Stroom in Frankrijk

Precies wat ik bedoel!
Je laat zelf al zien wat voor adapter-zooi nodig is om je spulletjes werkzaam te krijgen.

Donder op met je Hella-stekker of weet-ik-wat voor nieuwerwetse stekker. Doe normaal!
Zet een normale plug op de motor zodat al die verloop-onzin helemaal niet nodig is.

Als ik bij de kampeer-winkel of de telefoon-shop meld dat ik een Hella-stekker op de motor heb, weten ze niet eens wat ik bedoel.
Gewoon een ouderwetse sigaretten-plug. Algemeen bruikbaar!

Het wiel is al 100.000 jaar geleden uitgevonden.
Toch zijn er dan weer bet-weters die vinden dan ze een nieuw 12-zijdig wiel moeten verzinnen.
Leuk bedacht maar je gaat er wel van stuiteren! Ik houd 't gewoon op ROND!

Laat al die dubbelinksonhandigerds toch gewoon kletsen met die veganistische ondertoon.
Gewoon doen wat jij handig vind en laat ze lekker de kluts kwijtraken met hun lege batterijen en miljoenmiljard verherverloopstekkertjes.
 
Precies wat ik bedoel!
Je laat zelf al zien wat voor adapter-zooi nodig is om je spulletjes werkzaam te krijgen.

Donder op met je Hella-stekker of weet-ik-wat voor nieuwerwetse stekker. Doe normaal!
Zet een normale plug op de motor zodat al die verloop-onzin helemaal niet nodig is.

Als ik bij de kampeer-winkel of de telefoon-shop meld dat ik een Hella-stekker op de motor heb, weten ze niet eens wat ik bedoel.
Gewoon een ouderwetse sigaretten-plug. Algemeen bruikbaar!

Het wiel is al 100.000 jaar geleden uitgevonden.
Toch zijn er dan weer bet-weters die vinden dan ze een nieuw 12-zijdig wiel moeten verzinnen.
Leuk bedacht maar je gaat er wel van stuiteren! Ik houd 't gewoon op ROND!

Die Hella ook wel BMW stekker genoemd is waarschijnlijk al ouder dan de sigarettenplug. In de jaren 60 werd deze al gebruikt op tractoren in weer en wind toen er nog geen cabines op zaten, en worden volgens mij nog steeds gebruikt. Ze zijn inderdaad veel beter dan de sigarettenstekker.
 
Precies wat ik bedoel!
Je laat zelf al zien wat voor adapter-zooi nodig is om je spulletjes werkzaam te krijgen.

Donder op met je Hella-stekker of weet-ik-wat voor nieuwerwetse stekker. Doe normaal!
Zet een normale plug op de motor zodat al die verloop-onzin helemaal niet nodig is.

Als ik bij de kampeer-winkel of de telefoon-shop meld dat ik een Hella-stekker op de motor heb, weten ze niet eens wat ik bedoel.
Gewoon een ouderwetse sigaretten-plug. Algemeen bruikbaar!

Het wiel is al 100.000 jaar geleden uitgevonden.
Toch zijn er dan weer bet-weters die vinden dan ze een nieuw 12-zijdig wiel moeten verzinnen.
Leuk bedacht maar je gaat er wel van stuiteren! Ik houd 't gewoon op ROND!
Bijna alle 12 V stekker hebben een ring erom heen die je weg kan trekken en dan is het een Hella stekkert :Y

💋
 
Mijn ervaring is dat die USB omvormers nogal eens kapot gaan.Dit jaar weer de stekker die we bij de bluethoot headset gekregen hadden. Dus de belkin plug tevoorschijn gehaald, maar ook die deed het niet. (was bij de motor van mijn vriendin, maar deed het bij mij ook niet) Kan aan het trillen van de motor liggen dat weet ik niet.

Neem altijd reserve spul mee, want de telefoon die leeg is als je pech krijgt is klote.
 
Kan een accu onder het zitje laden, de accu gaat mee de tent in voor telefoon en intercoms opladen.
Bij vertrek gaat de accu weer aan de motor.
 
Ik heb de omvormer in mijn tanktas liggen, met een kabeltje naar de aansluiting op het dashboard. Dan heeft de omvormer veel minder last van trillingen.

Nadeel is wel weer dat bij erg warm en zonnig weer die omvormer nogal warm kan worden in de tanktas. Dan heb ik de telefoon ook uitstaan en zodra die vol is trek ik hem los.
 
Ik heb een oplaadkabel van 2m lengte gekocht. Samen met de turbolader van de gsm Motorola en de 2m kabel, denk ik dat het kan met opladen in cafés etc. Ik check dan waar stopcontacten zitten op de gevels bij terrasjes etc.
Ik vertrek as maandag zonder oplaadpunt op de motor. Ben benieuwd of het lukt.
 
Ik heb een powerbank, die laat ik gewoon liggen in het toiletgebouw om op te laden. Ding was 15 euro, in het ergste geval is hij weg. Is genoeg om mijn telefoon 2x op te laden. Die gaat op een acculading minimaal 2 dagen mee, dus een keer per 4 dagen die powerbank ergens opladen lukt meestal wel. Ik kan wel laden op de motor maar in de praktijk gebruik ik dat nauwelijks.
 
Voor de veganist
1565185108612.jpeg :+
 
Veganisten maken het vooral zichzelf heel erg moeilijk.

Zat er ook aan te denken veganist te worden. Besefte dat het in mijn geval gedoemd is te mislukken.
Bij mij brandt maar al te vaak de BBQ, die wordt vol geladen met carbo's en heerlijke pootjes!
Allemaal vlees van de kilo-knaller, want de kosten moeten beheersbaar blijven!

Alle groentes laat ik liggen voor het konijn. Die is er gek op!
 
Hoe lang zal die veganist moeten draaien om om de accu van z'n Zero (of andere elektrische motor) met dat ding op te laden? 😇

Ik denk dat z’n klokje in de zero meer gebruikt dan wat hij bij kan bijslingeren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan