Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suduci --> Turbo

Jeetje, je hebt het mooi voor elkaar! Wordt echt een fraai blok met deze afwerkingsgraad
 
Gaat echt mooi worden.
Dat straalgrid gaat echt overal in zitten, ook in oliekanalen en zo hè let op!
Balen van die ontbrekende onderdeeltjes, hopelijk komt de rest zsm.
 
Nou ben ik toch wel benieuwd naar je verdere setup,
En hoeveel krijg jij er uit geperst? Of heb je m safe afgesteld?
1247cc, 34mm carbs, TD04, geflowde kop, nokkenassen met 1 mm meer lift (turbo grind). 9000rpm, full boost around 5000rpm

Ruwe schattig; 180pk op de kruk.
Nee, niet meer veilig afgesteld, blok al eens opgeblazen, daarna sterkere internals
 
Laatst bewerkt:
Hoe staat het ermee ?
Druk druk druk geweest met werk,
Gelukkig heeft project niet helemaal stil gelegen, alleen de updates

Kop uit laten harden om vervolgens te laten vlakken.


De kop terug gekregen van vlakken,
Gezien toch allemaal netjes wil hebben, maar gelijk 0.4mm vanaf laten halen zodat hij spot on zit.


Gezien de straat gsxr zijn voorvork keerringen er wederom uit had liggen deze ook maar tussedoor weer in orde gemaakt met de buurman.




Blijkbaar de vorige keer niet 100% leeg geweest 1 poot waardoor die overvult was.
We hadden hem toen afgewogen in plaats van gemeten.
Maargoed die is weer in orde,


Ook maar gelijk blokjes vervangen gezien die ook hoop olie van de voorvork over zich heen gekregen hebben.


Check,

Ook maar gelijk even wassen en dan is die klaar voor het seizoen.|



Ook de circuit motor was aan de beur om opnieuw af te laten stellen




Daarmee naar PowerPoint Tiel geweest,
Viel me niet tegen voor een volledig stock gsx-r 600 met alleen andere luchtfilter.



Genoeg gespeeld weer,
Gaan maar weer verder met de kop, gezien de kamer nog niet volledig gecoat is.
Alles maar weer afplakken
Een orginele koppakking er op om de gaten uit te snijden.



Uitgesneden.
Toch maar voorzichtig opschuren. (Stralen durf ik niet meer nu ik m net zover schoon en netjes heb)



De binnenkant ook maar weer afplakken gezien die al gespoten is.

Dat ging voor geen ene meter.
Dan maar weer alleen de zittingen afplakken.

 
En gelijk maar weer gaan spuiten.


So far so good..

Alles droog, dus nogmaals maar even controleren of alles ook echt binnen de bussen gebleven is.
Few, ziet er bij allemaal goed uit.
Heb originele koppakking gebruikt zodat altijd nog klein randje over zou blijven bij de wand.

Alleen toch de verkeerde tape weer gebruikt,
De randjes zijn niet zo netjes.


Even kijken of ik dat kleine randje toch ligt gepolijst krijg zodat het hopelijk beter wordt.

Dit is wel acceptabel voor mij.


Met als eind resultaat:



Rest kan er dan ook weer terug in.


Nu gaat kop heel even aan de kant,
Ga me even richten op de versnellingsbak.

Oude bak


Oude bak links naast de goede 2e handse.


Nog een kleine reminder waarom ik de versnellingsbak opknap.


Van mijn oude bak is alleen de 5e versnelling nog goed.
Van de nieuwe bak zou 3e versnelling vervangen moeten worden en is de 5 matig.


Eerst alles maar los halen,


Nieuwe 3e versnelling



Alles weer in elkaar
En de 1ste as klaar.





Hopelijk deze week de andere as
 
Mooie vooruitgang.

Ik heb ook een paar extra bakken liggen maar degene die er in zit houdt het verbazingwekkend goed vol! Ik heb ook alles gecontroleerd toen k het turbo blok bouwde en met 40K op de teller kon alles zo weer in elkaar, nu staan er 12000 turbokilometers op.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal weer mooi uit! Dat coaten/spuiten van je cilinderkop, waarom doe je dat?
 
Ziet er allemaal weer mooi uit! Dat coaten/spuiten van je cilinderkop, waarom doe je dat?
Omdat de coating een thermische werking heeft.
Waardoor als het goed is, minder warmte in de kop trekt en daardoor hopelijk mijn hele blok/kop koeler blijft.

Ben benieuwd naar de volgende update!
Komt er aan,
Eindelijk vakantie en weer beetje meer tijd.
 
Iets minder aan de bandit gedaan dan ik zou willen.
Maar gelukkig niet helemaal stil gelegen.


Heb een injectie systeem van een Gsx-r 600 K1 gevonden,
Deze zou het best/makkelijkst op maat te maken zijn voor een Bandit.


Het verschil tegenover de carberateurs.
|



Daarna maar weer verder gegaan met de versnellingsbak.




En weer klaar,


Tijd om maar met het blok zelf te gaan beginnen,

Oliepomp gemonteerd

Bouwpakket klaargelegd voor de bak weer te monteren


Lagers vervangen




Vanaf dit punt iets minder bezig geweest met de Bandit/Suduci.
Een paar trackdays gehad.


De Gsx-r 1000 is ondertussen naar een nieuwe eigenaar.
En dit geweldige speelgoed teruggekocht


Toch stiekem wel beetje een hele grote wens om met de motor op vakantie te gaan.
Deze motor is daar toch iets meer geschikt voor dan de 1000 was,

De meid ook eindelijk zover gekregen dat we dit jaar met de motors op vakantie gaan!
Dus ook maar gelijk wat tassen gekocht zodat er wat spullen mee kunnen.



Ondertussen ook voor de circuit motor nieuwe vering binnen gekomen omdat het gevoel toch steeds niet lekker bleef aan achterzijde.

En maar gelijk gemonteerd.



Gelukkig dat ik motor toch elke keer naloop voor ik weer volgende circuitdag heb,
Blijkbaar heb ik in Zolder laatste circuit dag toch iets te hard de curbstones geraakt.

Beide velgen krom
 
Waarderingen: C4rN
Gezien toch wil rijden, maar mijn regen velgen gepakt om toch weer aan de gang te kunnen.
Gevoel was een heel stuk beter!
Misschien wel iets te goed...


Jammer,
Maargoed ngelukkig heeft mn pak me goed beschermd!!

Zal jullie niet teveel lastig vallen met mn andere motoren
Dus hier even de laatste foto voor nu van de circuit motor


Weer helemaal (functioneel) opgeknapt.
En geupgrade.
Nieuwe demper,
Nieuwe remschakelset
Nieuwe valdoppen (nog niet gemonteerd)
En bijna nieuwe upside-down voorvork van een 750 met öhlins vering er in.
oja, en de stuurdemper ook maar gelijk gereviseerd.

Eindelijk wat meer tijd/vakantie.
Dus gelijk maar begonnen aan de Bandit.

Alles maar weer opnieuw goed schoon gemaakt gezien het toch wel wat stof heeft liggen happen laatste tijd.

Krukas weer schoon,



Blokdelen ook weer en bak etc.



Gezien er 1 drijfstang wat lichter was als de rest die even gemarkeerd zodat kan corrigeren straks met de zuigers.


Lagertjes vervangen


Kleine check om te kijken of het allemaal klopt wat we uitgerekend hebben

Mooi binnen spec.


De rest prepereren.


Krukas lagers er in

En dan assembleren.

Alles op zn plek, dus hij kan weer dicht!






Hopelijk duurt het niet zo lang met de volgende update zoals de laatste
 
Balen van je crash, maar gelukkig alleen materiële schade! Hoe wat waar?

En tof dat je weer flink bezig bent met de Suduci
 
Balen van je crash, maar gelukkig alleen materiële schade! Hoe wat waar?

En tof dat je weer flink bezig bent met de Suduci
Assen,
Nieuwe achterveer voelde erg goed aan. zat met mn out-lap maar 5sec van mijn PR af.
Dacht dat mn band warm genoeg was (Metzeler TD) maar blijkbaar toch niet.
Iets te hard gepushed, 3e bocht al onderuit Erg kort dagje dus als je 1ste sessie al te hard wil
 
Hebben afgelopen 4 weken toch aardig wat kunnen doen.
Ben maar begonnen met stralen van kapje wat ik vergeten was.

En gelijk gecoat.



Busje kan ook wel wat schoonmaak werk gebruiken

Weer als nieuw


Next,
Cilinderkop weer in elkaar zetten.
Eerst de kleppen maar inslijpen.

Wel nodig zeg ma



1st one done.






het verschil



Uitlaat zijde klaar,

Alles aan de andere kant even op zn plek houden met simpel silicone slangetje gezien de rest straks pas komt.





Inlaat aan de beurt.




And done,
Nu eerst tijd voor leuke dingen,
We zijn eindelijk op motor vakantie geweest!
Zal jullie niet teveel spammen met alle foto's
Maar wat ontiegelijk lekker was dat zeg! Volgend jaar weer!!




Rust weer gehad, dus back to business.


Zuigers zit erg veel gewichtsverschil in.



Toch wel spannend om zoveel materiaal weg te nemen aan mn zuiger.
Maar het zou moete kunnen.

Ben tot het stuk gegaan wat nog "goed" voelt.
Het idee, zuiger van 219 monteren op de drijfstang die 1 gram lichter is dan de rest.
Waardoor de onderlingen variatie op 1.7gram uit komt.
Liefst had ik +/- 1 gram gezeten, maar denk dat dit nog niet zo heel verkeerd is.

Dat is klaar,


Zuigerveer opening controleren.
Wonderbaarlijk genoeg niks hoeven bijwerken, alles perfect binnen spec!


Volgende post klepseals aan de beurt

(hij moest nog even bij deze post gezien ik weer teveel fotos gemaakt heb)
 
Tijd om de klep seals er in te zetten.


Stap voor stap.


Klep er in


Onderleg plaatje


Seal


1ste veer


2e veer


En na de zwaai van een magische toverstok, Tadaa dr op.


1ste kant klaar


Pakketje voor de 2e zijde



en ook die weer klaar!!


Ondertussen ook het afdek kapje droog/ uitgehard.




Tijd om de zuigerveren te monteren


En alvast vol laten trekken met olie


de 1ste zit!


Draadeindes dr in.
Wel even slangetje om gedaan zodat zuigers niet beschadigen.






Even kleine kwijl foto


Alle zuigers gemonteerd en het bouwpakket ligt klaar om gemonteerd te worden

Jammergenoeg niet gezien dat er bij de kopboutern kopere ringen zitten.
Die nog even na besteld.
Gelukkih ook erg snel binnen


De bouten zijn niet helemaal voor mijn bandit,
Denk dat ik 2 bouten even 1 a 2mm moet af draaien.

Ga ik morgen doen.
Beetje geluk morgen het blok weer dicht bouwen.


Ondertussen kwam ik ook nog frame deel tegen die nog gespoten moest worden.

Maar gelijk geschuurd.

En gespoten.
Althans, bezig.
hangt nu te drogen, en kan ook gelijk weer gemonteerd worden als blok er weer onder hangt.



Nou zit ik nog wel heel hard te twijfelen wat te doen.
Ik wil eigenlijk de Suduci nu zo snel mogelijk op bouwen zodat ik het motorblok voor de winter nog in kan rijden als non-turbo op de straat.
En dan van de winter kan opbouwen naar injectie en turbo.
Wanneer dit echt een slecht idee is i.v.m. compressie ratio verschil etc. dan laat me dit aub weten!
 
Atmosferisch inrijden kan prima, hij zal misschien een beetje loom aanvoelen ten opzichte van origineel maar het kan verder geen kwaad.
 
Wat een vet blok wordt dat man! Inrijden zou ik met turbo doen denk ik. Maar geen idee of zonder turbo beter is. Wat voor compressie ga je rijden?
 

Vergelijkbare onderwerpen