.
 
Ik ben met je eens dat Toprak naar de MotoGP halen voelt als "tja, het toptalent in de Moto2 is op dus we kijken maar even bij de buren". Maar Razgatlioglu is misschien wel WSBK's 'hottest property' op moment, dus Petronas zou het erger kunnen stellen. De jongeman heeft genoeg overwinningen gehad dat je daar in elk geval niet meer omheen kan.

Beter blijft-ie in de Superbikes en maakt-ie het Rea een keertje écht lastig.
Denk dat Dorna het ook leuk zou vinden. Een Turk in de motogp is behoorlijk interessant. Ligt daar ook nog een prachtig circuit.

Voor het WSBK zou het wel jammer zijn idd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan