Tering lelijke branstofcelmotorfietsen kome eraan!

brandstofcelmotor is in aantocht wat nu?

  • ik koop er gelijk twee!

    Stemmen: 3 5,3%
  • eentje maar niet die

    Stemmen: 6 10,5%
  • ik heb er al een besteld

    Stemmen: 2 3,5%
  • mijn motor loopt beter

    Stemmen: 1 1,8%
  • Ik zoek uit waar de ontwerper woont en rij hem ermee voor zi

    Stemmen: 25 43,9%
  • Koop um en rij um met Batlestar Galacticaintegraalhelm voor

    Stemmen: 6 10,5%
  • prullaria met kinderziektes ik wacht nog wat jaren

    Stemmen: 11 19,3%
  • ik koop ereen en ga um gelijk pimpen!

    Stemmen: 3 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    57

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
full

Totaal gewicht 80kg!
Rijd dankzij een brandstofcel die stroom levert+4 in serie gekoppelde loodaccu's die ook nog eens bijgeladen worden wanneer je uitrold(gas effe dicht draaid).

Het coole design zal niet/nauwelijks worden gewijzigd enkel onderhuidse veranderingen om hem simpeler te produceren,er komt wel evt.een hele kleuren reeks en feedback van klanten zal worden gebruikt om hem nog beter verkoopbaar te maken.
Men is opzoek nog naar fabrikanten all over the World die hem in consignatie in grote aantallen willen (na)maken.

Testrijders rapport in Engels!

http://www.intelligent-energy.com/images/uploads/independentarticle.pdf

Motorbike runs on hydrogen power
By Chris Woodyard, USA TODAY
LOS ANGELES — Looks like a motorcycle, sounds like a bicycle.

Intelligent Energy says its hydrogen-powered motorbike, which is expected to sell for about $6,000, is so quiet it's 'kind of like riding a horse.'


A British firm showed off a hydrogen-powered motorbike to the USA Tuesday. Intelligent Energy hopes to begin selling it late next year. It could be priced at about $6,000 once mass production of about 10,000 units begins, the company says.

While attention has been focused on developing pollution-free hydrogen-powered cars, Intelligent Energy and some others have turned instead to two-wheeled transportation.

The firm, which is relocating to Los Angeles from London, says the motorcycle's fuel cell develops the equivalent of eight horsepower, good for speeds up to 50 miles an hour. The cycle has a range of about 100 miles on a tank of fuel. Currently, a hydrogen fill-up would cost about $3, says the cycle's project director, Andy Eggleston.



Courtesy Intelligent Energy
The fuel cell in Intelligent Energy's hydrogen-powered motorbike produces the equivalent of eight horsepower.

The fuel cell itself can be pulled out and carried around like a small suitcase. The company says it foresees one day being able to use the same fuel cell for different applications, such as a boat.

With fewer moving parts than in a conventional motorcycle, the hydrogen-powered motorcycle gains simplicity and quiet. The rider hears little more than the sound of tires spinning over the road or trail.

"The total silence in the countryside is fantastic. It's kind of like riding a horse," designer Ben Watson says.

Ken Kurani, a research engineer at the University of California at Davis, says Honda and some other companies have been working on hydrogen-powered scooters.

Zero-emission cycles might be "a nice developmental step" that would be faster to market than cars, Kurani says, but they are dogged by the same problem of few hydrogen filling stations.

California, where Gov. Arnold Schwarzenegger has committed to building a "hydrogen highway," has 40 existing or planned hydrogen fueling sites and a goal for up to 100 by 2010, the state's Environmental Protection Agency reported last month.

Besides California, Intelligent Energy hopes to market the motorcycles in China, Japan and Europe. -O-
 
Laatst bewerkt:
Waarom doen ze nou geen waterstofverbrandingsmotoren he, om het nou nog een beetje 'echt' te laten lijken... Er wordt al jaren mee getest en nou zo'n achterlijk electromotortje.... Niks geen geluid, geen karakter, niks.
 
Een ding is zeker ,ik zal nooit zwaaien naar maloten op zo'n overmaatse koolborsteltjes en atoomstroomvretende elektromotor die je nooit hoort aankomen dus er worden veel levens misschien ook onnodig mee beeindigd. |(
 
Ik vrees dat het gedaan is met de branstofmotoren,als het klopt wat die pief zegt dat een volle tank 3 dollar kost,goed voor 100mijl.



Ik hoop dat ie zeemijlen bedoelt en dat je daarna verder moet zwemmen :+
 
Een ding is zeker ,ik zal nooit zwaaien naar maloten op zo'n overmaatse koolborsteltjes en atoomstroomvretende elektromotor die je nooit hoort aankomen dus er worden veel levens misschien ook onnodig mee beeindigd. |(
nou hij gaat maar 80 hoor... En je kan er altijd een speaker op monteren die motorgeluid maakt.. zoiets is al beschikbaar voor de auto, als je geen geld heb om hem te tunen kan je dan zon setje onder de motor doen, klinkt het net alsof hij een grote motor heeft ;) mooi he :P
 
Gelukkig is de atooomafvalproducerende schonebrandstofcel ook zeer intressant voor het dievengilde,ik help ze inladen en vraag hun 06nummer zodat ik ze precies kan wegwijs maken waar de volgende staat al van het zware kettingslot ontdaan *D


Edet: opgeruimd staat netter 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nee, gelukkig waren de eerste benzinemotoren mooier van uiterlijk voor die tijd :X :X :X

:+
Ben jij nog bijgeweest toch, toen die voor het eerst op de weg kwamen })

maar ontopic...

Eerst komt de techniek...daarna het design, dus wat dat betreft ben ik het eens met Max :P
 
Mwah, leuke brommer voor woon-werk verkeer. En dan met de nadruk op brommer.

Ik vind het een goede ontwikkeling als ze de normale fietsen maar blijven produceren. Ik zou het wel tof vinden als veel mensen zo'n apparaat gaan rijden ipv een normale brommer, spaart een boel brandstof en vervuiling, en ze zijn lekker stil. Ik ben er blij mee als extra, niet als vervanging. :)
 
Schone energie okee,milieuvriendelijke electromotorfietsen okee,maar geen schone stroom met vuileatoomstroom mengen en daar een branstofcelvloeistof mee opwekken,het word een zootje zo,je kunt niet meer duidelijk zien waar alle ingredieenten vandaan komen en verstandig met de blik op de volgende generaties uitgekiend millieubewust handelen.
Of je moet een aardgas/diesel generator thuis opstellen waarmee je jezelf in stroom voorziet.

Net als de melkindustrie die zwaarvervuilde dioxinemelk mengen met nauwelijks vervuilde (ze rijden niet voor niks met joekels van melkwagens tussen de vestigingen )mengen en zo binnen de gestelde kwaliteitsnormen blijven die gesteld zijn aan het eindproduct.
 
ondanks dat ik het motor en uitlaatgeluid bij een motorfiets vind horen, is er toch wel wat voor het milieuvriendelijke ding te zeggen, alleen het ontwerp is zo nietszeggend dat er waarschijnlijk weer een koekblik ontwerper bezig is geweest........
nahja en echt duur is tie ook weer niet met 6000 eu, maar als je ermee op vakantie wilt is het weer niks (zo te zien zit er geen lange buddyseat of bagagedrager op).
ondanks dat ik door het milieu aspekt best wel positiief ben over het geheel zou ik nog maar eens terug gaan naar de tekentafel, en blijf ik met mijn duc en mijn honda lekker scheuren.
 
We kunnen nu wel zo negatief gaan zitten doen hierover... maar het is wel de toekomst... niemand gaat hier onderuit komen... en tegen de tijd dat ze overal de verbrandingsmotor vervangen is er aan design en eventueel geluid heus wel gedacht... zeker als straks de 'grote' motorfabrikanten hiermee gaan beginnen...

En ik vind motorrijden heel erg leuk... maar een schone wereld vind ik eigenlijk belangrijker... en dit is een leuke eerste stap om in de toekomst beide te kunnen combineren... (al vind ik wel dat ze eerst auto's en vrachtwagens moeten verplichten hierop over te gaan... de vervuiling van een motorfiets staat in het niet in vergelijking met deze grote vervuilers!!)

[me]motorgup blijft voorlopig toch maar wel nog een beetje benzine verbranden met z'n Zedje... O-) [/me]
 
Blijf het raar vinden dat ie er als een ATB uitziet. Stel dattie 80 kilo + weegt, dan komt je met die 8 PK een beetje moeilijk door het zand lijkt me.
Voor de rest vinnik het wel mooi dat ze zo zuinig zijn.

Hier nog iets; klik
Deze velomobiel haalde iets van 1:200 tijdens zijn rit van berlijn naar barcelona. Gemmidelde snelheid was 60 km/u.
 
Laatst bewerkt:
Dat ding is verdomme net een overmaatse mountainbike... :(


JA! , en hij is nog lelijk ook '( Design word niet echt meer als prioriteit gesteld tegenwoordig :+
Ik zou persoonlijk toch voor een echte ATB fiets gaan en niet dit economisch-en-milieu-vriendlijk-wrak. :W


PS: Maak een poll met wie hem wel of niet zou kopen ;)
 
Ik vrees dat het gedaan is met de branstofmotoren,als het klopt wat die pief zegt dat een volle tank 3 dollar kost,goed voor 100mijl.


een volle tank 3 dollar, goh, die tijd hebben we ooit met benine ook gekend
denk je nou echt dat voor waterstof dan niet ineens accijns gaat gelden?
 
een volle tank 3 dollar, goh, die tijd hebben we ooit met benine ook gekend
denk je nou echt dat voor waterstof dan niet ineens accijns gaat gelden?

Klopt als een bus,lopen de inkomsten uit het een terug dan halen ze het meteen optijd ergens anders weer weg.
LPG word de komende jaren (zeker weten las het ergens) stapsgewijs met hogere accijnsen belast omdat de wegenbelasting gaat vervallen en er in de plaats een kilometerheffing komt .
 
dat ding komt regelrecht uit een science fiction film.. wel grappig maar ik zou er niet op gezien willen worden, hehe.
 
ontwerper heeft vroeger naar de serie Battlestar Galactica gekeken, lijkt er wel op.
:^

Ik vind 't spuuglelijk jaren '80 design, maar als je iets echt vernieuwend wil presenteren moet je dat niet doen door een bestaande vorm te kopiëren maar door te provoceren. Die les heeft de ontwerper goed begrepen :} :} Jammer genoeg was hij ziek op de dag dat vormgeving werd behandelt :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan