Supermono racer weer rijklaar maken

CRT​

8 oktober 2022 TT Circuit Assen CRT


CLASSIC 1100CC
14 plekken beschikbaar
€ 190,00
INSCHRIJVEN
opengesteld voor motoren van 1980 t/m 1993
 
Klaar voor de reis
20220817_121055.jpg
 
:t blijft toch geweldig zo'n supermono. Zeker zo'n grotendeels zelf bouw. :}

Vraagje Willem, gisteren heb je op de gsxr viercilinder (volgens sommigen winkelbrommer) en de supermono gereden. Welke heeft jou voorkeur puur om mee te rijden?
 
:t blijft toch geweldig zo'n supermono. Zeker zo'n grotendeels zelf bouw. :}

Vraagje Willem, gisteren heb je op de gsxr viercilinder (volgens sommigen winkelbrommer) en de supermono gereden. Welke heeft jou voorkeur puur om mee te rijden?
Uiteindelijk waren de rondetijden bijna gelijk , de slabby 0.6 seconden sneller.
Komt puur omdat Assen zoveel snelle lbochten heeft.
Als de db killers uit de mono zouden kunnen zou die veel beter oppakken en sneller rond gaan.
Mono is meer een echte circuit fiets dus deze heeft een lichte voorkeur.
Maar de slabby rijd öok echt heel leuk
 
Ik dacht dat die term van de enorme vlakke stukken plastic kwam die erop zaten. Niet van het stuurgedrag..... maar er zijn er vast mensen die dat beter weten
 
Slabby <-> tankslapper

De standaard frames (alu voor het eerst in massa productie gebruikt) en de iele wieltjes in combi met de korte wielbasis kon een "interessant" rijgedrag opleveren bij het uitkomen een bocht. Vandaar de bijnaam ;)

Edit; lulkoek dus_O-, zie hieronder

En ikke een illusie armer en een wetenschap rijker :+
 
Laatst bewerkt:
Slabby <-> tankslapper

De standaard frames (alu voor het eerst in massa productie gebruikt) en de iele wieltjes in combi met de korte wielbasis kon een "interessant" rijgedrag opleveren bij het uitkomen een bocht. Vandaar de bijnaam ;)
Dus toch....
 
Ik dacht dat die term van de enorme vlakke stukken plastic kwam die erop zaten. Niet van het stuurgedrag..... maar er zijn er vast mensen die dat beter weten
Voor zover ik weet komt die term van Slabside (vlakke zijkant) en slaat het niet op tankslappers, maar daar staan ze, niet zonder rede, wel om bekend ja. :9
 
Van het 1 kwam dus uiteindelijk het ander…..
frames werden toen door oa Nico bakker massaal verstevigd.
Die van mij is nog standaard.
 
Hey Willem, tof stuk man.
Heel leuk om weer ff te lezen.

Grappig ook dat hier nog zo veel ex-SoS/Supermono rijders rondkijken.

Supertijd gehad, eerst als trouwe fan en toeschouwer en later zelf rondtoerend in die klasse.
Geweldige herinneringen aan.

Heb zelf inmiddels al lekker wat kilometers met de waterketel gereden en die schijnt volgens de kenners te wobbelen in lange, snelle bochten en de trommelrem in het voorwiel remt voor geen meter.

Dat wobbelen moet ik nog een keer meemaken en remmen doet hij echt prime!
Als je maar op tijd begint, dat wel.

Leuk forum, kom er zo af en toe, blijft te gek om al die gedreven motorfreaks te volgen.

Keep up the good work guys!
 
Terug
Bovenaan Onderaan