Spiegeltje trappen!

Ja maar ze moeten niet met je leven gaan ouwehoeren want dat doen ze in principe. Ik kan veel dingen hebben maar als mensen dingen opzettelijk gaan doen die mijn leven in gevaar brengen... alllleeeee dan ik niet alleen he ;)
 
Ja maar ze moeten niet met je leven gaan ouwehoeren want dat doen ze in principe. Ik kan veel dingen hebben maar als mensen dingen opzettelijk gaan doen die mijn leven in gevaar brengen... alllleeeee dan ik niet alleen he ;)

Idd, maar meestal gaat het om 'blokken' van de rijbaan in een stilstaande file. Vervelend, maar niet gevaarlijk. Gevaarlijk is het wel als ze opeens een stukje 'opschuiven' in langzaam rijdend verkeer... :(
 
nog nooit spiegel afgetrapt..ook de neiging nog niet gehad
 
Ahum, ik voel de sterke neiging om de stemming hier even te nuanceren *D .

Hoe vaak komt het niet voor dat als mensen in de file je aan zien komen, dat ze dan netjes ruimte voor je maken? Uit mijn ervaring blijkt dat dat veel meer voorkomt dan dat een of andere gefrustreerde suflul (Afbeelding) je gaat snijden.

Die sociale mensen krijgen van mij dan ook altijd een vriendelijk handje i.p.v. vingertje.

Dat doen wij toch allemaal hoop ik, goed gedrag moet beloond worden. Klassieke conditionering volgens Pavlov voor de bijdehandjes onder ons :) .

(Ik haat spelfouten)
:^

spelvouten :r

en aanvullend, veel automobilisten snijden wel eens maar dat hebben ze vaak niet eens door. Uiteraard moet die persoon beter kijken maar in de meeste gevallen is er uberhaubt geen sprake van opzet.

Een spiegeltje is dan een te zware straf en draag weinig bij voor het draagvlak bij koekblikkers voor motorrijders O-)
 
"Een spiegeltje is dan een te zware straf..."

Eigen rechter spelen is blijkbaar al een ingeburgerd begrip !!!

Bent het overigens met de rest van de vorige post wel eens!
 
"Een spiegeltje is dan een te zware straf..."

Eigen rechter spelen is blijkbaar al een ingeburgerd begrip !!!

Bent het overigens met de rest van de vorige post wel eens!

Eigen rechter spelen mag, vooral als de "straf" bestaat uit een overdreven duim omhoog, of eens flink kwaad naar binnen kijken... B|

Zolang ze maar begrijpen dat ze moeten spiegelen, wat lastig gaat zonder en dus weer gevaar opleverd voor navolgende motorrijders... ;)
 
niet doen! Behoud je waardigheid door vooral niet aggressief te reageren op aggresiviteit. Dat leidt alleen maar tot escalatie. Laat die klootzak met zijn veel te kleine pikkie lekker in zijn sop gaar koken.

Heel effectief is om heel cynisch je duim op te steken als iemand zich als een oetlul gedraagt. Deed ooit iemand bij mij, en ik voelde me toen behoorlijk lullig.

:}
 
ik heb 1 keer een autospiegel vermoord, ik moest eraf bij badhoevedorp, reed al een poosje op de rechter rijstrook, gaf netjes richting aan, nog ff spiegelen en kijken, en eraf, vervolgens vond een of ander %^$wijf het wel nodig om mij rechts half op dezelfde rijstrook, half op de vluchtsrook mij nog ff voorbij te gaan, puur uit reactie langs die auto gereden met mijn been een beetje omhoog. Breken trouwens vrij snel af die beetle spiegels
 
ook wel eens tegen een spiegel met de hand getikt en vaker de behoefte gehad om m eraf te trappen, nooit gedaan.
Wel eens tegen een auto getrapt die mij bijna klemreed tussen hem en de stoeprand toen hij naar rechts uitvoegde zonder zijn dode hoek te sjekken.
en ik had me toch opeens een ruimte na de 'boink' op zijn auto. O-)


VFRiendelijke groetuh
Speedy
Je kan ook zachtjes met gehandschoende hand op blikkers dak kloppen, geeft geen schade en meestal wel groot(s) effect. O-) O-)

Het koekblik als klankkast O-)
 
Spiegeltje trappen zou ik nooit doen na een 'fout' van een automobilst, al dan niet opzettelijk.

Maar een knal tegen de wagen met mn hand om ff te laten schrikken ofzo heb ik weleens gedaan. Daar kijken ze flink van op en tegen de tijd dat ze het door hebben ben je toch ver weg :)

Maar persoonlijk vind ik de spiegel eraf trappen te ver gaan en eigenlijk net zo dom.
 
Mijn lieve buurman parkeert de auto vaak zo dat wij er niet langs kunnen met de motor. Heb hem al eens vriendelijk gevraagd of hij de auto gewoon in de daartoe aangewezen blauwe vakken van de parkeerplaats wilde zetten. Ook omdat er regelmatig iemand met de rolstoel langs moet.
2e keer gevraagd, ging een poosje goed.
Tja, 3e keer de spiegel maar eens hardhandig aan de kant gebutst. Tja, dat krijg je ervan hoor!
 
Even het stof vanonder halen...

Gisteravond weer wat meegemaakt...


Voor de eerste keer spiegeltje-tikje gedaan :o :+ *O*

Een vriendin belde me en ik moest dringend komen. Ik sprong meteen de moto op, zo'n goeie 10km boomsesteenweg. Natuurlijk vol in de spits enzo... Ik mooi tussen de file door tot je aan een 'kruispunt' komt waar er verkeer uit een straat van rechts komt, maar waar geen lichten staan. Intussen is de file achter me en neem dus mijn volledig rijvak. Die pipo in zijn Xsara Picasso-geval komt gewoon de Boomsesteenweg opgedraait, terwijl het zéker een hoofdbaan is en ik dus voorrang heb.
Vol in de remmen kunnen gaan natuurlijk, met alle gevolgen met dit weer. Ik stond al zo stressy omdat'k heel gehaast was, die file... Ik ging naast die kerel 'hangen' en heb zijn spiegel in de rijrichting gewoon meegetrokken met mijn linkerhand. Ik voelde en hoorde dat spel nogal kraken hoor. Die spiegel heeft een paar standen en ik heb hem volgens mij (in de verkeerde richting) over 'getrokken'.

Dan heeft 'ie nog chance gehad dat ik mijn maatje 44-motorlaarzen-met-stalen-top-aan-mijn-tenen niet in zijn deur heb gestampt...

Die zal dat geen tweede keer doen, denken van: "da's maar ne moto" of "die kan nog wel stoppen", hoop ik tenminste...
 
Even het stof vanonder halen...

Gisteravond weer wat meegemaakt...


Voor de eerste keer spiegeltje-tikje gedaan :o :+ *O*

Een vriendin belde me en ik moest dringend komen. Ik sprong meteen de moto op, zo'n goeie 10km boomsesteenweg. Natuurlijk vol in de spits enzo... Ik mooi tussen de file door tot je aan een 'kruispunt' komt waar er verkeer uit een straat van rechts komt, maar waar geen lichten staan. Intussen is de file achter me en neem dus mijn volledig rijvak. Die pipo in zijn Xsara Picasso-geval komt gewoon de Boomsesteenweg opgedraait, terwijl het zéker een hoofdbaan is en ik dus voorrang heb.
Vol in de remmen kunnen gaan natuurlijk, met alle gevolgen met dit weer. Ik stond al zo stressy omdat'k heel gehaast was, die file... Ik ging naast die kerel 'hangen' en heb zijn spiegel in de rijrichting gewoon meegetrokken met mijn linkerhand. Ik voelde en hoorde dat spel nogal kraken hoor. Die spiegel heeft een paar standen en ik heb hem volgens mij (in de verkeerde richting) over 'getrokken'.

Dan heeft 'ie nog chance gehad dat ik mijn maatje 44-motorlaarzen-met-stalen-top-aan-mijn-tenen niet in zijn deur heb gestampt...

Die zal dat geen tweede keer doen, denken van: "da's maar ne moto" of "die kan nog wel stoppen", hoop ik tenminste...

:N |( :r
 

Kan goed zijn. Wat zou jij misschien doen?

Ik wou hem eerst een tik op zijn achterruit geven omdat hij toch indraaide voor mij, maar ik moest juist koppelen. En dan wou ik een mijn handschoen eventjes op zijn zijruit zetten, maar dan zag ik die spiegel enja...

Voor hetzelfde had ik daar dik op mijn gezicht gegaan, had ik een topicje geopend 'de pas afgesneden' en had iedereen pissig geweest op die automobilist...
 
Tot blijkt dat de automobilist voor je de weg net ff blokkeert en de automobilist langs je van wie zo juist de spiegel is overleden een stuk hout/ijzeren staaf/kogel/mes in je nek parkeert.
 
Laatst bewerkt:
Kan goed zijn. Wat zou jij misschien doen?

Ik wou hem eerst een tik op zijn achterruit geven omdat hij toch indraaide voor mij, maar ik moest juist koppelen. En dan wou ik een mijn handschoen eventjes op zijn zijruit zetten, maar dan zag ik die spiegel enja...

Voor hetzelfde had ik daar dik op mijn gezicht gegaan, had ik een topicje geopend 'de pas afgesneden' en had iedereen pissig geweest op die automobilist...

Als je hier had gepost "ik ben afgesneden en die oetlul zag niets en reed door" waren er ook geweest die de automobilist voor rotte vis hadden uitgemaakt.

Door jou reactie maak je het jezelf niet makkelijker.
Hij is namelijk asociaal, niet handig en niet geheel zonder risico voor jezelf.

Plus dat de blikker de volgende keer zijn frustratie misschien uitleeft op een andere motorijder. Jij hebt hem nu namelijk duidelijk gemaakt dat die niet te vertrouwen zijn.

En misschien heeft ie je gewoon wel niet gezien, daar al eens aan gedacht ?
 
Tot blijkt dat de automobilist voor je de weg net ff blokkeert en de automobilist langs je van wie zo juist de spiegel is overleden een stuk hout/ijzeren staaf/kogel/mes in je nek parkeert.

Dat was niet zozeer een situatie waar ze mij konden achter houden. 2 rijstroken, busstrook en fietspad.

En geloof je nu zelf dat de automobilist voor mij zou zien dat ik achter hem iemand anders' spiegeltje raak?
 
Dat was niet zozeer een situatie waar ze mij konden achter houden. 2 rijstroken, busstrook en fietspad.

En geloof je nu zelf dat de automobilist voor mij zou zien dat ik achter hem iemand anders' spiegeltje raak?

je kan wel allerlei lulverhalen ophangen, maar als jij t normaal/stoer vindt om spiegels om te buigen als je geen voorrang krijgt spoor je gewoon niet.
 
Ahum, ik voel de sterke neiging om de stemming hier even te nuanceren *D .

Hoe vaak komt het niet voor dat als mensen in de file je aan zien komen, dat ze dan netjes ruimte voor je maken? Uit mijn ervaring blijkt dat dat veel meer voorkomt dan dat een of andere gefrustreerde suflul :j je gaat snijden.

Die sociale mensen krijgen van mij dan ook altijd een vriendelijk handje i.p.v. vingertje.

Dat doen wij toch allemaal hoop ik, goed gedrag moet beloond worden. Klassieke conditionering volgens Pavlov voor de bijdehandjes onder ons :) .

(Ik haat spelfouten)


wat jij doet is operant conditioneren.
de beloning volgt na goed gedrag :P

pavlov verbinde een UCS met een CR.

je kan ook een soort code afspreken hier dat je van elke koekblikker die zich asociaal gedraagd je de spiegel aftrapt en bij een brave koekblikker de duim opsteekt :P

denk dat ik deze zomer mijn eerste spiegel er wel ga afmikken, afgelopen zomer bijna raak :]
 
Als je hier had gepost "ik ben afgesneden en die oetlul zag niets en reed door" waren er ook geweest die de automobilist voor rotte vis hadden uitgemaakt.

Door jou reactie maak je het jezelf niet makkelijker.
Hij is namelijk asociaal, niet handig en niet geheel zonder risico voor jezelf.

Plus dat de blikker de volgende keer zijn frustratie misschien uitleeft op een andere motorijder. Jij hebt hem nu namelijk duidelijk gemaakt dat die niet te vertrouwen zijn.

En misschien heeft ie je gewoon wel niet gezien, daar al eens aan gedacht ?

Als ik val, is dat mijn zaak en komt dat uit mijn zak. Ook al is dat zijn schuld.

Risico voor mezelf? Voor ik zoiets doe, zie ik wel of ik deftig weg kan en hem kan afschudden. Hij heeft zelfs geen poging ondernomen.

Hij heeft me trouwens héél duidelijk gezien. Hij draaide in voor mij en had héél duidelijk oogcontact. Hij heeft trouwens een claxon-concert gekregen. Hij heeft me dus wél gezien ;) 't Was weer zo'n type dat niets van motards moet hebben en dan moet ik me maar de pas laten afsnijden en op m'n tanden gaan? Right :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan