spijt?

Ik denk dat je onderscheid kunt maken tussen mensen die motor rijden en motorrijders.
Motorrijders vinden het gewoon fijn om op een motor te zitten. Weer of geen weer.
Motorrijders gaan ook op hun motor naar het werk.

Natuurlijk vind ik het ook heerlijk om in de zomer ultra hard door een bocht te jagen. Maar ik vind het ook heel leuk om je fiets door de gladdigheid te manoeuvreren en geconcentreerd te zijn dat je niet onderuit gaat.

Moet ik wel zeggen dat ik voor dat doel een pekelfiets heb. Maar dat is ook omdat ik in staat ben om die er naast te houden. Zou ik geen pekelfiets hebben reed ik gewoon op mijn "mooie" motor door.

Kortom, motorrijders hebben altijd plezier in het rijden. Het hele jaar door.
 
Ik denk dat je onderscheid kunt maken tussen mensen die motor rijden en motorrijders.
Motorrijders vinden het gewoon fijn om op een motor te zitten. Weer of geen weer.
Motorrijders gaan ook op hun motor naar het werk.

Natuurlijk vind ik het ook heerlijk om in de zomer ultra hard door een bocht te jagen. Maar ik vind het ook heel leuk om je fiets door de gladdigheid te manoeuvreren en geconcentreerd te zijn dat je niet onderuit gaat.

Moet ik wel zeggen dat ik voor dat doel een pekelfiets heb. Maar dat is ook omdat ik in staat ben om die er naast te houden. Zou ik geen pekelfiets hebben reed ik gewoon op mijn "mooie" motor door.

ik moet hier ff een traan weg pinken,wat is dit mooi gezegd (help ik word emotioneel) :} :} :} :}

ik denk er zelf ook zo over!
 
Laatst bewerkt:
Yep, Wolfman heb een punt gescoord. Alleen gaat deze jongen zelden met de motor naar het werk, want de baas heb gezorgd voor een koekblik en verwacht dat ik die ook gebruik. Verder rij ik puur voor m'n plezier, dus als het baggerweer is blijft de bike in de schuur. Maar als het droog is, of niet te hard regent, dan ga ik lekker een stukkie toeren. Maakt niet uit of het koud is, het gaat om het gevoel. En vandaag was het gevoel heerlijk, ff snel 140 km non-stop gereden.

Ik mag misschien geen echte die-hard zijn, maar wil het gevoel ook niet 3 of 4 maanden missen. Ik geniet altijd van het rijden op de motor, vind het ontspannend en ga dus gewoon de winter doorrijden.
 
:^ Die van mij staat nu aan de druppel lader. Maarrr daar komt bij dat ik net mn rijbewijs heb (4500km zomerkilometers) en dat ik eerst ff fatsoenlijk wil leren rijden)

:? Donderdag RBW gehaald, vandaag proefgereden en motor gekocht. Staat zelfs nu al voor de deur 8-) :) Morgen lekker :] Ben juist blij dat ik met lessen heb gereden met windkracht 5-6 en regen heb gehad. Weet nu hoe dat is en schrik er niet van. Gewoon door blijven rijden. Tuurlijk opletten met slecht weer, maar rijervaring doe je ook/juist nu op. Zo lang het in de weekenden en op mijn vrije dagen verantwoord is om te rijden dan doe ik dat. In het voorjaar heb je gewoon een voorsprong op de openhaard-zitters en meer rijervaring.
 
:^ Die van mij staat nu aan de druppel lader. Maarrr daar komt bij dat ik net mn rijbewijs heb (4500km zomerkilometers) en dat ik eerst ff fatsoenlijk wil leren rijden)

Je leert anders heel fatsoenlijk rijden tijdens het kl*te weer dat we nog gaan krijgen :)
Ik heb ooit begin oktober m'n rijbewijs gehaald en meteen maar die winter doorgereden. Heel aardige reacties gehad van onder andere de dealer waar ik m'n motor gekocht had ('wat doe jíj nou op de motor?', 'nou, rijden gewoon')
 
Op dat antwoord krijg ik ook wel eens die reactie ?
Zo van: "hehe, jaja, maar is het nu koud of niet ?" |(

Mijn reactie is dan meestal: "weet je wat koud is? eerst je ramen open krabben en dan een paar kilometer wachten tot de verwarming op temperatuur is".

Tegen de tijd dat ik wat koudere vingers krijg ben ik al 30 km verder en dus in de buurt van de koffie op het werk :-). Dat was dan bij de -zoveel temperaturen van een paar weken terug.

De mammut zermat handschoenen die ik sinds een week of wat heb, heb ik tot nogtoe maar één keer aangehad. Te warm.
 
:^ Die van mij staat nu aan de druppel lader. Maarrr daar komt bij dat ik net mn rijbewijs heb (4500km zomerkilometers) en dat ik eerst ff fatsoenlijk wil leren rijden)

Dat wordt nooit wat!
 
ik ga ook lekker rijden als het een beetje mooi weer is...

als het echt vriest en sneeuwt niet, maar nu is het echt heerlijk!!!!!

na ongeveer 1,5 uur rijden even stoppen, gezellig praten, lekker een stokbroodje gezond eten en een warme choc drinken. en daarna weer lekker rijden.

dit wil ik toch voorlopig nog ieder weekend volhouden. *D
hij rijd veel te lekker...is sonde om hem niet te gebruiken!
 
Paar jaar geleden met de FJ nog een paar heel mooie dagtochtjes in België gemaakt... 500 of meer km's bij mooi droog vriesweer. Gaat prima! (Wel veel binnendoor rijden...houdt je warmer)
 
Spijt??..nee daarvoor ben ik te zuinig op mn R6...preventief strooien is hier in Zeeland het toverwoordje en dat doe ik mijn Lieveling (jaja..precious..en ja ik lees te veel LOTR) dus niet aan...

Daarom ben ik dus ook naargeestig opzoek naar een zgn pekelfiets...mn voorkeur gaat uit naar een CB 900 Bol D´or (ja ik lees ook nog een keer teveel Joe Bar..maar die oude naked bikes hebben gewoon wat).....want vanmiddag werd ik gewoon stapel gek met dat zonnetje....

Alleen dat van die echte motorrijder Wolfman....ik rij opzettelijk met de auto naar mn werk omdat ik het echte plezier wil bewaren als ik niet met mn kop bij mn werk zit.....maakt me dat dan minder motorrijder...kom op zeg.....

(shut op Freakie...I know what you are going to say.. *D )
 
Spijt??..nee daarvoor ben ik te zuinig op mn R6...preventief strooien is hier in Zeeland het toverwoordje en dat doe ik mijn Lieveling (jaja..precious..en ja ik lees te veel LOTR) dus niet aan...

Tectyl, WD40, Vaselinespray etc. etc. en je lieveling komt zonder één enkel
spatje de ergste winter door hoor. :)
 
Ik denk dat je onderscheid kunt maken tussen mensen die motor rijden en motorrijders.
Motorrijders vinden het gewoon fijn om op een motor te zitten. Weer of geen weer.
Motorrijders gaan ook op hun motor naar het werk.

Natuurlijk vind ik het ook heerlijk om in de zomer ultra hard door een bocht te jagen. Maar ik vind het ook heel leuk om je fiets door de gladdigheid te manoeuvreren en geconcentreerd te zijn dat je niet onderuit gaat.

Moet ik wel zeggen dat ik voor dat doel een pekelfiets heb. Maar dat is ook omdat ik in staat ben om die er naast te houden. Zou ik geen pekelfiets hebben reed ik gewoon op mijn "mooie" motor door.

Kortom, motorrijders hebben altijd plezier in het rijden. Het hele jaar door.

Been there, done that. Als je voor de 3de keer op je smoel gaat door ijzel of rotte blaren dan heb je het wel gehad. En de motor kuisen na regen- of pekelweer ben ik ondertussen ook beu :r .
Heb ooit 4 winters doorgereden bij gebrek aan auto, was toen wel lollig. Nu heb ik er gewoon geen zin of plezier meer in om kutweer te trotseren.
 
Ik denk dat je onderscheid kunt maken tussen mensen die motor rijden en motorrijders.
Motorrijders vinden het gewoon fijn om op een motor te zitten. Weer of geen weer.
Motorrijders gaan ook op hun motor naar het werk.

Kortom, motorrijders hebben altijd plezier in het rijden. Het hele jaar door.


behalve motorrijders die 4 km van hun werk wonen die pakken uit liefde voor hun motorfiets gewoon de trapperfiets :P

ondertekend door:

een brikker 8-)
 
Ook in het najaar en winter is er goed te rijden. Een regenpak of extra trui aan, en gaan. Inderdaad op een andere manier dan zomers als de wegen rukdroog zijn, maar het plezier is er niet minder om.

*D *D
 
Yep, Wolfman heb een punt gescoord. Alleen gaat deze jongen zelden met de motor naar het werk, want de baas heb gezorgd voor een koekblik en verwacht dat ik die ook gebruik. Verder rij ik puur voor m'n plezier, dus als het baggerweer is blijft de bike in de schuur. Maar als het droog is, of niet te hard regent, dan ga ik lekker een stukkie toeren. Maakt niet uit of het koud is, het gaat om het gevoel. En vandaag was het gevoel heerlijk, ff snel 140 km non-stop gereden.

Ik mag misschien geen echte die-hard zijn, maar wil het gevoel ook niet 3 of 4 maanden missen. Ik geniet altijd van het rijden op de motor, vind het ontspannend en ga dus gewoon de winter doorrijden.

Zo'n baas wil ik ook wel !!! { :( jaloersmode}
Maar ik bagger wel verder op m'n fietsie, wel veel bladeren dit jaar trouwens.
 
Gisteren nog heerlijk over de dijk van Deventer naar Zwolle gereden. Geen wielrenners of voetgangers, en maar een paar auto's :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan