star-twin?? nee dank je, deel 2

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
voor deel 1 zie mijn ervaring bij star-twin met een grote beurt voor mijn monster 900ie die ik daar gekocht had!!!!

wat nu weer in deel 2:
ik krijg in noorwegen een ongeluk, met dezelfde motor als in deel 1, omdat hier wat kleine schades waren opgetreden, zoals kapot voetstepje, spiegel, spatbord en het ergste een deuk in de tank ;( , ging ik nieuwe onderdelen bestellen op het type en bouwjaar van mijn mijn monster, waaronder het voetstepje, door deze bestelling kwam ik tot de ontdekking dat er iets niet in de haak was, of verkeerd besteld, of verkeerde model gegevens, helaas was het laatste het geval!!! :( '( . op een monster dark zitten namelijk voetstepjes zonder rubber delen, en ik kreeg op mijn gegevens(monster900ie 2000, rood)een stepje mét rubber en gelijk de heldere gedachte "hij zou toch niet overgespoten zijn?"

WEL DUS!!! :( en niet op een hele nette manier, nee het leek wel een sinasappel, wel glad, als je het oppervlak voelde, maar de structuur van de rode verf.
en ik maar denken, rare jongens die italianen, raak ik de tank per ongeluk met iets hards, valt gelijke de rode verf eraf en komt er zwart onder vandaan, logisch ja een rode motor met een zwarte grondlaag |( nee in dit geval ligt het dus niet aan die italianen, maar aan jawel, STAR-TWIN in loenen :( beetje voor een appel en een ei die tank rood laten spuiten, rood spatbordje erop, want dat verkoopt sneller dan een mat zwarte en maar hopen dat de koper niet begint te klagen over het duo-zit covertje(die bij een dark niet zit) helaas dat deed ie dus wel })
veel gehannes dus bij de koop maar uiteindelijk wel erbij.

nu de tank laten spuiten bij duc part&bikes in zwolle en zoek zelf maar naar de verschillen

:} duc parts&bikes :} proficiat

eerst het stiekeme spuitwerk van star-twin:

full



en dan het gevraagde spuitwerk van duc parts&bikes in zwolle

full



dus let allen goed op wat je daar koopt of laat uitvoeren, want het is dus niet te vertrouwen :( :( :( :(
 
Rood is een bijzonder slecht dekkende kleur. Als ik iets rood zou moeten schilderen/spuiten, zou ik altijd grijze, danwel zwarte, grondverf gebruiken. Iig geen witte.
 
Rood is een bijzonder slecht dekkende kleur. Als ik iets rood zou moeten schilderen/spuiten, zou ik altijd grijze, danwel zwarte, grondverf gebruiken. Iig geen witte.

ik denk dat roze ook wel bestaat, is eigenlijk nog beter :P
 
Die duc parts en bikes is volgens mij helemaal geen officiële Ducati dealer. Ben er wel eens geweest en vond het maar rare snuiters. Gerard van Velde (van wie ik mijn Duc 996 SPS kocht) vertelde me dat er wel eens gejatte motoren werden gevonden (in het verleden).
Maar ik ben blij dat ze voor jou een uitkomst hebben kunnen bieden.
 
Die duc parts en bikes is volgens mij helemaal geen officiële Ducati dealer. Ben er wel eens geweest en vond het maar rare snuiters. Gerard van Velde (van wie ik mijn Duc 996 SPS kocht) vertelde me dat er wel eens gejatte motoren werden gevonden (in het verleden).
Maar ik ben blij dat ze voor jou een uitkomst hebben geboden.
Zijn ze, volgens de Duc site althans, idd niet. Maar VanVelde Motors is dat toch ook niet? :+

dat bovenste plaatje kan je niet serieus nemen, zou ik zelfs bij mijn kliko niet accepteren
Best vet eigenlijk; die hamerslag look |(
 
Spuitwerk zag er idd slecht uit!Heb mijn tank en zitje laten spuiten bij garage Schimmel die voorheen het spuitwerk ook wel us deed voor star-twin di echter wel vakwerk en de perfecte kleur.Kost wat maar dan heb je ook vakwerk!!!Had ook deukje in mijn tank.Zie foto het resultaat. })

Bijlage: M5110031.jpg
 
nu de tank laten spuiten bij duc part&bikes in zwolle en zoek zelf maar naar de verschillen

Spuitwerk zag er idd slecht uit!Heb mijn tank en zitje laten spuiten bij garage Schimmel die voorheen het spuitwerk ook wel us deed voor star-twin di echter wel vakwerk en de perfecte kleur.Kost wat maar dan heb je ook vakwerk!!!Had ook deukje in mijn tank.Zie foto het resultaat. })

Waar zit die garage en wat kost het spuiten zo ongeveer? Zelfde voor Duc parts in Zwolle (dichstsbij voor mij).

Wil namelijk m'n monoposto eventueel laten spuiten.
 
wat zegt star-twin over deze kwestie?
Was ik ook eigenlijk benieuwd naar.

Maar als je ontevreden bent over de 'geleverde diensten' dan neem ik aan dat je eerst contact opneemt met de dealer voordat je hier je ongenoegen op het 'net' zet. Je kunt nu achteraf nu niet meer terug neem ik aan.

Ikzelf kom er zelf weleens maar ik heb tot op heden altijd het gevoel dat niet serieus genomen wordt. Uitspraken zoals; meneer de supersportjes markt is helemaal in elkaar geklapt en wat wilt u, bij het kleineren af. Ik ben dus kennelijk 'niet de moeite', nou dan weet ik het wel:

Dus wie het kleine niet eert is is het grote.............

Daar zal ik dus nooit een 9XX oid kopen. Ook ervaringen mbt tot reparaties bij een collega van mij hebben mij de doorslag geven om daar iig niet 'wat' uit te geven.......
 
Ik snap het niet :?

Stepje met rubber, stepje zonder rubber en dit heeft dan weer een relatie met het overspuiten van je tank :?

Maar idd, wat zegt star-twin erover ?
 
Het spuitwerk op je Duc is zoals je inderdaad concludeerd echt van een belabberd laag niveau...

Zelf heb ik een tijdje gewerkt bij Sikkens, die doen zeg maar in autolakken enzo.

De slechte hechting op jouw motor is waarschijnlijk ontstaan doordat onderlaag niet egaal genoeg was ( er is zonder onderlaag dus gewoon de huidige kleur overheen gespoten) Op de foto is geen spoor van ook maar iets van een primer of iets dergelijks te zien, wat duidt op onzorgvuldig prutswerk. Bovendien is er volgens mij ook niet goed ontvet, wat het werk ook niet ten goede komt. Vandaar dus dat lelijke sinasappelhuidje op je Duc :( !

Het is zelfs van zo'n slechte kwaliteit, dat ik op de een of andere manier de gemaakte kosten bij de andere spuiter zou verhalen op Star Twin, dit kán gewoon niet!!!
 
toen je de motor kocht had je toch ook kunnen zien dat de lak zo slecht was, persoonlijk zou ik dan wel even informeren waarom die zo slecht is e.d.
 
Rood is een bijzonder slecht dekkende kleur. Als ik iets rood zou moeten schilderen/spuiten, zou ik altijd grijze, danwel zwarte, grondverf gebruiken. Iig geen witte.
een goede spuiter gebruikt ALTIJD grijs als grondverf.. zelfs als je hem wit gaat maken.. omdat grijs zorgt dat andere kleuren er niet doorheen kunnnen schemeren zoals bij wit, maar zorgt ook dat er makkelijk een kleur overheen kan zonder dat je de grondverf blijft zien, zoals bij zwart.

dingen als roze grondverf bij rode toplaag, ook niet aan beginnen.. daar schemert de oude kleur door en dan krijg je dus geen gelijkmatige kleur. gewoon een nette neutrale grijs. krijg je ten alle tijden het mooiste resultaat.

en ja, veel spuiters zijn prut ;)
 
toen je de motor kocht had je toch ook kunnen zien dat de lak zo slecht was, persoonlijk zou ik dan wel even informeren waarom die zo slecht is e.d.
Dat dacht ik eigenlijk ook. :+
Je ziet wat je koopt, en je ziet toch ook dat het bij andere motoren anders is.
Heeft Startwin de motor overgespoten, of heeft de vorige eigenaar dat gedaan :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan