Zo vandaag een HELE grote beurt gedaan. Had met de GS 2 winters achter elkaar doorgereden dus het was weer eens tijd voor wat werk.
Eerst olie eruit / filter eruit en nieuwe erin. Luchtfiltertje vervangen.
Daarna maar eens begonnen met kleppen stellen. Bleek alleen helemaal niet nodig. 1 klep binnen spec en 3 net (0,01) er buiten. Ziet er nog netjes uit.
Geen slijtage aan de nokken
Dan maar weer dicht met nieuwe pakking. Bougies vervangen. Mooi bruin, dus prima!
Bij het indraaien van de bougies valt me wat op:
Nader onderzoek leert dat er niets lek is, dus ik laat het maar even zo.
Dan het grootste werk. De ketting is echt versleten en dient vervangen te worden. Tevens wil ik alle lagers van de brug en link nalopen. Dat bleek geen overbodige luxe. Pekel was al aardig aan het "vreten" aan de lagers. Uiteindelijk alles uit elkaar, schoonmaken, nieuwe vet en dan weer in elkaar. Dat duurde dus de hele middag. Pfff, wat een werk. Eerst alle meuk verwijderen voordat je uberhaupt iets netjes uit elkaar kunt trekken.
Moraal van het verhaal; JAARLIJKS controleren....
Eind resultaat:
Meteen maar het koppelingsmechanisme helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt want daar zat natuurlijk ook 2 jaar zand en vet...................
Daarna het motorblok nog even goed schoon gemaakt.
Niet slecht voor 80.000km........
Poppetje gezien, kastje dicht.....
Na een grondige poetsbeurt om al mijn vette vingers weg te halen:
Is het eindelijk tijd voor een PILSJE
Op naar de volgende 80.000km
Marc