ben het eens met hayeGeen idee, ik zag ze ook net voorbij komen. In het ergste geval een nieuwe balhoofdspen laten draaien en klaar :-) is het zeker waard, ook voor op straat. Ik heb vorige week net een nieuwe set besteld incl de dubbele schijfen en vorkvoetjes. Kom dan op een totale offset van 42mm ipv 57mm origineel.
Sighvatssohn, nee ik werk niet bij aprilia, maar heb er na tien jaar en tientallen blokjes aardig verstand van. De olie voor de krukaslagers loopt door de carters en lagerschalen. De olie voor het bigend loopt door de krukas. Ze zijn niet vergeten een gaatje te boren. Er zijn drie modellen carters, waarvan de latere modellen een gaatje hebben voor hetage druk systeem van 3 ipv 2mm, dit heeft dus niets met je krukas te maken. Wat wel vaak voorkomt zijn kapot gelopen krukassen door te wei ig smering inderdaad, meestal omdat de stator stuk is gelopen en de olie pickup verstop (blok moet dus altijd los wanneer dit gebeurd, en dit doen de meeste mensen niet) ook zit er erg vaak een keerring verkeerd om. In deze keerring draait de krukas en zorgt voor oliedruk op je bigend.
Meer vragen hoor ik het wel, het zijn en blijven leuke motoren, mits je het geld en respect voor de techniek hebt.
Sighvatssohn, nee ik werk niet bij aprilia, maar heb er na tien jaar en tientallen blokjes aardig verstand van. De olie voor de krukaslagers loopt door de carters en lagerschalen. De olie voor het bigend loopt door de krukas. Ze zijn niet vergeten een gaatje te boren. Er zijn drie modellen carters, waarvan de latere modellen een gaatje hebben voor hetage druk systeem van 3 ipv 2mm, dit heeft dus niets met je krukas te maken. Wat wel vaak voorkomt zijn kapot gelopen krukassen door te wei ig smering inderdaad, meestal omdat de stator stuk is gelopen en de olie pickup verstop (blok moet dus altijd los wanneer dit gebeurd, en dit doen de meeste mensen niet) ook zit er erg vaak een keerring verkeerd om. In deze keerring draait de krukas en zorgt voor oliedruk op je bigend.
Meer vragen hoor ik het wel, het zijn en blijven leuke motoren, mits je het geld en respect voor de techniek hebt.
Je moet er wel de juiste vliegwiel trekker voor hebben.
Maar dan is het vrij makkelijk zelf te doen.
Dit is wat je moet hebbenhttp://www.af1racing.com/store/Scri...++RXV,+SXV+4.5/5.5&idCategory=172&action=View
Ik kwam er zelf te laat achter dat die van mij stuk ging/was.
Met als resultaat dat alle metaal deeltjes die van de start koppeling afkwamen, eerst een paar keer door de oliepomp, bigend, lagerschalen, zuiger cillinder wand etc zijn gegaan.
Das niet best zegmaar.
Maar het kan ook meevallen
zou bijvoorbeeld het oliefilter eruit halen
Openknippen en met een magneet eroverheen.
Dan heb je in ieder geval een indicatie wat er door het blok is gegaan.
De startkoppeling zelf kun je ook bekijken om te zien of er veel materiaal af is.
Of dat alleen de veer gebroken is.
succes
heb je een linkje/foto van de motor? heb je het de monteur zelf gevraagd? Blok revisie hoeft niet heel duur te zijn wanneer alles netjes is!
Toch worden veel van mijn vragen over onderhoud niet beantwoord en zijn er geen facturen of ander bewijs van onderhoud bij de motor. Volgens de verkoper is de motor bij ongeveer 7500 km gereviseerd bij startwin. Startwin heeft een goed digitaal klantensysteem en deze motor komt daar niet in voor...
Ik wil best het project aannemen en het blok compleet (laten?) reviseren maar dan moet de prijs daar ook op gebaseerd zijn. Dat is op dit moment niet.