Stel je eens voor....

YamahaMT03

Rookie
22 sep 2013
14
0
Op een mooie, zonnige dag te gaan motorrijden.....
Hijst jezelf in je motorpak....
Motor uit de schuur en heerlijk een dagje onbezorgd touren.......

Klinkt toch als muziek in de oren zou je zeggen.


Maar wat als je dat dan ineens niet meer kan, omdat je lichaam niet meer meewerkt?
Helaas was dat bij mij het geval......
Mijn longen waren op en daarmee mijn lichaam ook.

Eind januari was ik, na 8 maanden in het ziekenhuis te wachten, aan de beurt voor een nieuwe set longen. Dankzij iemand die zich had laten registreren als donor.
Ook dankzij die persoon kan ik nu weer op de motor stappen.

Nu wil ik niet hier de moraalridder (zoals ik dat woord hier op MF heeeel vaak tegenkom ;) ) uithangen, maar deel ik dit verhaal omdat ik weet dat hier mensen zitten met een passie....... motorrijden!! En omdat dit onderwerp al meerdere malen ter sprake is gekomen op MF wilde ik dit toch graag delen.
En hopelijk mede motorrijders aan te sporen om ook donor te worden! Want wie weet red je er een andere motorrijder mee.....

full
 
:Y om die reden ben ik al bloeddonor geworden (kan helaas niet vaak geven ivm gezondheid B| )

Ik vind het wel leuk dat je hier even wat meer aandacht aan besteed d.m.v. het openen van een topic. Heel fijn dat je weer kan motorrijden en weer veel meer kunt dan daarvoor *O*
 
Goed verhaal gefeliciteerd :Y










Ik heb persoonlijk maar 1 orgaan wa andere mensen zouden willen hebben _O-
 
had vroeger al dat pasje. Niet zo lang geleden nog op jaofnee.nl gecontroleerd, sta idd als donor geregistreerd. Ik hoop dat ik uiteindelijk iemand (of meerderen) kan helpen, maar als het aan mij ligt moeten de ontvangers nog even geduld hebben ;)
 
Ik weet een beetje hoe jij je gevoeld hebt omdat ik een maat heb die CF heeft.
Een slopende longziekte met een levensverwachting van tegen de 40 jaar...
Hij kan niet meer werken, ligt vaak in het ziekenhuis maar kan, als hij een goeie dag heeft, gelukkig nog wel wat motorrijden.
Hij komt (nog niet) in aanmerking voor een transplantatie maar ik hoop voor hem van harte dat het ooit zover komt voordat het te laat is.

Ik ben overigens donor, maar dat was ik al langer.
Goed om het hier nog even aan te kaarten.
 
Omdat motorrijders door de donorlobby laagdunkend als rijdende orgaandonoren worden weggezet pas ik ervoor om me te laten registreren. Het voelt een beetje alsof mij een ongeluk wordt toegewenst.
 
Goed verhaal :Y
Ik ben vanaf m'n 18e al donor. Mocht het ooit zover zijn, dan heb ik liever dat iemand anders nog plezier van m'n organen heeft, zelf heb ik er dan niet zoveel meer aan :P
 
Beste StefanOne,

Je kent de ziekte dus.... ;-)
Wilde niet meteen hier maar gaan vertellen wat ik heb, maar je hebt het goed uitgevonden!! Haha



Ik weet een beetje hoe jij je gevoeld hebt omdat ik een maat heb die CF heeft.
Een slopende longziekte met een levensverwachting van tegen de 40 jaar...
Hij kan niet meer werken, ligt vaak in het ziekenhuis maar kan, als hij een goeie dag heeft, gelukkig nog wel wat motorrijden.
Hij komt (nog niet) in aanmerking voor een transplantatie maar ik hoop voor hem van harte dat het ooit zover komt voordat het te laat is.

Ik ben overigens donor, maar dat was ik al langer.
Goed om het hier nog even aan te kaarten.
 
Weet niet wie of wat donorlobby is, maar ik sta al jaren geregistreerd; omdat je hiermee iets voor je medemens kunt betekenen.

Ben het volledig eens dat je je moet registreren als je geen donor wilt zijn; wil je dan ook geen ontvanger zijn mocht dat nodig zijn??
 
Laatst bewerkt:
Omdat motorrijders door de donorlobby laagdunkend als rijdende orgaandonoren worden weggezet pas ik ervoor om me te laten registreren. Het voelt een beetje alsof mij een ongeluk wordt toegewenst.
Gewoon registreren als: NEE (heb ik ook gedaan)

Wel zo makkelijk als je toch op je sterfbed ligt, hoeft niemand anders voor je te beslissen ;)
 
Helaas Gias,

Ik begrijp wat je bedoelt..... Vaak worden motorrijders over een kant geschoren.
Maar ook helaas dat jij daarom geen orgaandonor wilt worden.
Maar registreren is sowieso goed om te doen.....ook al zeg je NEE.
Dus wie weet wil je je wel laten registreren, maar dan met jouw keus.....?


Omdat motorrijders door de donorlobby laagdunkend als rijdende orgaandonoren worden weggezet pas ik ervoor om me te laten registreren. Het voelt een beetje alsof mij een ongeluk wordt toegewenst.
 
Inderdaad Bladezz,

Ondanks dat ik al een orgaan heb ontvangen, heb ook ik mezelf laten registreren. Al een tijd geleden hoor. Maar ik moet er niet aandenken dat mijn familie/vriend moet beslissen op het moment dat ik er niet meer ben.

En wat is het voor een moeite om je te laten registreren.....2 min en het is gebeurt!

Gewoon registreren als: NEE (heb ik ook gedaan)

Wel zo makkelijk als je toch op je sterfbed ligt, hoeft niemand anders voor je te beslissen ;)
 
Helaas Gias,

Ik begrijp wat je bedoelt..... Vaak worden motorrijders over een kant geschoren.
Maar ook helaas dat jij daarom geen orgaandonor wilt worden.
Maar registreren is sowieso goed om te doen.....ook al zeg je NEE.
Dus wie weet wil je je wel laten registreren, maar dan met jouw keus.....?

ah k, dat kan natuurlijk ook.
het wekte bij mij niet erg veel sypathie op, eigenlijk gewoon nooit de moeite voor gedaan verder.
 
Net nog even mijn registratie gechecked, sinds 2002 ben ik donor van alle bruikbare onderdelen, m.u.v. mijn hoornvliezen.
 
Uiteraard is donor worden een persoonlijke keuze, wat misschien ook goed is om te weten voor de twijfelaars is dat je zelf kunt aangeven of je bepaalde organen niet wilt doneren. Zelf vond ik het freaky dat ze aan mijn ogen zitten (draag dus ook geen contactlenzen) dus had ik mijn hoornvliezen afgevinkt op mijn lijstje.

Helaas mag ik nu vanwege mijn eigen rare lijf geen donor meer zijn, mede door medicijngebruik, bloedtransfusies en operaties zijn deze gewoon niet geschikt meer voor anderen. Wel willen ze heel graag de nodige 'onderdelen' voor onderzoek gebruiken in de hoop dat ze daarmee anderen in de toekomst kunnen helpen. Dus heb ik daar een aparte aantekening voor laten maken in mijn medisch dossier en het ook duidelijk aan mijn directe familie bekend gemaakt. Scheelt hen tobben op een verdrietig moment.

Zolang er mensen op de wachtlijst staan die overlijden voor er een geschikt orgaan beschikbaar komt is het altijd goed om er meer aandacht aan te geven.

YamahaMT03 geniet van je herwonnen vrijheid en nog veel veilige km's :] :]
 
Omdat motorrijders door de donorlobby laagdunkend als rijdende orgaandonoren worden weggezet pas ik ervoor om me te laten registreren. Het voelt een beetje alsof mij een ongeluk wordt toegewenst.
Ik denk niet dat je flauwe humor als "donorcycle" moet zien als donorlobby. Imho dan ook geen goede reden je niet als donor te registreren. Gelukkig mag je dat zelf beslissen, het is goed dat iedereen zelf mag uitmaken of hij/zij wel of niet donor wil zijn, ongeacht de reden daarachter.
 
Van mij mogen ze alles harvesten, zou niet weten waarom niet. Dat van die ogen snap ik ook totaal niet, je bent dan toch dood? :?

Ik ben dan ook geregistreerd, uiteraard. Zelf heb ik waarschijnlijk binnenkort ook wat nodig, maar dat krijg ik van familie, als het goed is :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan