Silly season 2022

jij kijkt duidelijk geen WSBK want je weet niets van zijn overwinningen. en dus heb je hem nog nooit zien remmen en kan je ook geen zinnig commentaar geven .
Ik ben echt wel overtuigd van Toprak, maar ik geloof dan weer niet dat de huidige GP mannen Toprak nodig hebben om te leren remmen.
Ik hoop dat hij de kans krijgt om mijn ongelijk te bewijzen, want hij heeft er toch meer recht op dan een Dixon in ieder geval...
 
Ik ben echt wel overtuigd van Toprak, maar ik geloof dan weer niet dat de huidige GP mannen Toprak nodig hebben om te leren remmen.
Ik hoop dat hij de kans krijgt om mijn ongelijk te bewijzen, want hij heeft er toch meer recht op dan een Dixon in ieder geval...
Ik sprak daarover een paar jaar geleden met Wilco en Michael wat betreft de ervaring met de M1 , Wilco had in Valencia gereden op Lorenzo zijn fiets en zei het rijden is zelfs een soort makkelijk (voor hun wel) , maar het remmen is echt BIZAR en Michael zei dat ook en is een MEGA verschil met de R1 .
 
Ik sprak daarover een paar jaar geleden met Wilco en Michael wat betreft de ervaring met de M1 , Wilco had in Valencia gereden op Lorenzo zijn fiets en zei het rijden is zelfs een soort makkelijk (voor hun wel) , maar het remmen is echt BIZAR en Michael zei dat ook en is een MEGA verschil met de R1 .
Toch wordt het remmen begrensd door de zwaartekracht.
 
Overwinningen heeft hij wel degelijk...vorig seizoen geloof stuk of 4 en dit seizoen eentje tot nog toe en diverse podiumplekken.
Ja, inderdaad, my mistake. Maar goed, wat je zegt, succes in de wsb is geen garantie. Ben Spies lukte het ook niet, en daar had ik het wel van verwacht. Maar goed, da's ook al effe geleden.
 
Bij lage snelheid remt een MotoGP motor nauwelijks harder dan een straatfiets. Dat kan ook niet, want anders gaat hij over de kop.
 
Ik lees nog nergens dat de bandjes nogal invloed hebben. Die, in combinatie met de downforce, locatie van het zwaartepunt en die mooie zwarte carbon schijfjes zorgen voor die 2g. Zwaartekracht is voor motoGP en een straatfies gelijk, dus die boeit niet
 
Ik sprak daarover een paar jaar geleden met Wilco en Michael wat betreft de ervaring met de M1 , Wilco had in Valencia gereden op Lorenzo zijn fiets en zei het rijden is zelfs een soort makkelijk (voor hun wel) , maar het remmen is echt BIZAR en Michael zei dat ook en is een MEGA verschil met de R1 .
Dus betere? remmen.Later in de ankers?
Enig tijdwinst.
Nog meer druk op de voorkant vering banden en onderarmen.
 
Lijkt me verstandig, laat hem nog maar een jaartje Moto2 rijden (en kampioen worden 8-) ) om wat te rijpen. Bovendien zijn er maar 4 KTM's beschikbaar in de MotoGP, alhoewel ik denk dat zowel Petrucci en Lecuona niet terugkeren in 2022. in de MotoGP.
 
Zelfs hoe deze jongen met zijn carrière omgaat en uitstippelt maakt indruk. Trekt zijn eigen plan en houdt daar aan vast, laat zich niet gek maken.
 
Volgens mij ben je in de war met de versnelling van een vallend voorwerp. Die is nooit meer dan 1G, en de luchtweerstand bepaald dan de maximaal haalbare eindsnelheid.
De maximale vertraging bij remmen wordt bepaald door de wrijving tussen band en wegdek en is bij die MotoGp fietsen echt wel meer dan 1G.
De F1 auto's doen dik 5G bij vol remmen dus jouw verhaal dat de remvertraging nooit meer kan zijn dan 1G is onzin.
 
Het is mechanica van de derde klas middelbare school. Ik kan er niets aan doen, en ik had ook graag gezien dat topcoureurs op magische wijze de natuurwetten zouden overtreden.
Je mag terug naar school. Het is niet alleen de pure remvertraging die bijna 2G is, ze duiken er ook nog eens de bocht mee in. En waar denk je dat al die armpump problemen vandaan komen?
 
Het is mechanica van de derde klas middelbare school. Ik kan er niets aan doen, en ik had ook graag gezien dat topcoureurs op magische wijze de natuurwetten zouden overtreden.

Op Le Mans, dat niet bekend staat om zwaar remmen, wordt al 1,5G gehaald. Ik snapte weinig van natuurkunde en scheikunde, misschien hebben jij en ik de proefjes samen gedaan. :+
 

Op Le Mans, dat niet bekend staat om zwaar remmen, wordt al 1,5G gehaald. Ik snapte weinig van natuurkunde en scheikunde, misschien hebben jij en ik de proefjes samen gedaan. :+
Als je 300 km/u gaat, rem je al erg hard af door de luchtweerstand, maar dat had ik al gezegd. Er is al een enorm vermogen nodig om deze snelheid vast te houden. Zodra je van het gas af gaat rem je al behoorlijk af. Bij lage snelheid kan ook een MotoGP machine niet veel harder remmen dan 1 G. En dat het iets meer is dan 1G komt door de vertanding van het ultrazachte rubber met het extreem ruwe asfalt. Als je harder remt ga je over de kop, net als met een straatmotor.
 
Als je 300 km/u gaat, rem je al erg hard af door de luchtweerstand, maar dat had ik al gezegd. Er is al een enorm vermogen nodig om deze snelheid vast te houden. Zodra je van het gas af gaat rem je al behoorlijk af. Bij lage snelheid kan ook een MotoGP machine niet veel harder remmen dan 1 G. En dat het iets meer is dan 1G komt door de vertanding van het ultrazachte rubber met het extreem ruwe asfalt. Als je harder remt ga je over de kop, net als met een straatmotor.
Daarin heb je gelijk , vermogen is heel belangrijk,...vooral de Ducati's 4 in lijn de 2021 voorzien van pepsi stabilisator stangen met bolconische kleppen die rem.en rond de 1.66.90 G. Op le Mans in Assen voor GT rond de 1.99.25 G.
 
Terug
Bovenaan Onderaan