Sterk verhaal of pure realiteit

Er wordt ook wel aangeraden voor dit soort momenten ijsjes in de zakken van je jas te doen.
Megnums schijnen het beste te helpen. Brandwerend ondergoed schijnt ook een wereld van verschil te maken.

Even serieus, denk dat het kan.

Bigscale
 
zeker kan dat, juist bij 50 km-h heb je geen rijwind.. euhm `glijwind` koeling
 
De vraag is dus ... wanneer een koe zou rennen over asfalt ( als ze uberhaupt de 50 km's per uur halen ) en zij zou struikelen heeft ze dan allemaal brandplekken ?

:X
 
zeker kan dat, juist bij 50 km-h heb je geen rijwind.. euhm `glijwind` koeling
Ja idd, je kan beter hard eraf glijden, dan heb je meer koeling. Daarom hebben die MotoGP coureurs geen brandwonden. Wat eigenlijk nog beter is, onderuit gaan en dan in de sloot/rivier vallen. Daarom houden de meesten van ons ook van het knallen op dijkjes. Mocht je dan onderuit gaan, kan je meteen de boel koelen!
 
Wel eens MotoGP gekeken? Hoor ze daar nooit over brandwonden na het glijden en die glijden wel harder. Voor mij is het een mooie verhaal en meer niet. Ben zelf met 120 over de snelweg gaan schuiven en had ook geen brandwonden ofzo :P

Jurgen vd Goorbergh is er op Assen wel eens met 290 afgegaan (gas bleef hangen dacht ik) en sprak er toen wel over dat ie zich tijdens het glijden heel bewust had omgedraait op z'n andere zij, omdat de kant waar ie op lag toch wel erg warm begon te worden.. :+

maar met 50 is pure bullshit, gewoon wrijving/schaven in de kleding. Heb ook nog zo'n mooie plek op m'n elleboog van een wedstrijdje pocketbiken.. buitenkant trui was niets te zien.
 
Ik ben vorige week woensdag onderuit gegaan op assen.
Niet heel erg hard. denk 70 ong +/- Toch heb ik ook op mijn elleboog een mooie schaafplek terwijl mijn pak nog heel is.

En neej heb geen goedkoop leren jasje maar gewoon een pak van alpinestars.
 
Ja grappenmakers,

Ik ben wel eens gegleden met een textiel jack, en reken maar dat mn elleboog verbrand was! Een heel naar diep plekje van 3 cm groot. Duurde weken voor het geheeld was!
En inderdaad, mijn jack was 100% intact!

Explain that!

Stravos.
 
Ik hoorde laatst een verhaal en vraag me nu af of het wel echt kan.

Iemand reed 50 en viel, hij had een motorjas aan. De motorjas werd bij de arm zo heet dat zijn arm verbrande. De bewering is dat door het schuren van het leer op het asfalt het leer erg heet werd. En dus zijn arm verbrande aan het hete leer.

Heeft iemand dit ooit ook eens gehad?
Als jij die mooie handschoenen van je aan doet, kan er niks gebeuren :Y
 
Heb wel ooit eens gehoord dat het met iemand zijn vingers is gebeurd. Die gene had van die rare, oude, bruin lederen handschoenen.....
 
Tegen de wind in glijden koelt het beste denk ik ;)

Maar om er dan maar serieus op te reageren:
Het zou mogelijk kunnen zijn denk ik als je een jas aan hebt en een t-shirt daar onder draagt.
Laagjes kleden isoleert beter, dus iets met lange mouwen er onder lijkt me beter.
 
Ik had onder mijn overal ook een shirt met lange mouwen aan.. Ik denk dat het beste is om je houding elke keer te veranderen maar het gebeurd allemaal zo snel, vind het knap als je er aan denkt. Ik gleed in iedergeval gewoon lekker door in de zelfde houding :P Natuurlijk is v/d Goorbergh een uitzondering.
 
Ik hoorde laatst een verhaal en vraag me nu af of het wel echt kan.

Iemand reed 50 en viel, hij had een motorjas aan. De motorjas werd bij de arm zo heet dat zijn arm verbrande. De bewering is dat door het schuren van het leer op het asfalt het leer erg heet werd. En dus zijn arm verbrande aan het hete leer.

Heeft iemand dit ooit ook eens gehad?
ja dat kan spreek uit ervaring zie mn onderschrift had ook meerdere brandplekken
 
Brandwerend ondergoed schijnt ook een wereld van verschil te maken.

Even serieus, denk dat het kan.

Bigscale

Voor mensen met dit soort leren jasjes:
476078957_2be0b30a64.jpg


schijnt brandweer in hun ondergoed weer fijn te zijn.

46_2010-06-06-12-47-31.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leer schuurt langzaamaan stuk zonder je huid te verbranden

Kunststof wordt heet doordat het niet snel stukschuurt maar daarmee wel plaatselijk veel warmte opbouwt

Heb zelf proef en glijtesten gedaan met leer en kevlar spijkerbroek; leer:prima, broek: auw :P


Alleen niet bij 290....broek bij 50 p/u en leer bij 120 p/u
 
Laatst bewerkt:
Ik had onder mijn overal ook een shirt met lange mouwen aan.. Ik denk dat het beste is om je houding elke keer te veranderen maar het gebeurd allemaal zo snel, vind het knap als je er aan denkt. Ik gleed in iedergeval gewoon lekker door in de zelfde houding :P Natuurlijk is v/d Goorbergh een uitzondering.

gewoon aan je verstand brengen dat vallen is uitrollen. ga je jezelf aanleren dat in het geval je valt ga glijden ga je glijden :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde laatst een verhaal en vraag me nu af of het wel echt kan.

Iemand reed 50 en viel, hij had een motorjas aan. De motorjas werd bij de arm zo heet dat zijn arm verbrande. De bewering is dat door het schuren van het leer op het asfalt het leer erg heet werd. En dus zijn arm verbrande aan het hete leer.

Heeft iemand dit ooit ook eens gehad?


Hele arm opgebrand?

Of enkel een brandwond (zoals in: schaafplek met gaard 1, 2 of 3)?

1: gebeurt niet.
2: kan heel goed.
 
Wel eens MotoGP gekeken? Hoor ze daar nooit over brandwonden na het glijden en die glijden wel harder. Voor mij is het een mooie verhaal en meer niet. Ben zelf met 120 over de snelweg gaan schuiven en had ook geen brandwonden ofzo :P

Die gasten rijden regelmatig met gebroken botten in de voeten, vingerkootjes etc, je zal ze niet zo snel au, au horen roepen. Maar reken maar dat je al glijdend flinke schuur en schaafwonden op kan lopen, ondanks een leren pak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan