The bikers' ClassicS Spa-Francorchamps 5, 6 en 7 juli 2013

Hey leuk, topic gevonden!
Ik heb 3 sessies op een Katana 1000 mogen rijden dit jaar 8-)
182b42280d959a113ef7efa21c973721

Mocht iemand toevallig foto's van me gemaakt hebben, ik zou het heel leuk vinden om ze te zien :)
a50afbd41f49f786167e562364b578e6

bd5e04472c388b2e5d8d499db33eac68
 
Tsja, foto's waarin ik keihard voorbijgereden wordt post ik natuurlijk niet he ;)

Nee, maar dat is echt leuk aan dit evenement/deze klasse: er rijden heel diverse motoren rond, en even diverse 'piloten'.
Er waren motoren bij die ik op de rechte stukken kon inhalen, maar ook modellen die ik alleen in de bochten voorbij kon ;)
Heb in een sessie twee ronden lang van plek gewisseld met een FZ750; hij was rechtdoor sneller, ik in de bochten, dat was enorm gaaf!

En natuurlijk ook halfgoden die mij buitenom inhaalden en aansluitend op het achterwiel aan de horizon verdwenen :W :}

Ik heb mensen gelapt, maar werd dat zelf ook...
 
Laatst bewerkt:
Gaaf plaatje op de site van de Bikers' Classics:
BC13_6%20champs.jpg
 
Toevoeging bij bovenstaande foto:

De zon schijnt op de elfde Bikers’ Classics

De geweldige zonneschijn die de Bikers’ Classics opwarmde, had ook een symbolisch karakter.

Niet alleen konden de toeschouwers genieten van drie dagen helblauwe luchten, de organisatie was meer dan tevreden over het verloop van het elfde ‘classic race’ evenement op het schilderachtige circuit van Francorchamps. “Momenteel weten we nog niet hoeveel mensen deze elfde editie van de Bikers’ Classics hebben bezocht, maar het is zeker één van de beste die we gehad hebben”, aldus Olivier Aerts van het organiserende DG Sport. “Dat was ook vanwege de zeer ontspannen sfeer onder publiek en rijders en dat had ook een positief effect op ons als organisatie.”

Hoewel de last minute afwezigheid van de populaire Superbike-coureur Rob Phillis een teleurstelling was, klonken de woorden van Phillis’ landgenoot en Bikers’ Classics-debutant Wayne Gardner Aerts als muziek in de oren. “Wat een prachtig evenement”, lachte de 500 cc-wereldkampioen van 1987. “Alles verliep soepel en de reacties van het publiek waren ook geweldig.” Tot verrassing van velen trad Gardner niet aan op een Honda, maar op een Yamaha YZR500 waarmee Christian Sarron in 1986 reed. “Hij heeft niet het vermogen van de Honda NSR500 waarmee ik destijds racete, maar hij stuurt heerlijk”, merkte Gardner. Tijdens een spectaculaire GP500 Parade op zondag voerden Gardner, Sarron, Steve Plater en de verrassend toegevoegde Scott Redding (leider in het Moto2-wereldkampioenschap ) een geweldige show op voor het publiek.

Op de ex-Kevin Schwantz Suzuki RGV500 uit 1994 vermaakte de 20-jarige Brit zich uitstekend. “De machine stuurt als een 125 cc-racer, maar hij blijft maar gaan in de zesde versnelling”, glom Redding, kopman van het Belgische Marc VDS Racing Team. “Ik was nog niet eens geboren toen Kevin hiermee racete en daarom is het voor mij super om er nu op te mogen rijden. Waarom halen ze deze motoren niet terug? Ik voelde me meteen op mijn gemak op de machine. Ik heb zelfs mijn elleboog tegen het asfalt gedrukt.”
Voor Gardner was het een ongebruikelijke ervaring. “Die Suzuki’s van Plater en Redding waren zó veel sneller dat het voelde alsof ik op een 250 zat!”

Christian Jupsin, organisator: "Ik ben niet alleen zeer verheugd met de show die deelnemers aan de GP500 Parade als Gardner, Sarron, Giacomo Agostini, Wil Hartog en thuisheld Didier de Radiguès het publiek voorschotelde. De passie van de zijspan-mannen werd zeer door de bezoekers gewaardeerd”, aldus Jupsin. “Mensen vonden het prachtig om te zien dat kampioenen als Rolf Steinhausen en Werner Schwärzel er nog echt voor gingen. Het feit dat men een inkijkje in de zijspanwereld kon krijgen, viel ook erg in de smaak. Daar komt nog bij, de toegankelijkheid van de zijspan-mannen was fantastisch. De Sidecar Parade is zeker een blijvertje.”

Voor de volgende editie van de Bikers’ Classics hoopt DG Sport meer sterke Superbike-coureurs over te kunnen halen om naar Francorchamps te komen. “De rijders die er waren hebben alles gegeven, maar ik zou voor volgend jaar graag wat grotere namen verwelkomen. Terry Rymer heeft ons beloofd dat hij gaat proberen een aantal van zijn voormalige racekameraden en wat prachtige machines mee te krijgen. Mijn persoonlijke ambitie is het om King Carl Fogarty volgend jaar op de lijst te krijgen. Ik denk dat de tijd er voor rijp is.”

Drie dagen vol met parades en wedstrijden – de 4 Hours of Spa Classic vertoonde weer groei en trok andermaal meer rijders aan – gecombineerd met een aantrekkelijk entertainment programma met handtekeningen-sessies, interviews, de onderdelenmarkt en de Triumph-testritten maakten van de Bikers’ Classics andermaal een groot succes.

De editie van 2014 vindt volgend jaar plaats op Spa-Francorchamps in het eerste weekend van juli.

Bron: De zon schijnt op de elfde Bikers’ Classics | Biker's Classics
 
KICK!

Ik kon nog geen 2014 topic vinden, dus vandaar deze rotschop.

Wilde van de gelegenheid gebruik maken om jullie om hulp te vragen, over het reglement.
Ik wil komende zomer namelijk mezelf graag inschrijven, in de SBK klasse. Dat zijn de vrij rijden sessie's, waar allerlei gemodificeerde yougtimers in meerijden.
Zelf al twee zomers mee mogen rijden op de Katana van een kennis, maar wil nu een eigen motor aanschaffen hiervoor.

In het reglement vind ik echter bijvoorbeeld:
"Categorie Superbike
Lijst van de toegelaten motoren hier onder
Cilinderinhoud : De toegelaten cilinderinhoud dient overeen te stemmen met de indertijd toegepaste reglementen en de motoren die daar aan voldeden voor de Superbike categorie in : AMA, TTF1 4-takt, World Superbike en in bepaalde nationale productie kampioenschappen.
Voor de motoren uit de 1st AMA Superbike periode is enkel de Superbike configuratie toegelaten :
Vb : de Kawazaki Z1 is niet toegelaten in de SBK categorie – enkel de Kawazaki Z1 YOSHIMURA is toegelaten in de SBK categorie.
Open uitlaat is toegelaten - slick banden zijn toegelaten

TOEGELATEN SUPERBIKES

De motor moet in zijn originele staat verkeren. De vervangen onderdelen moeten uitwendig gelijk zijn aan de originele onderdelen.
De zijstandaard of middenbok dient verplicht gedemonteerd te worden of vastgebonden te worden aan het frame.
"

Het gaat mij even om wat ik vet heb gemaakt.
Afgelopen twee jaar zag ik een hoop motoren die behoorlijk waren verbouwd. Upside-down vorken, wielen van veel modernere motoren, etc.
Terwijl dat volgens het reglement dus niet zou mogen?

Nu mijn vraag: hoe strikt zijn ze daar nou mee?

Ik denk er bijvoorbeeld over om een VFR (RC24), FZ750, of een GSXR750 (eerste gen) te kopen en wat te pimpen met modernere componenten (heb ik eerder gedaan en vind ik heel leuk om te doen). Maar ik wil niet riskeren dat ik me straks niet kan inschrijven :?

Heb ook al gemaild met DG Sport, maar krijg hier geen antwoord op.
Weet dat er een hoop MFers ook vaak die kant op gaan, dus was benieuwd naar ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij doen ze daar niet al te moeilijk. Als je daar met een nette fiets aankomt die voldoet aan de eisen die bij de technische keuring gesteld worden en je je inschrijfgeld betaald zijn ze al blij.

Denk wel dat ze willen hebben dat je fiets er van een afstand uitziet alsof hij aan het tijdsbeeld voldoet.

Ik zou nog even afwachten, of nog een mailtje sturen, je hebt nog tijd zat toch?
 
Ja, ben het eens met Rudi.

Stuur straks een mailtje naar ze met een paar foto's van je motor, dan krijg je per ommekeer antwoord. (Althans zo ging het bij mij).

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Als de motor technisch in goede staat is en je betaald hebt rij je mee. Zoals ook jij hebt opgemerkt, rijdt er van alles mee dat naar de letter niet mee zou mogen rijden.

Het gaat erom dat je het tijdsbeeld niet al te zeer bederft. Ze doen niet zo moeilijk daar, het is België, geen Nederland....

Succes en veel plezier! :]
 
Ja, ben het eens met Rudi.

Stuur straks een mailtje naar ze met een paar foto's van je motor, dan krijg je per ommekeer antwoord. (Althans zo ging het bij mij).

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Als de motor technisch in goede staat is en je betaald hebt rij je mee. Zoals ook jij hebt opgemerkt, rijdt er van alles mee dat naar de letter niet mee zou mogen rijden.

Het gaat erom dat je het tijdsbeeld niet al te zeer bederft. Ze doen niet zo moeilijk daar, het is België, geen Nederland....

Succes en veel plezier! :]

Ik kan me anders nog een Belgische sjembek herinneren:
P1000876_zps586d6df6.jpg


_O-
 
Ik kan me anders nog een Belgische sjembek herinneren:
[afbeelding]

_O-

_O- _O- _O-

Ja, dat was een memorabel moment... een overspannen marshall... maar die gaf zelf al aan dat dat zijn laatste jaar was, dus die is er dit jaar niet meer bij.

De keuring was echt appeltje eitje, als de fiets maar veilig is, en terecht, daar gaat het om.
 
Laatst bewerkt:
:W Oma

Overmorgen ga ik kijken voor een '89 ZX750H1, dat wordt dan mijn Spa speeltje 8-)
Ben benieuwd naar dat ding. En naar wat ik allemaal wil/ga veranderen voor Juli ;)

Nog meer mensen hier die komende zomer weer die kant op gaan?
 
:W Oma

Overmorgen ga ik kijken voor een '89 ZX750H1, dat wordt dan mijn Spa speeltje 8-)
Ben benieuwd naar dat ding. En naar wat ik allemaal wil/ga veranderen voor Juli ;)

Nog meer mensen hier die komende zomer weer die kant op gaan?

Als het droog weer is ga ik zeker kijken, ik rijd dit jaar niet mee, tenzij NR34 zijn RG500 eindelijk eens klaar maakt en ook mee rijdt... (en die kans is nihil.. :X |( :+ )
 
Ook ik heb de intentie om die kant op te gaan. Na 5 jaar Caferacerdag in Achterveld gezien te hebben eens tijd voor wat anders.
Hoop mijn Katana klaar te hebben om een paar rondjes te blazen.
 
Ook ik heb de intentie om die kant op te gaan. Na 5 jaar Caferacerdag in Achterveld gezien te hebben eens tijd voor wat anders.
Hoop mijn Katana klaar te hebben om een paar rondjes te blazen.
Nog ingeschreven, de Kat? Of bedoel je de 650, die krijg je daar het circuit niet op :/

Mijn ZXR staat klaar *O*
[img=350]http://www.motorstek.nl/download/99278/fb90bf303f12b4bf37335e08bc3696bb[/img]
Nu ontdaan van spiegels, knippers, duosteunen en kenteken, maar mocht iemand me willen spotten:
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/98564/762100ba8c73bd4ce3b0027dca0f1f0c[/img]

Gaan er nog meer mensen die kant op?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan