stoplicht voorkruipen

30 okt 2019
58
10
hey,
vaker zie ik voorkomen dat motorrijders voorkruipt bij een stoplicht, enerzijds vind ik het handig maar anderzijds wat als die op groen springt?
 
Hoe bedoel je "wat als 'ie op groen springt"? Daar is zo'n verkeerslicht toch voor? Soms springt 'ie ook wel eens op rood of geel, maar ongeveer 1 van de 3 keer springt hij op groen. En bij groen mag je eronderdoor. Het is daarbij niet van belang of je netjes achteraan hebt aangesloten of tussendoor naar voren bent gereden.

Kan zijn dat je er nog druk langs aan het filteren bent terwijl het al op groen springt, of dat je onverwacht toch niet helemaal tot vooraan bleek te kunnen rijden. Dat zijn situaties waar je op moet anticiperen zodat je ze kunt voorkomen. Maar als het gebeurt moet je ter plekke een oplossing zoeken en je er alsnog tussen voegen. Daar zijn geen regels voor; geef je verstand voorrang en zo.
 
Je verwacht het niet he?
Maar dat kan alleen in Almelo.
In de rest van Nederland zal het je niet gebeuren.
Het moge dan wel zo zijn dat verkeerslichten precies even vaak op groen, geel of rood springen (de inactief-geel-knipper-status niet meegerekend), de tijd die ze op rood doorbrengen is inderdaad vaak wel onevenredig groot. Zo groot dat je soms inderdaad helemaal niet meer verwacht dat ze ooit nog groen worden. Vooral in Utrecht valt me dat op.
 
Volgende week; benzine lampje gaat branden, net langs een pomp gereden, wat nu?

Of: Wat als je al vroeg naar je werk moet, maar er rijdt verder niemand om 1,5m afstand mee te houden? #socialdistancing

IMG_20200704_030233.jpg
 
Kan zijn dat je er nog druk langs aan het filteren bent terwijl het al op groen springt, of dat je onverwacht toch niet helemaal tot vooraan bleek te kunnen rijden. Dat zijn situaties waar je op moet anticiperen zodat je ze kunt voorkomen. Maar als het gebeurt moet je ter plekke een oplossing zoeken en je er alsnog tussen voegen. Daar zijn geen regels voor; geef je verstand voorrang en zo.

En minstens 1 auto. Degene waar je net naast zit bijvoorbeeld.


In een omtrek van 15 km. geen verkeerslicht te vinden. Wat moet ik nu doen?
 
In een omtrek van 15 km. geen verkeerslicht te vinden. Wat moet ik nu doen?
Verhuizen naar de bewoonde wereld! _O-


Edit: sinds ik verhuist ben doe ik nog 49km naar het werk, en daar zit ook geen enkel verkeerslicht bij. Dus je bent niet de enige die hier gediscrimineerd wordt :+
 
Sommige dingen zijn gewoon te lastig ,dat is gewoon zo!
 
Ik wil ook niet zo graag in het gedrang terecht komen, daarom rijd ik lange rijen voorbij als ik de stoplicht-routine ken. Bij onbekende kruisingen rijd ik er alleen voorbij als er voldoende ruimte is en probeer ik een inschatting te maken hoeveel tijd ik heb (als je bijv ziet dat net een andere tak vd kruising mag rijden).

Vervelendste vind ik vooral als je in een groepje rijdt en de voorrijder gaat er even lekker doorheen. Enerzijds wil je mee om niet te ver achterop te raken, anderzijds wil je niet met zn 6en tussen de autos staan als de boel weer gaat rijden.
 
Ik wil ook niet zo graag in het gedrang terecht komen, daarom rijd ik lange rijen voorbij als ik de stoplicht-routine ken. Bij onbekende kruisingen rijd ik er alleen voorbij als er voldoende ruimte is en probeer ik een inschatting te maken hoeveel tijd ik heb (als je bijv ziet dat net een andere tak vd kruising mag rijden).

Vervelendste vind ik vooral als je in een groepje rijdt en de voorrijder gaat er even lekker doorheen. Enerzijds wil je mee om niet te ver achterop te raken, anderzijds wil je niet met zn 6en tussen de autos staan als de boel weer gaat rijden.
Ik rijd niet graag in groep, niet met de trapfiets, niet met de motor, en ook niet met de auto.

Sorry, ik ben geen groepsmens :$

Edit: 2 a 3 motoren kan wel, maar dat is toch de maximum
 
Ik rijd niet graag in groep, niet met de trapfiets, niet met de motor, en ook niet met de auto.

Sorry, ik ben geen groepsmens :$

Edit: 2 a 3 motoren kan wel, maar dat is toch de maximum
Dat heb ik ook, heb geen ‘wij’ gevoel met grote groepen op stap...slechts samen met mijn motormaat/alleen en klaar.

Op groen springen: gas erop en ertussen.....geen probleem van maken. En uiteraard kom je een situatie tegen waarbij het niet lekker gaat. Troost je: er komen veel meer onhandigheden langs......dus bereidt jezelf alvast voor.
 
Ik rijd niet graag in groep, niet met de trapfiets, niet met de motor, en ook niet met de auto.

Sorry, ik ben geen groepsmens :$

Edit: 2 a 3 motoren kan wel, maar dat is toch de maximum
Ik weet ook niet waarom ik 6 zei :? maar rijd zelf ook inderdaad in groepen van max 4, liefst die ook nog beetje aansluiten qua rijstijl.
 
En minstens 1 auto. Degene waar je net naast zit bijvoorbeeld.
Dat is wel waar het vaak op neerkomt. Maar soms zijn er nog maar drie auto's en staan er vooraan iets vreselijk traags (een vrouw of zo) en dan wil ik er nog wel eens als een raket langsspuiten.
 
Dat is wel waar het vaak op neerkomt. Maar soms zijn er nog maar drie auto's en staan er vooraan iets vreselijk traags (een vrouw of zo) en dan wil ik er nog wel eens als een raket langsspuiten.
Hoewel je daar met nat weer mee op moet passen. Ik heb zo ooit een keer met wielspin gezeten tussen 2 auto's in.
 
Hoewel je daar met nat weer mee op moet passen. Ik heb zo ooit een keer met wielspin gezeten tussen 2 auto's in.
Met nat weer moet je sowieso oppassen, zeker met de wegbelijning (die nog wel eens precies daar wil liggen) en troep op het wegdek (die ook vaak daar terechtkomt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan