Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.837
- 16.577
Ik hoop dat ze snel kunnen uitbreiden, al heb ik hier op mijn driewekelijkse traject genoeg aan.Het enige probleem voor mij is het vermogen. Het is ongeveer gelijkwaardig aan een 125cc. Daar wordt je gewoon mee van de weg gedrukt. De prijs opent perspectief, dan zou een 35kW toch ergens rond de 8k ook moeten kunnen.
geen brommers op dit forum a.u.b.
Grappig, de "motor" beplating lijkt op een Kreidler, net als de sterwielen. De verhoudingen en de maat kloppen ook wel. Het is gewoon een RS-Egeen brommers op dit forum a.u.b.
Koppel zegt zo weinig: Mijn vrouw heeft pas nog 16 bouten met 120 Nm aangedraaid en dat kostte haar erg weinig moeite, en de auto ging zelfs niet eens rijden.Ik hoop dat ze snel kunnen uitbreiden, al heb ik hier op mijn driewekelijkse traject genoeg aan.
4,3 km x 50 km/u bebouwde kom, 7,2 km x 80 km/u trajectcontrole, 4,2 km x 50 km/u bebouwde kom.
Harder dan tachtig mag dus niet eens en dat doe ik dus ook niet.
Leuk is anders.
170 Nm koppel. Vanaf stilstand trekt dat wel.
0-40 km/u razendsnel zelfs
Nee hoor, ze heeft gewoon de wielen met de winterbanden gemonteerd.Misschien een hele sterke vrouw.
Luchtsleutel? Gaat ook mijn motor niet mee rijden, zelfs niet aan het voortandwiel.Misschien een hele sterke vrouw.
Eentje om te proberen? Of doe jij het huishouden en zij de auto. Of samen uiteraard (het huishouden).Nee hoor, ze heeft gewoon de wielen met de winterbanden gemonteerd.
Gewoon met de momentsleutel, ze heeft net als ik een nautisch- technische achtergrond.Luchtsleutel? Gaat ook mijn motor niet mee rijden, zelfs niet aan het voortandwiel.
Eentje om te proberen? Of doe jij het huishouden en zij de auto. Of samen uiteraard (het huishouden).
Doe mij die motor dan maar...
Voor binnendoorverkeer lijkt me dit een prima fiets
Droom verder.Sterker nog, ze mag best sturen, ga ik wel achterop, maakt niet uit waar we heen rijden..
Die scooters heb ik inderdaad meermaals bekeken, maar uiteindelijk toch wat te weinig vermogen.Ik hoop ook dat ze kunnen doorpakken. Kwestie van tijd.
De scooters op bromfietskenteken zijn trouwens ook wel heel vintage.
Bekijk bijlage 1349943
Grappig, mijn vriendin heeft ook pas een Zoë gekocht. Ze kan gratis opladen op het werk.Die scooters heb ik inderdaad meermaals bekeken, maar uiteindelijk toch wat te weinig vermogen.Het design is mooi modern retro. Ik verwacht dat ze best binnenkort met goed krachtige en toch mooie modellen gaan komen. Elektrisch is de laatste tijd enorm vooruit gegaan. Mijn partner heeft nu een Renault Zoe en het verschil met eerste generatie elektrische auto's is enorm (levensduur van de batterij, capaciteit van de batterij etc).
Ik ben wel benieuwd of er ook elektrische motorfietsen gaan komen waarbij je de accu huurt, zoals met enkele automerken mogelijk is. Dan gaan je initiële aanschafkosten omlaag (extra accu voor die SOCO scooters is €999,-) en heb je voor de lange duur meer zekerheid. De merken die aan accuhuur doen die vervangen de accu standaard bij een capaciteit van ongeveer 80% van het origineel. De accu's doen het daarna vaak nog goed genoeg maar de kans op falende cellen is groter en je bereik wordt korter.
Je ziet dat er voor de trapfietsen een industrie aan het ontstaan is voor accu revisie. De mindere cellen er uit halen en weer een gelijkwaardig pakket opbouwen. Ik ga er blind van uit dat je straks voor de auto en motor ook een ruilpakket kan kopen. Het is alleen een kip-ei verhaal, er moet eerst voldoende omzet zijn voordat het loont. Helaas gaan de pakketten van de Tesla en Leaf nog te lang goed.Grappig, mijn vriendin heeft ook pas een Zoë gekocht. Ze kan gratis opladen op het werk.
De accuhuur is leuk verzonnen van onder meer Renault, wellicht bedacht om een drempel weg te nemen.
In de toekomst zal het misschien wel verdwijnen.
De accu's worden goedkoper en de publieke opinie raakt langzaam meer vertrouwd aan EV.
Het aantal storingen is erg laag. Geef mij maar gewoon tien jaar garantie op de accu.
Bij de SOCO is €999,00 best te verwaarlozen, al is het een behoorlijk deel van de aanschafwaarde. Maar om dat bedrag te vertalen in een accuhuur.
Met het oog op garantie zou het wel een goed idee zijn voor de consument. Zeker voor vervangingsmarkt.
Maar dit soort fabrieken zijn eigenlijk alleen geïnteresseerd in zoveel mogelijk units produceren.
(Wellicht wel iets voor een topmodel met een duurdere accu)
Met het huidige bereik zou ik bij de SOCO scooters wel een tweede accu erbij willen hebben voor meer bereik, zeker omdat wij bij de Zoë een flink krappere actieradius in de winter zien. Dan zijn de twee accu's de helft van de totaalprijs van de gehele machine. Afhankelijk van de huurprijs zou ik waarschijnlijk beiden accu's willen huren om zeker te zijn dat ik niet spontaan twee nieuwe accu's moet kopen na een paar jaar omdat beiden accu's het gelijktijdig of kort na elkaar opgeven omdat ze gelijktijdig aangekocht zijn.Grappig, mijn vriendin heeft ook pas een Zoë gekocht. Ze kan gratis opladen op het werk.
De accuhuur is leuk verzonnen van onder meer Renault, wellicht bedacht om een drempel weg te nemen.
In de toekomst zal het misschien wel verdwijnen.
De accu's worden goedkoper en de publieke opinie raakt langzaam meer vertrouwd aan EV.
Het aantal storingen is erg laag. Geef mij maar gewoon tien jaar garantie op de accu.
Bij de SOCO is €999,00 best te verwaarlozen, al is het een behoorlijk deel van de aanschafwaarde. Maar om dat bedrag te vertalen in een accuhuur.
Met het oog op garantie zou het wel een goed idee zijn voor de consument. Zeker voor vervangingsmarkt.
Maar dit soort fabrieken zijn eigenlijk alleen geïnteresseerd in zoveel mogelijk units produceren.
(Wellicht wel iets voor een topmodel met een duurdere accu)
Bij de Zoë begint het bij €69,00 met een kilometerbeperking en excl. accuverzekering van €9,35."Henri-Alexander, post: 28964450, member: 239343"]Met het huidige bereik zou ik bij de SOCO scooters wel een tweede accu erbij willen hebben voor meer bereik, zeker omdat wij bij de Zoë een flink krappere actieradius in de winter zien. Dan zijn de twee accu's de helft van de totaalprijs van de gehele machine. Afhankelijk van de huurprijs zou ik waarschijnlijk beiden accu's willen huren om zeker te zijn dat ik niet spontaan twee nieuwe accu's moet kopen na een paar jaar omdat beiden accu's het gelijktijdig of kort na elkaar opgeven omdat ze gelijktijdig aangekocht zijn.
Bij een grote auto als de Zoë is de accuhuur iets van €40,- per maand. Voor zo'n kleine scooteraccu moet dat een fractie hiervan zijn.
Mijn vriend least via de zaak met 30k vrij te besteden persoonlijke kilometers en ze leasen ook meerdere busjes bij de Renault dealer, de prijzen lopen dan iets anders. Ik weet het exacte bedrag ook niet, ik betaal de rekening toch niet.Bij de Zoë begint het bij €69,00 met een kilometerbeperking en excl. accuverzekering van €9,35.
Bekijk bijlage 1350117
Je zou dus zelf wellicht de accu kunnen verzekeren in de toekomst.
Mijn vriendin was er even van geschrokken, voor haar woon~werk en accuhuur tot 12.500 kilometer (=€89+€9.35) kon haar Peugeot 108 voor een lager bedrag per maand rijden. De wegenbelasting is nog vrij, de all-risk verzekering van deze zwaardere auto is een stuk duurder.
Maar elektrisch rijden is ook een stukje comfort zei ik .Na enkele weken en nu na twee maanden is het klagen voor respect en trots verwisseld.