Regeltjes in Frankrijk

Ze vragen er ook niet naar, controle gaat via camera en is gekoppeld aan kenteken. Hoewel ik zelden in grote steden kom, kom ik wel vaak in Frankrijk en was het een kleine moeite die sticker te kopen. Vorig jaar reed ik in een buitenwijk van Grenoble en daar was de weg afgesloten voor voertuigen zonder sticker. Was het toch fijn dat ik door kon rijden.
 
Ze vragen er ook niet naar, controle gaat via camera en is gekoppeld aan kenteken. Hoewel ik zelden in grote steden kom, kom ik wel vaak in Frankrijk en was het een kleine moeite die sticker te kopen. Vorig jaar reed ik in een buitenwijk van Grenoble en daar was de weg afgesloten voor voertuigen zonder sticker. Was het toch fijn dat ik door kon rijden.
Ik heb de sticker, alleen niet geplakt (nog)
 
Ze vragen er ook niet naar, controle gaat via camera en is gekoppeld aan kenteken. Hoewel ik zelden in grote steden kom, kom ik wel vaak in Frankrijk en was het een kleine moeite die sticker te kopen. Vorig jaar reed ik in een buitenwijk van Grenoble en daar was de weg afgesloten voor voertuigen zonder sticker. Was het toch fijn dat ik door kon rijden.
Dat deed ik ook met mijn 2takt van 40 jaar oud zonder sticker.... Nooit iets gehoord.
 
Ze vragen er ook niet naar, controle gaat via camera en is gekoppeld aan kenteken. Hoewel ik zelden in grote steden kom, kom ik wel vaak in Frankrijk en was het een kleine moeite die sticker te kopen. Vorig jaar reed ik in een buitenwijk van Grenoble en daar was de weg afgesloten voor voertuigen zonder sticker. Was het toch fijn dat ik door kon rijden.
Ik zou bijna denken dat ik in Grenoble op dezelfde plek ben geweest.
Mijn doel was de col du Coq en ik naderde de stad uit noord-oostelijke richting.
Uiteindelijk bleek dat ik ca 2km in de milieu-zone ben geweest.

Nog overwogen om anders te rijden, maar toch de gok genomen.
Er hing wel een hele batterij aan camera's boven de weg.

Ik heb er, nu 3 jaar later, jamais iets van gehoord. (nooit)
 
Ik kwam vanuit het westen vanuit de Vercors, dus het was een ander punt waar ik de milieuzone in ben gereden.
 
Mss hebben ze de administratieve zaken nog steeds niet op orde?
Hoop dat je er ook geluk mee zal hebben.
Als er toch (ongewenste) berichten uit Frankrijk hierover gaan komen dan vernemen we dat graag.
 
Ik heb de CRIT' Air sticker net binnen gekregen.
Vanavond eens kijken of ik hem ergens kwijt kan.
Ik heb geen ruit op mijn zijspan dus de handleiding sans pare brise is voor mij
20230509_170828.jpg
 
Ik heb er net een weekje opzitten in Port Grimaud. Das tussen Ste Maxim en Ste Tropez. Was met auto en sleurhut. De wegen daar zijn een constante file. En daar lijken franse motards hun eigen regels te hebben...
Regel 1: Rijdt schofterig hard! Minimaal 80, maar liever 100, ook als de weg of de verkeerssituatie zich daarvoor niet leent.
Regel 2: Haal in! Natuurlijk, anders kan je niet aan regel 1 voldoen. Doorgetrokken streep, twee kanten druk verkeer, onoverzichtelijke bocht? Geen excuus loser! Er voorbij zal je, ook al moet je daarna hard in de remmen omdat je die zijstraat anders niet haalt.
Regel 2sub: Toch niet zo'n inhaalheld? Dreig met inhalen! Rijdt 10 cm van het linkerachterlicht van de auto voor je. Ook al rijdt die auto al 80. En op die doorgetrokken streep kan je koorddansen oefenen.
Kleding voorschrift: Blote armen, blote benen, slippers en oh ja, voor de veiligheid natuurlijk een helm. Stoere man/vrouw/mens? Handschoenen zonder vingers.
Frustraties afreageren doe je op trapfietsers als die menen voorrang te hebben op een rotonde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan