Sterk verhaal of pure realiteit

Hele arm opgebrand?

Of enkel een brandwond (zoals in: schaafplek met gaard 1, 2 of 3)?

1: gebeurt niet.
2: kan heel goed.

Maar ook met 50 km/h? @ 2?

Hoe ver zul je schuiven als je met 50 het asfalt gaat inspecteren? Metertje of 10 tot 15?
 
Maar ook met 50 km/h? @ 2?

Hoe ver zul je schuiven als je met 50 het asfalt gaat inspecteren? Metertje of 10 tot 15?

Als je glijdt over een plek waar bijvoorbeeld 2 stukken leer aan elkaar genaaid zijn, dan is de kans groot dat je het aantal stiksels kan tellen in je huid. ;)
 
Maar ook met 50 km/h? @ 2?

Hoe ver zul je schuiven als je met 50 het asfalt gaat inspecteren? Metertje of 10 tot 15?

het brandplekje op je huid komt niet van het schuren maar van de plotselinge energie die vrijkomt als je het asfalt raakt.
heb het zelf meerdere keren gehad met het 50cc racen vooral als je op je heup valt.
 
Ze deden bij een motor programma een keer een test over de slijtvaardigheid van lookwell leren motorpakken.

Een man trok zo een pak aan en die werd met een touw aan een auto vast gebonden. Vervolgens werd hij door die auto over het asfalt getrokken. Maar hij moest stoppen omdat het pak zo gloeiend heet werd.

Test staat vast nog wel op YouTube.

je moet je af en toe wel even omdraaien, of een plas water opzoeken.
 
Ik hoorde laatst een verhaal en vraag me nu af of het wel echt kan.

Iemand reed 50 en viel, hij had een motorjas aan. De motorjas werd bij de arm zo heet dat zijn arm verbrande. De bewering is dat door het schuren van het leer op het asfalt het leer erg heet werd. En dus zijn arm verbrande aan het hete leer.

Heeft iemand dit ooit ook eens gehad?



ik heb zelf helaas eens een keer kennis mogen maken met asfalt en een koeienpak aan, :P




en nee, leer wordt na schuren niet heet/warm met deze snelheid tenminste, maar er zitten nu wel een paar schaafplekjes op. :') en ik had zelf een paar [schaaf]plekkies op m'n arm enzo/been, maar die kwamen van het bruusk neerkomen op het asfalt, en niet van het glijen.

dat glijen was trouwens na de luchtkoprol zo'n 15/20 mtr, stond ook in politierapport.
ik was iddg heel blij dat ik m'n pakkie aan had, het enige wat ik had was een geneusde teen :$ :Y O-)


[met 40pu in de bocht op de dijk frontaaltje met andere :] ] :X
 
Laatst bewerkt:
Het mag toch inmiddels bekend zijn dat t verboden is om met 50 km/h te vallen...
 
Ja grappenmakers,

Ik ben wel eens gegleden met een textiel jack, en reken maar dat mn elleboog verbrand was! Een heel naar diep plekje van 3 cm groot. Duurde weken voor het geheeld was!
En inderdaad, mijn jack was 100% intact!

Explain that!

Stravos.

Een textielpak indien je daar nog wat onder draagt wordt wel degelijk gloeiend heet bij een schuiver. Bij de Louis shop hebben ze dat ooit eens gedemonstreerd met een lapje spijkerstof en een van hun broeken. Paar seconden stevig over elkaar wrijven en het lapje spijkerstof kon je echt niet meer vasthouden zonder dat het pijn deed.

Ze adviseerden daar dan ook om niks, hooguit thermospul, onder een textielpak te dragen.
 
Een textielpak indien je daar nog wat onder draagt wordt wel degelijk gloeiend heet bij een schuiver. Bij de Louis shop hebben ze dat ooit eens gedemonstreerd met een lapje spijkerstof en een van hun broeken. Paar seconden stevig over elkaar wrijven en het lapje spijkerstof kon je echt niet meer vasthouden zonder dat het pijn deed.

Ze adviseerden daar dan ook om niks, hooguit thermospul, onder een textielpak te dragen.

Maar da's wel erg frisjes in de winter! Niet erg practisch...ik draag juist ook textiel omdat daar mn gewone broek onder kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had onder mijn overal ook een shirt met lange mouwen aan.. Ik denk dat het beste is om je houding elke keer te veranderen maar het gebeurd allemaal zo snel, vind het knap als je er aan denkt. Ik gleed in iedergeval gewoon lekker door in de zelfde houding :P Natuurlijk is v/d Goorbergh een uitzondering.

Reken maar dat als het heet wordt je een beweging maakt waardoor je gaat rollen.

Goorbergh is daar echt geen uitzondering op.
 
Verhaal klopt. Zorg dat je motorkleding strak om je lichaam zit.

Let ook op ritssluitingen. Denk dan aan een combi pak waarbij de rits tussen jas en broek afscheurt wanneer je op je rug over stroef asfalt glijdt.
Tijdens circuittraining krulde zo bij iemand zijn jas tot in zijn nek.

Zomer doorwaai jassen hebben deze problemen ook.
Motorrijder buiten bebouwde kom die viel had een mouw opgestroopt tot zijn oksel.
Heb je ook niks maar aan de protectoren.
 
Maar da's wel erg frisjes in de winter! Niet erg practisch...ik draag juist ook textiel omdat daar mn gewone broek onder kan.

Ik draag onder mijn textielpak ook gewoon een spijkerbroek ;). Maar op zich met thermospul en de wintervoering zou het te doen moeten zijn. Voor de grotere (niet werk gerelateerde) ritjes rij ik in leer ;).


grtz Thijs
 
Pfffff een brandwondje meer of minder , boeiend .
Hoop maar dat je niks tegenkomt tijdens het glijden dan heb je hoogstwaarschijnlijk pas reden om te janken !

Dit is mijn doorwaai pak trouwens ,
borat.jpg

lekker veilig want hij is fluoriserend groen!
 
Geen idee of 't bij 50 kmh al kan, maar 't lijkt me prima mogelijk. Al is 'de hele arm' vast ook overdreven.

Wanneer je een flink eind glijdt op 't zelfde stukje pak, dan wordt het pak daar goed heet. Dus zijn brandplekken idd een gevaar.
Dat je profracers er nooit over hoort vind ik geen relevant gegeven; die dragen vast niet dezelfde pakken als de doorsnee sterveling.
Het strak zitten van pakken lijkt me vooral relevant voor de krachten die op het pak komen te staan en het risico op scheuren/verschuiven tijdens de val. M'n gevoel zegt dat een strak zittend pak wel een hogere kans heeft om (te) heet te worden bij een flinke schuiver.

Ben zelf nooit zo gevallen, dus kan 't niet uit ervaring roepen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan