T.a.v. Baksteen

Ah, kijk. Want ik JFGI maar daar stond het niet tussen, en ik dacht WTFWJD?! Misschien via MSN of AOL vragen, misschien dat die mensen die ATM online waren ook zouden zeggen FFS STFW of DILLIGAF

En AFAICR IMHO GIYF dacht ik, maar WTF ik vraag het ASAP gewoon. En zo zie je maar... ATEOTD heb ik toch weer iets geleerd.

BTW 10Q voor de uitleg IGG.

CYA

EOM
Zo zie je maar, een verhaal heeft altijd 2 kanten.













Dit was de onduidelijke kant volgens mij :?
 
Zeg aardappel, probeer je tot het topic te beperken?

Een beetje zielig als dat t enige is wat je uit dit topic kunt halen.
 
Tja.... we draaien (weer eens) in een cirkeltje.
"We" hebben ooit vastgesteld dat er bewijs moet zijn om iemand te straffen. Is dat er niet, dan kun je 'm ook niet bestraffen. Jij stelt voor van wel. Dan is het geen zaak voor de politie, want die moet zich nu eenmaal aan de wet houden. De wet eist bewijs.
De emotie "moet je dit dan ongemoeid laten" is nu eenmaal geen bewijs dat het ook echt gebeurd is.....

In dit geval: je weet zelfs niet dat er zo'n bedreiging is geweest, je hebt alleen het (via TS) verhaal van de melder.

Als je écht wil dat de politie mensen gaat aanhouden op alleen een verhaal en dat de rechter iemand daar vervolgens op gaat veroordelen, dan kunnen we vandaag nog de bananenrepubliek uitroepen. Maar in zo'n land wil ik niet bij de politie werken.

Ik heb het niet over straffen in de zin van een veroordeling, maar aanpreken op het gedrag aan de hand van het kenteken. Dit kan mijn inziens wel. Of het veel zal helpen is de volgende vraag. Uiteraard kan de diender in kwestie zijn fantasie, binnen de grenzen van zijn mogelijkheden en de wet, erop los laten ;) creatief toneelspelen :? }) ;) 8-) O-)
 
Ik heb het niet over straffen in de zin van een veroordeling, maar aanpreken op het gedrag aan de hand van het kenteken. Dit kan mijn inziens wel. Of het veel zal helpen is de volgende vraag. Uiteraard kan de diender in kwestie zijn fantasie, binnen de grenzen van zijn mogelijkheden en de wet, erop los laten ;) creatief toneelspelen :? }) ;) 8-) O-)

Dus.... de politie moet volgens jou allerlei mensen gaan aanspreken op basis van verhalen waarvan onduidelijk is óf en hóe het gebeurd is en wie de schuldige is?

Intussen hoeft er wat jou betreft dus geen crimineel meer te worden aangehouden, geen aanrijding meer te worden opgenomen en nog meer van dat soort politiewerk?

Natuurlijk, aanspreken op zo'n vaag verhaal kán wel en het zal dan ongetwijfeld gebeuren met bijzonder veel fantasie en toneelspel. :+ Tip: je kunt ook dienders in hare krishna gewaden de straat opsturen....

Ik vraag me alleen af in welke wereld je leeft :? :? :?
 
Oke even een serieuze vraag dan. De vraag van de topic starter is toch al beantwoord.
En mijn reactie kwam voort uit eigen ervaring (Den Haag) waar ik dit meerdere keren heb meegemaakt.
Ja ik ben idd niet in orde JanB (behoorlijk ziek hier)
1) Stel dat het een burger betreft die goud eerlijk is. En wordt door zo'n gozer bedreigd in de trant van als je dit niet doet dan doe ik dit etc...
2) En stel dat het een agent betreft die op dezelfde manier wordt belaagd.
3) Praten we dan over eenzelfde situatie zoals met die burger. M.a.w. 1 en 2 zijn exact hetzelfde
4) Of telt de eed van een agent dan zo zwaar dat zijn woord direct als bewijs wordt gezien?
En als (4) het geval is welk nut heeft het politieapparaat dan voor een burger die in een situatie zoals (1) zit? Die gaat dan toch nooit aangifte doen? Wat heb je er dan uberhaupt er aan? Een gemiddelde burger gaat dat echt niet doen. Na 2 keer geeft die er echt de brui aan. En veelal is het bv een zelfde persoon een of ander aso die het leven zuur maakt van een burger omdat die gewoon de pik op hem heeft
Veelal weten argressievelingen wel wie ze aanpakken...Ouderen, fysiek zwakkeren, automobilisten tegen motorrijders etc.
En als we niet in een bananenrepubliek leven hoop ik dat (3) het geval is.
Anders klopt er iets niet. En als 4 het geval is ben ik benieuwd wie het met me eens is of niet.
Zo goed JanB? Iets meer sport nu? *D <- let op

Ik heb nieuws voor je Hawk: we leven niet in een perfecte wereld......

In een perfecte wereld kunnen we aan mensen zien wie er liegt en wie er de waarheid spreekt. (Aan de andere kant..... dan moet je ook maar geen antwoord geven aan je vrouw als die vraagt of je haar nieuwe outfit wel mooi vindt..... 8-) )
In een perfecte wereld moet je dan ook álles goed kunnen zien en horen, zonder enige fysieke of geestelijke beperking, zonder enige kleuring of vooringenomenheid...... en een geheugen als een ijzeren pot hebben.

In déze wereld weten we dat heel wat zaken die mensen als "zekerheden" verkondigen, helemaal niet zo zeker zijn. In deze wereld weten we dat mensen soms (vaak...) liegen, de waarheid wat "aanpassen" of dat mensen bewust of onbewust wat gaten in hun geheugen opvullen.

In een perfecte wereld is álles wat de politie (of wie dan ook...) doet 100% effectief, kunnen we álles wat fout gaat weer recht breien, is de wetgeving en de methode van bewijsvoering perfect en komen we nooit mankracht of geld tekort om alles te doen wat we willen.

Maar zoals ik al zei, we leven niet in een perfecte wereld.
In déze wereld moeten er keuzes worden gemaakt, omdat je als politie/justitie niet(nooit...) het rechtsgevoel van élke Nederlander kunt bevredigen.
In déze wereld blijft een groot deel van het onrecht nu eenmaal onbestraft. Is dat de schuld van politie/justitie?
Of.... is dat onze eigen "schuld"? We zijn nu eenmaal geen van allen perfect. We maken wel eens fouten, sommige dingen kunnen we gewoon niet, we zijn wel eens lui.... en we willen ook wel eens vergeten dat er nooit genoeg geld en mankracht zal zijn om het iedereen naar de zin te maken.....en iedereen z'n rechtsgevoel te honoreren. Maar dat is ook onmogelijk in onze wereld. Voorbeeld: hoe kun je, als twee mensen ergens ruzie over hebben en alle twee vinden dat ze gelijk hebben, het rechtsgevoel van beiden honoreren?

Overigens: dat is voor de meesten van ons, ook hier, maar goed ook denk ik zo.....
Voor mij is dat in ieder geval zeker zo, als ik de boetes nog moet krijgen waar ik récht op had, dan kan ik minstens een forse pl afsluiten..... :X
Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel......
 
Laatst bewerkt:
We verschillen van mening en dat moet mogelijk zijn persoonlijk geen probleem mee.

Anderzijds zou een ieder zich kunnen afvragen waardoor die mening dan door ontstaan is. Of wat de basis is van de gedachte die verschilt van je eigen mening.

Veelal hebben omgevingsfactoren en wat je meegemaakt hebt een redelijke invloed op een mening / grondgedachte.

M.a.w. we lopen allebei met een gekleurde bril en enige objectiviteit in deze zou wenselijk zijn, echter dit is volledig onmogelijk en m.a.w. er is geen oplossing voor.

Ik zie het als noodgedwongen wetgeving maar dat wil nog niet zeggen dat die altijd goed uitpakt.

En ongetwijfeld zal die vaak juist uitpakken maar valt of staat met vertrouwen en integriteit vd betrokken partijen.

Dit kan dus theoretisch en zal in de praktijk dus ook wel gebeuren ..verkeerd of goed uitpakken ten nadele of ten voordele van de burgers / dienders.

Terwijl je toch 100% wenst...hmmm waarom zou je dat percentage wat je niet dekt niet willen uitbannen? Daarnaast zegt een ere code of eed een gemiddelde burger niet zoveel ..en zal de discussie open blijven staan.

Vind daar niks mis mee en maakt het alleen maar beter en duidelijker voor alle partijen.

Een goed initiatief vind ik helmcams met geluid.

Anderzijds het klinkt aardig maar die accu is na een uur of 3 echt wel op en betrouwbare filmkwaliteit kost ontzettend veel ruimte daar hoef je mij niks over te vertellen.

Kostbare aangelegenheid maar met de voorschrijdende technische mogelijkheden zijn hier wel oplossingen voor te bedenken.. betere accus, meer accus grotere opslagruimte solid state disks etc .

Daarnaast zou deze data niet manipuleerbaar moeten zijn dus encrypted opslag met meerdere sleutel keywords slechts bekend bij de partij die hiervoor geautoriseerd is en een deel bij de agent zelf in kwestie zelf en een master keyword die gewijzigd jkan worden.

Het kan mijn inziens handig zijn in penible situaties en zou die eed net wat meer ondersteuning en gewicht geven zeker daar waar je problemen verwacht en er naderhand vragen kunnen ontstaan.

En zeker daar waar burgers een totaal andere visie vd werkelijkheid hebben zou dit een handig hulpmiddel zijn.

Voorwaarde is wel dat deze technische oplossing uiterst eenvoudig, snel en betrouwbaar te bedienen is.

Wellicht is deze solution op de lange duur ook wel goedkoper en efficienter dan 100 %vertrouwen op het eed stelsel....


Allemaal leuk, camera's en al die ongein... Anderzijds komt dan de volgende discussie weer om de hoek: privacy

Veel mensen vinden hun privacy nogal belangrijk, en die wordt waarschijnlijk geschonden door op elke agent een camera te hangen. Daarnaast zeggen videobeelden ook niet altijd alles, want lang niet alles kan worden opgenomen. Misschien wel in de toekomst, maar dan zijn politieagenten sowieso onnodig....

En dan hebben we weer een nieuw probleem: politiewerk is mensenwerk. Menselijke beslissingen en afwegingen maken. Creatief zijn. Als het dan toch allemaal moet via camera's en bewijs (en robots) dan zal geen enkele minimale verkeersovertreding ongestraft blijven. Dan zal elke peuk die je op straat neergooit een boete betekenen. Dan zullen de open dempers verdwijnen... etc etc
 
Ach ja een beetje bewustwording kan geen kwaad op zn tijd toch _O- _O-


Open dempers verdwijnen, en lekker ff ah gas jengelen als de fietsende oom agent wegrijdt? EN niet weet welke van de 6 het doet...


wordt dat allemaal vastgelegd dan?


O NEE GEEN HELMCAM _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat 'het publiek' niet van leer moet trekken tegen de politie, dat is begrijpelijk maar te kortzichtig. Het is Justitie die beslist of men er wat mee doet of niet. In de afweging die men daar maakt, is het dat alleen een zaak die gewonnen zal worden voor de rechter wordt gebracht. De politie moet terughoudend zijn in 'vervolging' om de middelen daar in te zetten waar het echt moet.

Het ontbreekt Justitie aan daadkracht om eens te zeggen, nou, die man die de medeweggebruiker bedreigd heeft halen we even op om te vragen hoe het nu zit. Wat er dan ook gebeurt, dan laat zo iemand het sneller uit z'n hoofd om dergelijke rare dingen te doen.

Justitie in Nederland heeft te kampen met een overheid die structureel te weinig uitgeeft in een criminaliserende samenleving. In mijn opinie ligt de verantwoordelijkheid bij ons allen, de politiek zal een nieuwe koers in moeten zetten om het mogelijk te maken om sneller op te treden. Want, in tegenstelling tot wat er -in commissie gelogen met Justitie- beweerd wordt, 1 getuige is wel degelijk een bron van bewijs. Zeker wanneer er snel gemeld wordt, de dader snel aangehouden kan worden en bijvoorbeeld in dit geval het 'wapen' boven water komt.

Dus, weet wat je stemt de volgende verkiezingen. Als je vindt dat het uit de hand aan het lopen is, kies voor een partij die tenminste zegt wat te gaan doen. Hoe het uitpakt, heb je niet in de hand maar dan heb je in elk geval de daad gesteld die jij als burger mag stellen.
 
Inderdaad, die mensen zijn er en zullen er altijd zijn, kunnen ze ook niets aan doen, is meestal een geval van erge frustratie en daar MOET je boven blijven staan, elke vorm van communicatie is onmogelijk en dan ben je (nog steeds) de kwetsbare verkeersdeelnemer! Kenteken opnemen en aangifte doen bij de politie, dat is het enige dat je eraan kunt doen. Laat je niet verleiden om in zijn frustratie mee te gaan, hoe moeilijk dat ook is!! Laat hem de frustratie en doe je eigen ding. Zorg dat je gewoon het rubber onderaan en het glimmende boven houdt!! :]

Denk dat je helemaal gelijk hebt :Y

Ik ga er vanuit dat in mijn geval die mijnheer al iets meegemaakt had waardoor hij al liep te stuiteren. Toen was ik waarschijnlijk de druppel.

Normaal negeer ik dit gedrag ook (rij al wat langer dan leer je dat vanzelf :+ ) maar die tripleeractie van hem bracht mij even van mijn stuk. Dat was toch wel even gevaarlijk en toen maakte ik mij toch even boos tegen beter weten in. Hij zat ongeveer 5 cm naast mij :( :(
Sterkter nog tripleren is bedoeld voor motoren :+ *D :+ niet voor koekblikken.

En voor de rest, aangifte, tja dat blijft moeilijk.
Misschien idd kenteken doorgeven en verder kun je weinig meer doen.

We willen (tenminste ik niet) geen politiestaat en het is eigenlijk wel goed dat ze niets kunnen doen zonder concrete bewijzen, de voordelen hiervan gaan ver boven de nadelen.

Lijkt me de beste oplossing, bij deze mongolen op de weg, eventueel kenteken doorgeven, en lekker verder rijden.
Proberen naast je neer te leggen (ja dat is lastig, ik weet het)
Maar dit is denk ik toch de beste oplossing, gewoon genieten van motorrijden :] :] en het niet laten verpesten door anderen.

Ik ben het ook al weer vergeten
 
ik denk dat als iemand een looien pijp in zijn auto heeft, dat dat geen ongelukje is. Tevens denk ik dat als de politie daar even de auto doorlicht (en volgens mij daarvoor wel gerede verdenking voor is) en ze vinden die pijp dat men niet meer uit hoeft te gaan van de bewijslast van de gedupeerde.

tevens zou het niet zo heel erg vreemd zijn als er meerdere aangiftes over een persoon zijn geweest dat men toch even gaan praten met de "verdachte" ook al is er geen bewijs. Was er niet zo'n test met bellen naar een nummer om wat associaal rijdende mensen te melden, die daarna een waarschuwing kregen?
 
Laatst bewerkt:
........................

In een perfecte wereld is álles wat de politie (of wie dan ook...) doet 100% effectief, kunnen we álles wat fout gaat weer recht breien, is de wetgeving en de methode van bewijsvoering perfect en komen we nooit mankracht of geld tekort om alles te doen wat we willen.

............................

In een perfecte wereld hebben we volgens mij helemaal geen pliesie nodig, toch :? :+
 
Laatst bewerkt:
Nope gewoon een vent. Ze zijn schaars ik weet het.

Als dat een voorwaarde zou zijn om een vent genoemd te worden, dan liet ik me direct ombouwen tot vrouw. Oftewel daar wil ik absoluut niet mee geassocieerd worden. :]

Ik was toch echt in de beronderstelling dat we in de evolutie een paar stappen hadden gezet en dat die lynchmentaliteit tot het verleden behoorde..... Maar ik ben weer teleurgesteld. '(
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet zo'n jankpot die voor elk wissewasje de p... nodig heeft.

Maar tegenwoordig met die kneusjes ben je al gauw een neanderthaler, hé

een echte kerel heeft geen MF knokploeg nodig, die lost t zelf op. :+

Overigens zit er nog een heleboel tussen jankpot en neanderthaler.
 
Teveel rood vlees naar binnen gewerkt.....? :]
Hoe zie je dat?
De politie heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt (ook op dit forum), dat je niet voor de kleinste pietluttigheid naar hen moet komen, maar dat eigen verantwoordelijkheid gevraagd wordt.

Trouwens mijn vlees à la schoenzool gebakken zijn... (zo ben ik zeker dat het dood is)
 
Hoe zie je dat?
De politie heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt (ook op dit forum), dat je niet voor de kleinste pietluttigheid naar hen moet komen, maar dat eigen verantwoordelijkheid gevraagd wordt.

Trouwens mijn vlees à la schoenzool gebakken zijn... (zo ben ik zeker dat het dood is)

Als je het gebeurde van TS als eigen verantwoordelijkheid afdoet, ben je ver heen n.m.s.
En als je dat pietluttigheden noemt, heb je toch een ietwat vreemde kijk op de samenleving.
Enne, je schoenzool.... ja, als je dat lekker vindt..... :) :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan