Stel je voor, je maakt een afspraak...

Ik heb er altijd zo de schurft aan, aan dat online verkopen.

Zet je iets te koop. Altijd al voor een echt koopje, ik wil snel kwijt(100,00 eypo voor 4 nog goede winterbanden op stalen velgen, voor een Ford Focus, lijkt me toch echt niks te veel?)
Personen melden zich en beginnen altijd gelijk standaard lager te bieden. (terwijl ik altijd duidelijk zet ; "Vaste prijs!"
Vervolgens dan toch een afspraak met iemand. Ik meld dit dan aan de andere bieders.
Persoon komt weer niet opdagen natuurlijk. Of je hoort er nooit meer van, of het is een kutsmoes (op zaterdagmorgen een afspraak, "Mijn afspraak bij de kapper liep uit")
Kun je vervolgens weer naar de andere bieders terug, dat het product nog te koop is.
Die dan al wat anders hebben gevonden, of niet meer geinteresseerd zijn.

Kun je weer helemaal overnieuw beginnen met het gezeik :r :r

Dus tegenwoordig zet ik ook "weg=weg"in de mailwisselingen met potentiele kopers.



(iemand nog geinteresserd in die winterbanden ?? ) O-)
 
"4 goeie banden? Voor 25 euro kom ik ze vanavond nog ophalen!"

Die ken ik. Hier ook vaak vaste prijzen en dan nog (veel) minder bieden. Ga ik niet eens op in. Later nog een domme vraag (ja, ze bestaan) van dezelfde persoon of iets past op een specifiek bouwjaar, terwijl in de tekst duidelijk staat op welke bouwjaren het past. Waarschijnlijk om toch een reactie uit te lokken waarom ik niet reageer.

Als ik een afspraak met iemand heb en ik krijg een hoger bod, dan zeg ik tegen die hogere bieder dat er al iemand langs komt en als die persoon het niet koopt, ik contact met 'm opneem.

En idd, als hier een motor te koop staat, wil het echt niet zeggen dat die persoon betrouwbaar is of dat de motor tip top in orde is. :+
 
"4 goeie banden? Voor 25 euro kom ik ze vanavond nog ophalen!"

25,00 per stuk? Deal !

:+

Die ken ik. Hier ook vaak vaste prijzen en dan nog (veel) minder bieden. Ga ik niet eens op in. Later nog een domme vraag (ja, ze bestaan) van dezelfde persoon of iets past op een specifiek bouwjaar, terwijl in de tekst duidelijk staat op welke bouwjaren het past. Waarschijnlijk om toch een reactie uit te lokken waarom ik niet reageer.

Ik heb ook nog dakdragers voor die Focus.
Staat er in de advertentie; "Ford Focus van '04 tot '11"
En ja hoor, mailtje; "past deze op een Ford Focus 1.6 Cool edition uit 2003?" :') :')
 
@TS: gewoon op zaterdag nog langsgaan.
Als je interesse hebt in de motor, je eigen bod bieden.
Wanneer de verkoper begint over de andere eventuele koper, reageren met:
Verkoop je 'm toch aan hem/haar.
 
Heb het zelf ook meegemaakt als verkoper.
Er zou zaterdag iemand komen kijken voor mijn motor. Belt er iemand op die de motor wil hebben en zelfs 100 euro meer biedt dan de kijker.
Zo werk ik niet. afspraak is afspraak. Komt de kijker niet dan ben je aan de beurt.
Ik heb dan wel al meer contact gehad met de kijker vaak en kan me dan een goed beeld vormen over de werkelijke interesse.
Kijker is natuurlijk gewoon gekomen en heeft de motor gekocht.
Heb ik dan 100 euro minder verdient? Weet ik niet en boeit me ook niet. De motor is naar een liefhebber gegaan. Ik blij, hij blij.

En dan komt diegene zaterdag niet langs en heeft de 2de bieder, die hoger bood, al iets anders gekocht. Kan zo maar zijn dat je hierdoor een maand langer aan je motor vast zit. Vasthouden doe ik ook niet meer.
 
Dat is ook waarom ik nooit een bieding doe, maar gewoon per mail of telefonisch contact opneem met de verkoper.
Idd, als er geen telefoonnummer bij staat doe ik er niet eens aan.

Maaree.....de afspraak staat toch nog voor zaterdag? Kost alleen iets meer.
 
Ik heb er altijd zo de schurft aan, aan dat online verkopen.

Zet je iets te koop. Altijd al voor een echt koopje, ik wil snel kwijt(100,00 eypo voor 4 nog goede winterbanden op stalen velgen, voor een Ford Focus, lijkt me toch echt niks te veel?)
Personen melden zich en beginnen altijd gelijk standaard lager te bieden. (terwijl ik altijd duidelijk zet ; "Vaste prijs!"
Vervolgens dan toch een afspraak met iemand. Ik meld dit dan aan de andere bieders.
Persoon komt weer niet opdagen natuurlijk. Of je hoort er nooit meer van, of het is een kutsmoes (op zaterdagmorgen een afspraak, "Mijn afspraak bij de kapper liep uit")
Kun je vervolgens weer naar de andere bieders terug, dat het product nog te koop is.
Die dan al wat anders hebben gevonden, of niet meer geinteresseerd zijn.

Kun je weer helemaal overnieuw beginnen met het gezeik :r :r

Dus tegenwoordig zet ik ook "weg=weg"in de mailwisselingen met potentiele kopers.



(iemand nog geinteresserd in die winterbanden ?? ) O-)

Welke bandenmaat/velgen?
PM gewenst.
 
Idd, als er geen telefoonnummer bij staat doe ik er niet eens aan.

Maaree.....de afspraak staat toch nog voor zaterdag? Kost alleen iets meer.


Nee, je hebt een afspaak voor een bezichtiging, en een prijs afgesproken.
Je kunt zaterdag langs gaan, en als het bevalt de afgesproken prijs betalen.
Als de verkoper m liever voor meer aan iemand anders verkoopt,
dan moet ie dat zelf weten, maar dan wel de afspraak netjes afzeggen.
 
Gewoon mailen dat je wilt komen kijken voor de oude prijs. Mocht hij dat niet willen gewoon lekker laten gaan..
Grote kans dat de hogere bieder niet komt opdagen. Heb zelf mijn auto verkocht via MP. Je gelooft het bijna niet maar van de 9 biedingen kwamen er 4 reacties uit. Van de afspraken om te komen kijken kwam er maar 1 opdagen tijdens de afspraak.....
Geen bericht van de andere ooit nog gehoord.
 
Als mensen met mij een afspraak willen maken om over een paar dagen naar iets te komen kijken zeg ik altijd dat dat okay is, maar dat ik het niet vasthoud en dat het verstandig is dat zij even bellen op het moment dat zij die dag naar mij vertrekken om teleurstellingen te voorkomen. De meesten die echt geïnteresseerd zijn vinden dan vaak ineens een oplossing om toch direct langs te komen. :+
 
Idd, als er geen telefoonnummer bij staat doe ik er niet eens aan.

Maaree.....de afspraak staat toch nog voor zaterdag? Kost alleen iets meer.
Ik zet mijn nummer er niet bij omdat ik geen zin in al dat gebel heb.. Mail eerst maar, en als het wat lijkt krijg je mijn nummer wel.. ;)
 
Heel simpel en kort alle onzinbieders er uit halen?

Als je mailtjes krijgt: wat is je uiterste prijs?

Stuur je terug: wat wil je er uiterst voor geven?



Klaar.
 
Ik heb er altijd zo de schurft aan, aan dat online verkopen.

Zet je iets te koop. Altijd al voor een echt koopje, ik wil snel kwijt(100,00 eypo voor 4 nog goede winterbanden op stalen velgen, voor een Ford Focus, lijkt me toch echt niks te veel?)
Personen melden zich en beginnen altijd gelijk standaard lager te bieden. (terwijl ik altijd duidelijk zet ; "Vaste prijs!"
Vervolgens dan toch een afspraak met iemand. Ik meld dit dan aan de andere bieders.
Persoon komt weer niet opdagen natuurlijk. Of je hoort er nooit meer van, of het is een kutsmoes (op zaterdagmorgen een afspraak, "Mijn afspraak bij de kapper liep uit")
Kun je vervolgens weer naar de andere bieders terug, dat het product nog te koop is.
Die dan al wat anders hebben gevonden, of niet meer geinteresseerd zijn.

Kun je weer helemaal overnieuw beginnen met het gezeik :r :r

Dus tegenwoordig zet ik ook "weg=weg"in de mailwisselingen met potentiele kopers.



(iemand nog geinteresserd in die winterbanden ?? ) O-)


:^ :^

Ik had 8 geïnteresseerden. Deal gemaakt met 1. Anderen op de wacht gezet. Deal komt niet opdagen. Andere terug mailen. Allemaal voorzien. Zo'n droeftoeter boort dus 7 potentiële andere klanten door me neus :W :W

Iemand interesse in een PS3 + accessoires :+ ?
 
Ik zet mijn nummer er niet bij omdat ik geen zin in al dat gebel heb.. Mail eerst maar, en als het wat lijkt krijg je mijn nummer wel.. ;)

Jij hebt wel hoop op veel reacties dan... Als ik iets echt wil, wil ik het vaak liever nog gister dan vandaag :+ Geen zin om op mailtjes van de verkoper te gaan wachten dan:W
 
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een motor, nu heb ik er vandaag 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet.
Ik bel en maak een afspraak om hem zaterdag te komen bekijken en waarschijnlijk ook gelijk mee te nemen.

Krijg ik later op de avond dat er meer geboden is en of ik hier overheen wil bieden?? '(

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik maak toch een afspraak voor aankomende zaterdag?
EEN AFSPRAAK!!

Vinden jullie dit een normale gang van zaken?

Als je jullie het eens waren over de prijs dan gelijk je bod intrekken. Met dit soort onbetrouwbare figuren wil je geen zaken doen. Waarschijnlijk is er dan ook een hoop mis met de motor.
 
Sja ik snap het wel.

Hij heeft een afspraak met jou maar kent jou niet. Wellicht zijn er al 5 voor jou geweest die een afspraak hebben gemaakt en niet zijn op komen dagen of zo.

Netjes is het niet maar netjes zijn kopers vaak ook niet. Dus ja... Zo gaat online kopen \ verkopen nu eenmaal.
Moet je meteen gaan de volgende dag.... en als dat niet kan, sja....
 
Jij hebt wel hoop op veel reacties dan... Als ik iets echt wil, wil ik het vaak liever nog gister dan vandaag :+ Geen zin om op mailtjes van de verkoper te gaan wachten dan:W
Gaat prima, goede omschrijving, goeie foto, normale vraagprijs..

Mijn vriendin koopt en verkoopt onze halve huisraad via marktplaats en ze maakt op vrijwel alles winst. Denk dat ze maar in 1 op de 10 gevallen telefonisch contact heeft..

De auto heeft ze laatst ook verkocht. Ik dacht dat hij beter naar de sloop kon, kregen we er nog 600 Euro voor.. _O- _O-
"ja, ik weet er niet zo veel van, maar volgens mij is hij wel goed onderhouden"
 
Vraagje aan TS: Heb je inmiddels na de melding van de hogere bieding nog contact gehad met de aanbieder?
Je gaf zelf al aan dat het mailtje van MP kwam, dus voor hetzelfde geld ben je iemand zwart aan het maken, terwijl de motor zaterdag netjes voor je klaar staat (zoals ook al in voorgaande reacties aangegeven).

MP blijft MP en de kracht is juist de ruimte om te onderhandelen en dat je niet meteen vastzit aan een bod als je je later bedenkt.
Echter geldt dit ook voor de verkopende partij.
Ik reageer soms ook nog gewoon op een advertentie als er 'gereserveerd' staat, aangezien de verkoop in veel gevallen alsnog niet doorgaat.
En een 'vaste prijs' melding is ook niet altijd 'vast'. Als iets in mijn ogen te duur is en de advertentie staat al weken online, dan mail ik gewoon mijn max bod en dan hoor ik het wel.


(iemand nog geinteresserd in die winterbanden ?? ) O-)

Ben toevallig nog wel op zoek (niet actief overigens) naar een setje voor mn '05 Focus.
Misschien nog wat specs m.b.t. het setje? (..,15,16 inch, bandentype?)
 
Deze discussie is al zo vaak in zoveel topics voorbij geweest:

Vaste prijs (ik ben te duur, maar ik ben eigenwijs)
NOTK (of te duur, of ik weet dat het geen reet waard is, maar ik hoop op die ene gek)
TEAB (Ik doe net of het me niet interesseert, maar ondertussen durf ik nog steeds geen vraagprijs te noemen)
POA (veel te duur)
 
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een motor, nu heb ik er vandaag 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet.
Ik bel en maak een afspraak om hem zaterdag te komen bekijken en waarschijnlijk ook gelijk mee te nemen.

Krijg ik later op de avond dat er meer geboden is en of ik hier overheen wil bieden?? '(

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik maak toch een afspraak voor aankomende zaterdag?
EEN AFSPRAAK!!

Vinden jullie dit een normale gang van zaken?

"ik koop hem aan x prijs, kan ik een afspraak maken voor zaterdag, hij is verkocht!"

"ik wil eens komen kijken, kan ik een afspraak maken voor zaterdag"

voel je het verschil? :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan