Spiegeltje trappen!

je kan wel allerlei lulverhalen ophangen, maar als jij t normaal/stoer vindt om spiegels om te buigen als je geen voorrang krijgt spoor je gewoon niet.

Komaan seg. Ik reed op een 70 baan en ik moet ineens alles dichtslaan omdat meneer er tussen zou kunnen. En jij vindt dan dat ik geen recht heb van klagen? Enja, normaal. Vindt meneer het dan normaal/stoer om 2wielers naar de kant te rijden. Ik had m'n mooie Repsol bekuipte motor niet graag op de grond gelegd.

Btw: ik wist dat dit op zoiets als dit ging uitdraaien hoor...
 
Als ik val, is dat mijn zaak en komt dat uit mijn zak. Ook al is dat zijn schuld.

Risico voor mezelf? Voor ik zoiets doe, zie ik wel of ik deftig weg kan en hem kan afschudden. Hij heeft zelfs geen poging ondernomen.

Hij heeft me trouwens héél duidelijk gezien. Hij draaide in voor mij en had héél duidelijk oogcontact. Hij heeft trouwens een claxon-concert gekregen. Hij heeft me dus wél gezien ;) 't Was weer zo'n type dat niets van motards moet hebben en dan moet ik me maar de pas laten afsnijden en op m'n tanden gaan? Right :?

Tuurlijk kijk jij eerst of je weg kan, niet alleen een treurig figuur ook nog een ontzettende lafbek :r :W
 
Laatst bewerkt:
Laat maar.

Jij hebt gelijk

Natuurlijk *D

Dit gaat trouwens niet om gelijk of ongelijk. Ik heb het gedaan en jullie vinden dat het niet kan, punt.

Het feit is dat het me zo pissig maakt omdat hij me zeker wél heeft gezien, dus expres aan een slakkegang indraaide waardoor ik alles kon toesmijten. Hij zag me zelfs schuiven...

Komen jullie aandraven met dat een automobilist voor mij me de pas zou afsnijden zodanig dat ik niet weg kan, waarop ik dan zeg dat er weldegelijk ruimte was.
 
Tuurlijk kijk jij eerst of je weg kan, niet alleen een treurig figuur ook nog een ontzettende lafbek :r :W

Ik weet dat mijn motor in topconditie nu in de garage staat hier. Dat had anders kunnen aflopen. Noem jij me dan maar hoe je wilt. Meneertje-Xsara-Picasso heeft dan nog veel chance gehad dat ik het 'maar' was.

Op mijn 125 moet ik nogal werken om uit de voeten te geraken. Mijn vader doet gewoon StampStamp met zijn Sidi-laarzen en is weg, dus.... Hij heeft de kans gehad hè ;)
 
Laatst bewerkt:
' komt waar er verkeer uit een straat van rechts komt, maar waar geen lichten staan. Intussen is de file achter me en neem dus mijn volledig rijvak. ...

Vol in de remmen kunnen gaan natuurlijk, met alle gevolgen met dit weer. Ik stond al zo stressy omdat'k heel gehaast was, die file...

Ik voelde en hoorde dat spel nogal kraken hoor. Die spiegel heeft een paar standen en ik heb hem volgens mij (in de verkeerde richting) over 'getrokken'.

44-motorlaarzen-met-stalen-top-aan-mijn-tenen niet in zijn deur heb gestampt...

Die zal dat geen tweede keer doen, denken van: "da's maar ne moto" of "die kan nog wel stoppen", hoop ik tenminste...

euhm, voorrang van rechts mss :?

welke gevolgen dan in dit weer? gevallen?

spiegel kan je ook naar voor duwen. is speciaal zo ontworpen.

44, dan zal die man diep onder de indruk zijn van mijn 45 !!! :Z

sommige motorrijders verdienen ook een klap op hun kop/helm als je ziet hoe ze rijden in de file. ik schrik ook soms als er een brede touring (niet aanvallend bedoeld op tourings, maar die zijn wel meestal breed) uit het niets komt met een snelheid die veel te hoog ligt voor in de file,in jouw geval smalle motor. velen denken als ze op de motor rijden in de file dat ze voorrang hebben en automatisch in hun recht zijn als ze aanrijding hebben. als de file traag rijdt kan je niet constant je spiegels controleren, want plots kan het weer stilstaan voor je.(als autobestuurder). ik heb liever dat een motor wat meer lawaai maakt of regelmatig claxoneert in de file.

btw wat heb jij met die-streepjes-tussen-de-woorden. meneer-cbr125-sebastian-rijder
 
Laatst bewerkt:
euhm, voorrang van rechts mss :?

welke gevolgen dan in dit weer? gevallen?

spiegel kan je ook naar voor duwen. is speciaal zo ontworpen.

44, dan zal die man diep onder de indruk zijn van mijn 45 !!! :Z

sommige motorrijders verdienen ook een klap op hun kop/helm als je ziet hoe ze rijden in de file. ik schrik ook soms als er een brede touring (niet aanvallend bedoeld op tourings, maar die zijn wel meestal breed) uit het niets komt met een snelheid die veel te hoog ligt voor in de file,in jouw geval smalle motor. velen denken als ze op de motor rijden in de file dat ze voorrang hebben en automatisch in hun recht zijn als ze aanrijding hebben. als de file traag rijdt kan je niet constant je spiegels controleren, want plots kan het weer stilstaan voor je.(als autobestuurder). ik heb liever dat een motor wat meer lawaai maakt of regelmatig claxoneert in de file.

btw wat heb jij met die-streepjes-tussen-de-woorden. meneer-cbr125-sebastian-rijder

Ik reed op een hoofdbaan, of geldt daar ook voorrang van rechts :? Man, hoe dikwijls heb ik het gezegd dat ik zéker voorrang had.

Spiegel kan je inderdaad duwen. Wist ik veel dat die Fransose spiegels zo fragile zijn :?

44, bij wijze van spreken. Je weet wel ;) ...

Gevolgen? Wel, ik dacht dat jij wel slimmer was dan dat. Je rijdt zelf toch ook? Ik rijd een 125 (lees: iets breder dan fietsbandjes). Als ik dan tegen 70 een noodstop moet doen met fietsbandjes op gladwegdek.... Kom nu niet zagen dat ik moet anticiperen, ik had gewoon voorrang en verwacht mij daar heus niet aan.

Wel, geloof het of niet, maar ik rijd 30 tussen de file door. Komt er een andere moto achter mij die sneller wilt, probeer ik gauw in te voegen. Ik rijd op mijn tempo daar tussen, ben ik niet snel genoeg? Pech ! Alles wat achter mij is, trek ik me op die moment niet aan. Tussen de file ben ik bezig met wat er voor mij gebeurd.

Ik denk echt dat je het niet goed begrepen hebt hoor..

Ik reed tussen de file en ben zo ongeveer helemaal vooraan. Dan heb je rechts een straat, maar aangezien ik voorrang heb, moeten die blijven staan. Ik kom daar intussen aan tegen 70 op mijn rijvak aangezien de file zowat over was. Meneer draait gewoon voor mij die hoofdbaan op... Natuurlijk heb ik dan fameus mogen remmen.

En die streepjes tussen de woorden horen zo, als je via een eigenschap iemand wilt aanduiden. Je zegt toch ook "ik-weet-niet-hoeveel". Het is gewoon zo, dus schiet niet op mij als ik zeg meneertje-Xsara Picasso... Ik kan er ook niet aan doen dat ik hier geen msn-taaltje gebruik.

edit: ik zal het maar al zeggen, want ik hoor u al aankomen.
* Ik weet niet hoeveel dat kost. - zonder streepjes
* Dat kost ik-weet-niet-hoeveel.
Volgens mij zit de Nederlandse spelling in Nederland helemaal niet zo logisch als in België (niet persoonlijks hoor) ;)
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- wordt daar even een topic opgegraven vol kapotte spiegels, Sebas heeft dat toevallig recentelijk gedaan en iedereen valt erover..

Heb nog nie het hele topic gelezen, maar d'r zijn volgens mij voldoende spiegels gerepositioneerd ;)

Sebastian kan er toch ook niets aan doen dat hij uit schrik een afwerende beweging richting automobiel maakt, en daarbij de spiegel van betreffend voertuig iets raakt.
 
Zonder die koekblikkers was d`r geen file, en zonder files geen filefun
Dat je zo nu en dan es moet remmen en bewust moet zijn van mogelijke vage acties van koekblikkers, omdat iemand je niet meteen heeft gezien/je niet verwacht, of omdat 2 vrachtwagens naast elkaar rijden (volgens mij soms ook enkel en alleen om te kijken of je ertussendoor durft, als je gewoon van tevoren kijkt of het voor hen ook gaat met de vangrail, eventueel bezette vluchtstrook e.d, ervoor zorgt dat ze je zien en ertussendoor gaat, geven ze je echt wel ruimte, al maken ze t soms wat krap) maakt althans voor mij de file net leuk
Dus k snap die frustratie nie

Maarja, ik rij dan ook vooral motor omdat ik t leuk vind, als k t enkel en alleen deed om op mn werk te komen pakte ik wel het OV (oh nee, dan was ik duurder uit, en letterlijk 3x zoveel tijd kwijt _O- )
Anyways als k moet werken tijdens kantooruren kom ik altijd blij als een kind aan op t werk, gewoon door de file
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak komt het niet voor dat als mensen in de file je aan zien komen, dat ze dan netjes ruimte voor je maken? Uit mijn ervaring blijkt dat dat veel meer voorkomt dan dat een of andere gefrustreerde suflul :j je gaat snijden.

:^

Snijden komt steeds minder voor en de meesten gaan idd opzij :}
Daarbij vind ik het ook wel een beetje suf hoe hier altijd afgegeven wordt op automobilisten en gedaan wordt alsof (MF) motorrijders perfect/beter zijn :r . Alles moet zich aanpassen aan ons |( Yeah right :z
Ik rijd ook auto en mocht ik je niet gezien hebben en je trapt mijn spiegel eraf, hoop ik dat je een snelle auto hebt B|

Dan heb je ook genoeg van die tourfietsen met dikke koffers die al schommelend tussen de file door rijden met een sukkelgangetje en niet opzij gaan als ik er wèl tussendoor kan. Moet je hun spiegel er dan ook aftrappen :? ? Relax man. 8-)
 
:^

Snijden komt steeds minder voor en de meesten gaan idd opzij :}
Daarbij vind ik het ook wel een beetje suf hoe hier altijd afgegeven wordt op automobilisten en gedaan wordt alsof (MF) motorrijders perfect/beter zijn :r . Alles moet zich aanpassen aan ons |( Yeah right :z
Ik rijd ook auto en mocht ik je niet gezien hebben en je trapt mijn spiegel eraf, hoop ik dat je een snelle auto hebt B|

Dan heb je ook genoeg van die tourfietsen met dikke koffers die al schommelend tussen de file door rijden met een sukkelgangetje en niet opzij gaan als ik er wèl tussendoor kan. Moet je hun spiegel er dan ook aftrappen :? ? Relax man. 8-)


voor alle duidelijkheid. Het gaat me niet om het file-rijden. Dat gaat prima trouwens. Iedereen netjes opzij, zelfs zware vrachtwagens die hemel en aarde bewegen om hun truck voor me opzij te zetten...

Het ging me gewoon over die lul dat zonder voorrang, reden of wat dan ook indraaide vlak voor mij, terwijl ik op de voorangsbaan 70 deed...

Dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met andere motorrijders die niet tussen de file passen, bla bla bla.. Relvantie hè mensen..
 
Heb tot nu toe helemaal geen last gehad van blikker die me niet zien...
Laatst voor het stoplicht was ik aan het voorpiepen en de koekblikker die vooraan stond zetten 'm zelfs een stukje aan de kant toen hij mij zag aankomen (2 a 3 auto's achter 'm)

Een keer was ik met een inhaal actie bezig en de koekblikker in de verte had mij zekerweten gezien! :Y

Was met z'n lichten aan het seinen als een bezetene... :X :+
 
... Zoals ik al zei. File-rijden en voorkruipen aan de lichten (laat ons gewoon in het algemeen zeggen: tussen de auto's rijden) is geen probleem hoor. Het was gewoon die kloothommel die zich expres voor mij zette. Hij heeft het dan ook geweten. Spijtig dat het maar een goedkoop spiegeltje was. 'k Had veel liever ééntje volledig elektrisch gehad, verwarmd, pinkertjes erin... Dat moet geld kosten om te vervangen :+

sorry hoor, maar ik heb er echt plezier in. Zéker als ik zie hoe sommigen hier reageren. Wij zijn niet allemaal even heilig natuurlijk ;)
 
voor alle duidelijkheid. Het gaat me niet om het file-rijden. Dat gaat prima trouwens. Iedereen netjes opzij, zelfs zware vrachtwagens die hemel en aarde bewegen om hun truck voor me opzij te zetten...

Het ging me gewoon over die lul dat zonder voorrang, reden of wat dan ook indraaide vlak voor mij, terwijl ik op de voorangsbaan 70 deed...

Dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met andere motorrijders die niet tussen de file passen, bla bla bla.. Relvantie hè mensen..

De relevantie/relvantie van mijn post is dat het eraf trappen van een spiegel "not done" is. Agressie lost niets op. Daarbij zal zo'n vent de volgende motorrijder misschien gewoon plat rijden als wraak op jouw actie |(
Daar reageerde ik dus op en niet of jij nu wel of geen reden had tot klagen.
Eikels vervoeren zichzelf met allerlei voertuigen, maar iemand kan je ook gewoon over het hoofd hebben gezien. Dan kan je een full-time baan hebben aan het aftrappen van spiegels :+
De sitiatie die jij beschrijft herken ik ook uit eigen ervaringen.
Automobilisten hebben heel vaak zoiets van, jij stopt maar lekker voor mij, want ik ben groter. Teminste zo lijkt het. Ik hou er zoveel mogelijk rekening mee.
Als het gebeurt en ik blijf overeind, schudt ik mijn hoofd meestal of geef een gebaar van verontwaardiging. That's it. Ik ben dan ook blij dat ik het gevaar al had gezien en er goe op heb geanticipeerd.
 
voor alle duidelijkheid. Het gaat me niet om het file-rijden. Dat gaat prima trouwens. Iedereen netjes opzij, zelfs zware vrachtwagens die hemel en aarde bewegen om hun truck voor me opzij te zetten...

Het ging me gewoon over die lul dat zonder voorrang, reden of wat dan ook indraaide vlak voor mij, terwijl ik op de voorangsbaan 70 deed...

Dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met andere motorrijders die niet tussen de file passen, bla bla bla.. Relvantie hè mensen..


Voor wat het waard is, ik begrijp je wel.

Ik heb genoeg situaties meegemaakt waar mensen opzettelijk mijn leven in gevaar brengen. Ik ben zelf een keer opzettelijk van mijn motor afgereden.

Als ik die kerel ooit achter haal, dan had ie gewilt dat ik alleen zijn spiegel er af sloop.

Laatst zelfs uit gestapt omdat een of andere mongool zo druk mogelijk bezig was om me te snijden, en dan vervolgens vlak voor mijn neus op de rem gaan staan. En dit enkele keren achter elkaar.

Eerste reactie was wegwezen, maar toen ik zag dat ie ging stilstaan voor een stoplicht ben ik toch ff naar hem toegegaan. Helaas ging heel zijn auto in een klap op slot en was ie in een klap niet zo stoer meer. Waren er geen getuige in de buurt geweest, had ik zijn raam alsnog open gesloopt.

Ik tel graag tot 10, zeker op een motor, maar bij dit soort figuren :X :X :(

Ik kan hier ook wel om lachen:
http://www.flabber.nl/archief/022168.php
 
Laatst bewerkt:
De relevantie/relvantie van mijn post is dat het eraf trappen van een spiegel "not done" is. Agressie lost niets op. Daarbij zal zo'n vent de volgende motorrijder misschien gewoon plat rijden als wraak op jouw actie |(
Daar reageerde ik dus op en niet of jij nu wel of geen reden had tot klagen.
Eikels vervoeren zichzelf met allerlei voertuigen, maar iemand kan je ook gewoon over het hoofd hebben gezien. Dan kan je een full-time baan hebben aan het aftrappen van spiegels :+
De sitiatie die jij beschrijft herken ik ook uit eigen ervaringen.
Automobilisten hebben heel vaak zoiets van, jij stopt maar lekker voor mij, want ik ben groter. Teminste zo lijkt het. Ik hou er zoveel mogelijk rekening mee.
Als het gebeurt en ik blijf overeind, schudt ik mijn hoofd meestal of geef een gebaar van verontwaardiging. That's it. Ik ben dan ook blij dat ik het gevaar al had gezien en er goe op heb geanticipeerd.

Uiteraard snap ik jouw reactie ook hoor. En hoop natuurlijk niet dat hij zich op een andere rijder zal wreken, al zou het dan écht laag zijn.
Nu, ik weet echt wel zeker dat hij me gezien had. En stel dat het niet zo was, oké dan. Zo'n situaties heb ik ook al gehad en doen mensen achteraf dikwijls nog een sorry-gebaar. Iedereen tevreden nadien want ik rijd met een glimlach verder. Gisteren ging het er gewoon zo hard over.

Enja, anticiperen. Ik weet het. Het mag natuurlijk geen excuus zijn, maar ik was gehaast gisteren.

Voor wat het waard is, ik begrijp je wel.

Ik heb genoeg situaties meegemaakt waar mensen opzettelijk mijn leven in gevaar brengen. Ik ben zelf een keer opzettelijk van mijn motor afgereden.

Als ik die kerel ooit achter haal, dan had ie gewilt dat ik alleen zijn spiegel er af sloop.

Laatst zelfs uit gestapt omdat een of andere mongool zo druk mogelijk bezig was om me te snijden, en dan vervolgens vlak voor mijn neus op de rem gaan staan. En dit enkele keren achter elkaar.

Eerste reactie was wegwezen, maar toen ik zag dat ie ging stilstaan voor een stoplicht ben ik toch ff naar hem toegegaan. Helaas ging heel zijn auto in een klap op slot en was ie in een klap niet zo stoer meer. Waren er geen getuige in de buurt geweest, had ik zijn raam alsnog open gesloopt.

Ik tel graag tot 10, zeker op een motor, maar bij dit soort figuren :X :X :(


Ik kan hier ook wel om lachen:
http://www.flabber.nl/archief/022168.php

"Als ik die kerel ooit achter haal, dan had ie gewilt dat ik alleen zijn spiegel er af sloop."
_O-


"had ik zijn raam alsnog open gesloopt."
Keep up the good work :+


"Ik tel graag tot 10, zeker op een motor, maar bij dit soort figuren "
Uitzonderingen bevestigen de regel hè :)
 
Rij ik laatst in de auto ergens in schubbekutteveen, wil ik de weg oprijden, komt er een brommer van links! Het regende, maar hij had mij echt wel gezien, en ik had voorrang, dus ik draai m ervoor! Ik denk dat die jongen z'n brommer niet onder controle had, want hij viel bijna en kon zich nog net vasthouden aan m'n spiegel. Nouja, die brak dus, maar dat geeft niet. Gelukkig is die arme puber niet gevallen, hij had best een mooie brommer!


:W
 
Rij ik laatst in de auto ergens in schubbekutteveen, wil ik de weg oprijden, komt er een brommer van links! Het regende, maar hij had mij echt wel gezien, en ik had voorrang, dus ik draai m ervoor! Ik denk dat die jongen z'n brommer niet onder controle had, want hij viel bijna en kon zich nog net vasthouden aan m'n spiegel. Nouja, die brak dus, maar dat geeft niet. Gelukkig is die arme puber niet gevallen, hij had best een mooie brommer!


:W

:+
 
"Agressie lost niets op"

Heb je al vaker gezegd. Zo'n beetje net zo vaak als je onderstaand dreigement geuit hebt...?

"Ik rijd ook auto en mocht ik je niet gezien hebben en je trapt mijn spiegel eraf, hoop ik dat je een snelle auto hebt"

Hoezo trouwens? Hij heeft een motor, en jij staat klem in de file. Pech he.


"Tuurlijk kijk jij eerst of je weg kan, niet alleen een treurig figuur ook nog een ontzettende lafbek"

Vind ik ook, je kunt beter stoppen zodat ze je dood kunnen rijden.
 
ik heb alleen de 1e pagina ff snel doorgenomen. zit hier gelijk in felle discusie met me 'koekblik' collega. heeft geen enkele motorrij ervaring. dus vandaar hahaha. wij zijn de grootste loser's die er zijn zegt hij. een spiegel eraf trappen is super laag. een mietjes streek en terecht dat ze je dan van je motor afrijden. |( |( zelf rijd deze gozer nogal aso in z'n 7 koeklikken. is dol op driften (net als ik) maar goed. zijn mening is dus dat dit een hele lage streek is...

ik zeg luister als ik in een file rij. ik rij hondereden auto's voorbij DIE WEL IN HUN SPIEGEL KIJKEN VOOR ZE WISSELEN. en jij bent de gene die het net niet doet. tja dan kan je wel pech hebben.... als jij mij afsnijd kunnen daar 2 redenen voor zijn:

1 je hebt niet in je spiegel gekeken.
mijn antwoord. je hebt je spiegel niet nodig dus als behulpzame motor rijder help ik je daar graag mee..

2 je snijd me express.
mijn antwoord je verdient veel meer dan alleen een spiegeltje....

meer ga ik dr niet over zeggen want ik wordt dr alleen maar kwader door }) })
 
nee, schade maken is niet leuk.

Ik duw soms in het voorbij gaan wel eens een spiegeltje uit de weg. (ja, als ze die toch niet gebruiken?!?!?!)
Dat is een stuk socialer
 
zozo, meneertje-repsol-kleurtjes-spiegelaftrappende-van-citroen-xsara-picasso-hdi-rijder!
motorrijders zou mijn spiegel aftrappen, pak ik mijn 12-gauge shotgun en schiet ik zijn spiegeltje eraf uit mijn zijraam!



legal note:posts gepost door boomhauwer mogen niet serieus genomen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan